וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שהחיילים יסבלו: הקנטינות בסכסוך עבודה

עובדי חברת ש.י.ר.ן המפעילה את הקנטינות בבסיסי צה"ל, עומדים להיעדר מעבודתם בשל אי הוודאות על עתידם. משרד הביטחון אינו מוציא מכרז ולמעשה מותיר מאפריל את הזיכיון ללא מפעי

עובדי חברת ש.י.ר.ן, המפעילה את הקנטינות בצה"ל, הכריזו באחרונה על סכסוך עבודה. זאת בשל חוסר הוודאות על עתידם, מאחר והזיכיון להפעלת הקנטינות ייפוג בחודש אפריל הקרוב, וטרם הוצא מכרז בנושא.

החשש הוא כי בעקבות פסק דין של בית המשפט המחוזי, שבו נקבע כי משרד הביטחון לא יכול למסור את הפעלת מערך הקנטינות בבסיסי צה"ל לחברת ש.י.ר.ן ללא מכרז, זאת למרות שהינה חברת בת של האגודה למען החייל. לפי הקביעה, מסירת זיכיון הפעלת הקנטינות ללא מכרז, תוכל להתקיים רק לאגודה למען החייל ולא לחברות הבת שלה, ועל כן, קיבל משרד הביטחון הוראה לפרסם מכרז לתחום.

לדברי עורכי הדין של הסתדרות העובדים, מאז הוראה זו של בית המשפט, לא פעל משרד הביטחון להוצאת מכרז בנושא ולפני כשנה החל מו"מ בין ההסתדרות להנהלת האגודה שהתפוצץ מהר מאוד. לאור זאת, התקיימה ישיבה של ועדת החוקה באפריל 2010, שבה נקבע בהוראת שעה כי ש.י.ר.ן תוכל להמשיך ולהפעיל את הקנטינות עד לאפריל 2011, מתוך ההנחה כי עד מועד זה יפרסם משרד הביטחון מכרז ויבחר בזוכה. ואולם מאז ועד היום לא פורסם מכרז.

עורכי הדין ממשרד נעמי לנדאו ושות', טוענים כי המניע הוא הניסיון להמשיך להגיע להסכמות עם ההסתדרות למסירה של הפעלת הקנטינות לאגודה למען החייל. ניסיון נוסף למו"מ עם אל"ח ארע החודש וגם הוא התפוצץ ונכשל, לאור העובדה שאל"ח דורשת פיטורים נרחבים וקיצוץ בזכויות העובדים.

לפני מספר ימים פנה עו"ד כפיר זאב מהמשרד למשרד הביטחון ודרש את פרסום המכרז בדחיפות, ובמקביל נעשתה פנייה לח"כ דוד רותם בבקשה לכנס את ועדת החוקה בשנית כדי לבקש ממשרד הביטחון לפרסם את המכרז. אולם כאמור, הדבר לא נשא פרי וביום חמישי האחרון הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה בש.י.ר.ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully