וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ אופטימי מול איומי ההסתדרות

קובי מנדל

28.10.2010 / 13:50

שר האוצר התייחס לאיומי השביתה במגזר הציבורי והביע תקווה שהסכסוך ייפתר ללא שיתוק המשק. "יש אחריות גם אצלנו וגם אצל ההסתדרות - המטרה היא הקטנת הפערים במגזר הציבורי"

שר האוצר יובל שטייניץ אופטימי שההסתדרות לא תכריז בשבוע הבא על שביתה כללית במגזר הציבורי במשק. בביקור שערך היום (חמישי) במרכז האקדמי כרמל בחיפה, אמר שר האוצר כי "יש להסתדרות הנהגה רצינית ואחראית שהוכיחה בשנתיים האחרונות שהיא רואה לא רק את הצורך להגן על העובדים שלא ייפגעו, אלא גם את הצורך לקדם את כלכלת ישראל בתקופה של משבר עולמי שלא היה כדוגמתו כבר 70 שנה בעולם".

לדברי שטייניץ, "אני בטוח שהאחריות של שני הצדדים תגבר ואנו נמצא בסוף את הדרך הנכונה גם שהעובדים לא ייפגעו וגם לצמצם פערים, כך שהחלשים יקבלו קצת יותר והחזקים במגזר הציבורי קצת פחות, וגם לדאוג לכך שנוכל להמשיך בצמיחה במשק ובריסון האבטלה".

"בארה"ב ובאירופה בעיית האבטלה היא הקשה ביותר בתקופה הסוערת של המשבר הכלכלי הגלובלי", אמר שטייניץ, "אנו כאן בישראל אולי מתאוששים קצת יותר טוב, אך אנו צריכים להיות זהירים ואסור לנו לנו להשתולל. לא בהוצאות התקציביות ולא בפריצת התקציבים את תקרת הגרעון. אסור לנו גם להשתולל בנושא השכר".

שר האוצר הוסיף וחילק מחמאות גם להנהגת ההיסתדרות. לדבריו, "מאחר ויש לנו היום הנהגת הסתדרות שרואה גם את האינטרס הלאומי ולא רק את האינטרס של קבוצות עובדים, אני מאמין שנוכל להגיע לפשרות ולהסכמות, ולמנוע ארוע של שביתה שעלול לפגוע במשק ובאזרחי מדינת ישראל. אני מקווה שכך יהיה. הפער אמנם גדול אך יש אחריות גם אצלנו וגם אצל ההיסתדרות".

כשנשאל שטייניץ על רמת השכר במגזר הציבורי, אמר כי "יש מקומות שרמת השכר סבירה ואפילו נמוכה ויש מקומות שהיא גבוהה ואף גבוהה מאוד. אחד מהדברים עליו אנו דנים עם ההסתדרות, הוא לדאוג לכך שהפעם התוצאה תהיה גם הקטנת פערים במגזר הציבורי ואולי תהיה כאן דוגמה למגזר הפרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully