וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר משיב אש: מנכ"ל הקבלנים מגלה בורות

משרד האוצר הגיב בנוקשות למבקרים את צעדי המיסוי האחרונים לצינון שוק הנדל"ן ואמרו כי "מביך ואף מדאיג לדעת שזה האיש שאמור לשמש פה לקבלני ישראל"

תגובות רבות התקבלו להודעת משרדי האוצר והשיכון על הצעדים החדשים שנועדו לצנן את שוק הנדל"ן, בתוכן גם של מנכ"ל התאחדות הקבלנים יוסי גורדון, שטען כי הצעדים לא יובילו להוזלת מחירי הדירות למגורים, ואולי אף יגרמו לעליית מחירים, מאחר ו"הצעד לא יעלה את ההיצע".

במשרד האוצר הוחלט להגיב לדבריו של גורדון ויצאו בהודעה המתמקדת בו באופן אישי. לטענת המשרד, בדבריו של מנכ"ל התאחדות הקבלנים על כך שהמהלך יביא לעליית מחירי השכירות, "מגלה גורדון בורות מביכה בענייני כלכלה".

לפי משרד האוצר, "גורדון טוען בדבריו כי המהלך יוביל לכך שאנשים ששוכרים דירות ירכשו דירות וכך יקטן ההיצע להשכרה – כאשר הביקוש יישאר אותו הביקוש. ואולם, למבוכתו הרבה גורדון סותר את עצמו בדבריו, שכן כיוון שאנשים יעברו משכירות לבעלות על דירה, הרי שהביקוש לשכירות ירד ולכן גם המחיר לשכירת דירה. מביך ואף מדאיג לדעת שזה האיש שאמור לשמש פה לקבלני ישראל".

תגובה זו של האוצר נמסרה בהתייחס לתגובה המוקדמת של גורדון, לפיה הענקת הפטור במס השבח לדירה השנייה והשלישית הוא צעד חיובי, אך לא יוביל להגדלת ההיצע, משום שהדירות כבר מאוכלסות בשוכרים. וכי העלאת המס לרוכשי הדירה השנייה יוביל להעלאת מחירי השכירות ויפגע בזוגות הצעירים שככל הנראה בזמן הקרוב לא יוכלו למצוא את הכסף לרכוש דירה והוצאת המשקיעים מהשוק משמעותה עליית מחירי השכירות.

גורדון ציין כי "הפתרון הנחוץ לענף הדיור הוא הגדלת היצע הדירות והפחתת נטל המס על הענף, שהוא הענף הממוסה ביותר במשק". לדבריו, אותם משקיעים שהאוצר סימן כאויבי ענף הנדל"ן "בסך הכל רוכשים דירות בכל אזורי הארץ. אותן דירות לא נשארות ריקות והן מושכרות בשוק החופשי לכל אילו שידם אינה משגת לרכוש דירה והוצאת המשקיעים מהשוק משמעותה עליית מחירי השכירות".

מהתאחדות הקבלנים נמסר בתגובה לדברי האוצר, כי "חבל שהאוצר בוחר לרדת לרמה כל כך נמוכה ולתקיפה אישית. אם לא מוסיפים לשוק אף דירה במסגרת המהלך ורק יוצרים מעבר מדירות בשכירות לדירות בבעלות בזמן שהביקושים ממשיכים לגדול הרי שהיצע הדירות להשכרה יקטן ומחירי השכירות יעלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully