וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעוררות? גידול משמעותי במכירת הדירות בפריפריה

אריק מירובסקי

9.12.2010 / 8:15

לפי הלמ"ס, היקף מכירת הדירות החדשות ב-9 החודשים הראשונים השנה מציג גידול לעומת 2009, במיוחד בפריפריה. אשקלון קפצה למקום השלישי בטבלת המכירות - פ"ת ראשונה

היקף מכירת הדירות החדשות ב-2010 יהיה ברמה דומה ל-2009, ואולי אף גבוהה יותר - כך עולה מעיבוד נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) על ידי כלכלני התאחדות הקבלנים. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נמכרו 12 אלף דירות וברבעון האחרון נראה כי יימכרו כ-4,000 דירות נוספות.

פתח תקוה מובילה את טבלת המכירות עם יותר מ-1,200 דירות שנמכרו עד כה - כ-500 דירות פחות מב-2009 ו-100 דירות פחות מב-2008. פתח תקוה היא העיר הבולטת ביותר בכל הקשור לבנייה למגורים בשנים האחרונות, ומעיר בעלת תדמית אפרורית היא נהפכה בעשור האחרון ליעד לזוגות צעירים, וכעת היא מבוקשת גם בקרב משפרי דיור. עיקר הבנייה בעיר מתבצעת בשכונות כפר גנים ג', נווה גן ואם המושבות.

רמי שבירו, מנכ"ל חברת רמי שבירו, הבונה פרויקט למגורים בפתח תקוה, אומר כי "בפתח תקוה ניתן עדיין לרכוש דירת ארבעה חדרים חדשה בשכונות טובות ומתפתחות, במחיר של כ-1.4 מיליון שקל". שבירו מוסיף כי תנופת הבנייה למגורים בעיר כיום, היא הגבוהה ביותר במרכז. לכן, הוא מעריך, שגם בשנה הבאה פתח תקוה תמשיך להוביל את הטבלה.

במקום השני במכירת הדירות ב-2010 ניצבת תל אביב, עם 886 דירות שנמכרו, לעומת 994 ב-2009 ו-1,256 דירות ב-2008. הפרויקט הבולט בעיר במכירות במהלך השנה האחרונה היה פרוייקט שרונה של גינדי אחזקות, כשמקומות בולטים אחרים הם דירות שמוקמות על ידי חברות שונות בפארק צמרת (אזור מגדלי yoo), ובאזור תל ברוך צפון.

זינוק הפריפריה

התופעה הבולטת בשוק הנדל"ן הוא חדירת ערים מהפריפריה לצמרת מכירת הדירות. במקום השלישי בדירוג ניצבת אשקלון עם מכירה של כ-840 יחידות - יותר מב-2009 (715 יח"ד) וכמעט פי שניים יותר מב-2008. מדובר בקפיצה מהירה מאוד של עיר, ששנים נותרה מחוץ למפה הנדל"נית בישראל, והרבה מזה נעוץ בבנייה החדשה בשכונת ברנע צפון ובמקומות אחרים בעיר, שלה עתודות קרקע גדולות. כמו כן, בשנים האחרונות המינהל הוציא למכרזים קרקעות למאות רבות של יחידות דיור בעיר. אלה, בתוספת למחירי הדירות הזולים יחסית, הציבו את העיר באחד מהמקומות הגבוהים בארץ מבחינת פעילות נדל"ן.

במקום הרביעי בטבלת המכירות נמצאת העיר כפר סבא. הדבר נעוץ בעיקר בבנייה המסיבית במערב העיר, בשכונה הירוקה, ובמזרח העיר.

העיר נתניה, שהיתה במקום השני ב-2009, ובצמרת הגבוהה בטבלת הדירות החדשות במשך חלק גדול מהעשור האחרון, ירדה למקום החמישי, לאחר שנרשמו בה כ-715 מכירות של דירות השנה - לעומת שיא של 1,332 דירות ב-2009 ו-833 ב-2008.

לדברי טלי כהן, סמנכ"לית השיווק של חברת שפיר, הבונה בשכונת אגמים בנתניה, "בשנה האחרונה ראינו ירידה חדה במלאי הדירות בנתניה וכתוצאה מזה הייתה ירידה במספר הדירות החדשות שנמכרו בעיר. בשנה הקרובה המצב ישתנה. המכרזים שפורסמו לפני כשנה ייהפכו להתחלות בנייה בעיקר במתחם אגמים בו צפויים לקום 2,500 יח"ד. אני מניחה שאת התוצאות של הבנייה המסיבית במתחם נוכל לראות כבר בתחילת 2011".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully