וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסלולר - קנסות היציאה מ-HOT ו-yes עולות לדיון

האם גם חברות הכבלים והלווין יעברו רפורמה שתקל על הצרכן מולן? הצעת חוק חדשה מבקשת לעשות את הצעד הראשון בדרך לכך כשלפיה, יבוטלו קנסות היציאה מ-HOT ו-yes

אחרי ביטול קנסות היציאה מחברות הסלולר, הגיע הזמן לטפל בחברות הכבלים והלווין: יו"ר ועדת הכלכלה היוצא, ח"כ אופיר אקוניס וחברת הכנסת יוליה שמאלוב ברקוביץ' (קדימה), הגישו ליו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין הצעת חוק משותפת לביטול קנסות היציאה מחברות הכבלים והלוויין – HOT ו-yes.

הח"כים מציעים להגדיר קנס יציאה כתשלום שעל צרכן לשלם לבעל רישיון, בשל ביטול עסקה לתקופה קצובה על ידי הצרכן לפני מועד סיומה, למעט תשלום בעבור ציוד קצה או טובין אחרים שעל הצרכן לשלם בעדם בהתאם לתנאי ההתקשרות. לפי הח"כים, אם נקבע תנאי מסוג זה – הוא יבוטל. כך, טוענים השניים, הצרכן לא יהיה פטור מתשלום מלוא הסכום עבור ציוד קצה או טובין אחרים שהתחייב לרכוש במחיר מלא מחברת הכבלים או לווין, אך בו בזמן לא יהיה חייב בתשלום רק בשל החלטתו לעבור לשירות משתלם יותר המוצע על ידי חברת כבלים או לווין מתחרה.

בהצעת החוק נכתב, "כיום נוהגות חברות הכבלים והלווין לקבוע בהסכמים אלו התניות המחייבות את הצרכן לשלם תשלום נפרד – שאינו בעבור ציוד הקצה המסופק על ידי חברת הכבלים או הלווין – במקרה שהצרכן מחליט לבטל את העסקה לפני מועד סיומה. חברות הכבלים או הלווין מכנות תשלום זה בשם 'שווי הטבה', לאור טענתן שבעת הביטול הן נאלצות לגבות מהצרכן, באופן רטרואקטיבי, את שווי ההטבה שהעניקו לו במשך תקופת היותו מנוי של אותה חברה. בפועל, יוצא אפוא שתשלום זה מהווה מעין קנס בשל ביטול העסקה לפני מועד סיומה, או בלשון הצעת החוק – 'קנס יציאה'".

לפי מגישי הצעת החוק, "תכלית קנס היציאה היא להרתיע את הצרכן ולמנוע ממנו לעזוב את חברת הכבלים או הלווין שאיתה התקשר בהסכם למתן שירות. לפיכך, מוצע לקבוע כי בהתקשרות בעסקה לתקופה קצובה בין בעל רישיון כללי למתן שירותי כבלים או לווין לבין צרכן, יחול איסור על קביעת תנאי לפיו הצרכן ישלם קנס יציאה".

לדברי ח"כ אופיר אקוניס: "חברות הכבלים והלוויין כולאות את הלקוחות שמעוניינים לקבל שירות טוב יותר דרך קנסות היציאה – מדובר במצב בלתי נסבל שפוגע בציבור הצרכנים בישראל ומונע תחרות אמיתית בשוק. ביטול קנסות היציאה ישחרר את הצרכן מכבלי החברות ויחזיר לידיו את הזכות לבחור ממי הוא רוצה לקבל שירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully