וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק במחירי הדלק עובר לקריאה לחרם צרכני

חן הלפרן

31.1.2011 / 17:15

המחאה נגד עליית מחירי הדלק עולה מדרגה: ראשי מטה המאבק הודיעו כי בשל העלייה שתכנס לתוקף הלילה, הם קוראים לחרם צרכני ואנשיהם יעמדו מחוץ לתחנות הדלק ויבקשו מהציבור שלא לתדלק

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק. עריכת וידאו: דורון שטיין)


אנשי המאבק במחירי הדלק הודיעו הערב (שני) כי לקראת עליית מחיר הבנזין 95 אוקטן בחצות הלילה ב-12 אגורות, הכריז מטה המאבק על חרם צרכנים, במסגרתו יקרא לציבור שלא למלא דלק כמחאה על עליית המחיר חסרת הפרופורציות בשנתיים האחרונות.

לפי הודעת המטה, יפעלו אנשיהם וינסו למנוע מנהגי ישראל לתדלק בתחנות השונות, מצויידים בכרזות שיסבירו את פעולותיהם בנושא. לדברי ראשי המאבק, "ביום שלישי לא נכנסים לתחנות הדלק!! העלייה נובעת בעקבות שער הדולר ומחירה של חבית נפט. ביום שלישי אנחנו לא ממלאים דלק!".

ראשי המאבק הוסיפו וקראו לציבור להצטרף למאבק. "דרושים מתנדבים מכל הארץ שיעמדו ביום שני ושלישי בתחנות הדלק המרכזיות באיזור מגוריהם ויחלקו חומרי הסבר לנהגים על מחירי הדלק ועל המאבק נגדם. גם שעה או שעתיים מזמנכם תהיה משמעותית", אמרו.

אילוסטרציה. ShutterStock
מרכיבי מחיר הדלק, טרם העלייה החדשה/ShutterStock

שובר שיאים מדי חודש

בחצות הלילה עם תחילת חודש פברואר, יעלה מחיר הדלק ויגיע לשיא חדש. מחירו של בנזין 95 אוקטן יעמוד על 7.26 שקלים לליטר - עלייה של 12 אגורות לליטר, המהווה עלייה בשיעור של 1.68% לעומת מחירי החודש האחרון. עמלת תדלוק בידי מתדלק תישאר 13 אגורות לליטר.

כזכור, עלייה זו, המושפעת מעדכון המחירים התקופתי ומעליית מחירי הנפט בעולם ועליית שער הדולר, נוספת לעלייה של 20 אגורות לליטר בתחילת השנה, בעקבות העלאת מס הבלו הממשלתי.

"העלייה המאסיבית במחיר הדלק בחודש האחרון, ועכשיו העלייה השנייה בגלל הנפט והדולר כואבות לציבור וזה סוחף אנשים" אמר זאב גראואר, מראשי המאבק הציבורי. "זה משהו שיכול להתסיס את כל המדינה", סיפר גראואר, "כמו בטוניסיה או בוליביה – ייצאו הרבה אנשים לרחובות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully