וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המלצת ביה"ד: נדחתה השביתה ברכבת

בית הדין לעבודה המליץ להסתדרות לא לנקוט בעיצומים, לאחר שעובדי הרכבת איימו להאט את התנועה, במחאה על הכוונה להחליף את עובדי התחזוקה. מחר יתקיים דיון בסוגיה

נדחו העיצומים שתוכננו למחר בבוקר (ראשון) ברכבת ישראל. בעקבות בקשה דחופה שהגישה הנהלת הרכבת להוצאת צווי מניעה, המליץ הערב להסתדרות נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, השופט רמי כהן, שלא לנקוט בעיצומים, וקבע דיון בסוגיה מחר בשעה 11:00.

עובדי הרכבת הודיעו ביום חמישי על כוונתם להאט משעות הבוקר את תנועת הרכבות ובכך ליצור שיבושים בסדרי הרכבות בכל הקווים מאזור המרכז צפונה ולהפך - כשהקווים דרומה ולירושלים סובלים משיבושים כבדים בכל מקרה, בשל עבודות תשתית המתבצעות בהם.

ההסתדרות והעובדים החליטו לנקוט בעיצומים לאחר שהנהלת הרכבת הודיעה על כוונתה לנהל משא ומתן עם החברה הצרפתית המייצרת את קרונות הרכבת, על העברת עבודת התחזוקה של הקרונות מידיהם של עובדי הרכבת לידי החברה. בהסתדרות מוחים וטוענים שצעד זה יביא לפיטוריהם של כ-350 עובדים המועסקים בתחזוקת הקרונות.

הוועד איים, כי מהירות רכבות הנוסעים תוגבל ל-70 קמ"ש בלבד ורכבות המשא יוגבלו למהירות של 30 קמ"ש בלבד. באם יתגשם איומם של העובדים, תושבים רבים יאלצו לחכות זמן רב לרכבות ולסבול מעומסים קשים בתחנות השונות. עם זאת, בוועד הודיעו כי העיצומים יחלו רק בשעה 10:00 בבוקר - זאת על מנת לתת לחיילים להגיע לבסיסים.

מחאת העובדים צפויה היתה להצטרף לצמצום מספר הרכבות שמפעילה רכבת ישראל באופן משמעותי, לאחר שהוחלט להוציא משימוש את הקרונות מהסוג שבו פרצה השריפה לפני כשבועיים.
עקב ההחלטה, מופעלים 220 רכבות ביממה, במקום 340. ביום שלישי הופסקו גם שירותי ההסעה (שאטלים) שהפעילה לטובת נוסעיה, בשל הקווים שהושבתו.

מלבד ההשבתה של הקרונות בשל השריפה, מושבתת גם תנועת הרכבות בקווים לכיוון דרום ולכיוון ירושלים בשל מה שהוגדר כ"עבודות תשתית לשדרוג מסילות הרכבת". ההשבתה, שהחלה כבר בסוף השבוע ותימשך למשך השבועיים הבאים, תהיה בקווים מתל אביב לדימונה ולתחנות שבדרך, בהן באר שבע, קריית גת ויתר התחנות שבקו תל אביב-דימונה. כמו כן תושבת הנסיעה בשני הכיוונים בקו שבין תל אביב לבין ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully