וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שסנפטו נרכשה בידי פייסבוק - עובדים גילו שיפוטרו

גיא גרימלנד

21.3.2011 / 14:40

עובדי חברת סנפטו, שרק אתמול דווח כי נרכשה בידי פייסבוק, קיבלו מסר לפיו כל מי שאינו מתכנת בחברה לא ימשיך לעבוד עבור הרשת החברתית. המנכ"ל: "מאמין שרוב העובדים יישארו"

הצד האחר של האקזיט, כך נחשף היום, יכול להיות לא נעים בכלל. ל-TheMarker נודע כי בחברת סנפטו, שנרכשה אתמול על ידי פייסבוק תמורת 70 מיליון דולר, מתחילים לבצבץ לצד החגיגות גם רגעים לא קלים. נציג מפייסבוק החל הבוקר (ב') לערוך ראיונות לאנשי החברה מתוך מטרה לבחון מי מהם מתאים לעבור למטה החברה בפאלו אלטו ומי לא.

מקורות בחברה טוענים כי אנשים שאינם מתכנתים קיבלו מסרים לפיהם לא ימשיכו לעבוד עבור פייסבוק, וכי הרשת החברתית מעוניינת בעיקר במהנדסים ומתכנתים. עם זאת, גם אלה לא חסינים מפני פיטורים. אלה שלא ירצו או לא יוכלו לעבוד במטה החברה בפאלו אלטו (בעיקר הנשואים) יישארו בחלקם בישראל אבל זאת בהתאם לצרכי פייסבוק. ייתכן שגם מקבוצה זו לא יישארו כל העובדים המקוריים של סנפטו. בפייסבוק מבקשים להעביר כמה שיותר עובדים מסנפטו למטה. מדובר במדיניות קבועה של פייסבוק, להעביר את אנשי הפיתוח מהרכישות שהיא מבצעת לארה"ב. היא אינה מאמינה כמו גוגל במדיניות של מרכזי פיתוח מבוזרים בעולם.

אחד המקורבים לחברה אמר ל-TheMarker כי לא מדויק לומר שפייסבוק משאירה את מרכז הפיתוח בארץ: "הם עושים ראיונות לכל העובדים, ומי שלא עוסק בתכנות כנראה יישאר. מעבירים חלק מהאנשים לפאלו אלטו".

ההחלטה בידי פייסבוק

רן מקבי, מנכ"ל סנפטו, אומר ל-TheMarker כי אף עובד לא פוטר בינתיים. "פוטר עובד אחד לפני חודש וחצי אבל זה לא קשור למצב. פייסבוק מעוניינים להעסיק את המהנדסים והמתכנתים בארה"ב, אבל חלק יישארו בארץ. אני לא יודע כמה בדיוק. העסקה נחתמה בסוף השבוע וכרגע יש דיונים לגבי מי נשאר. את אותן תשובות אני אומר לעובדים שלי. פייסבוק בודקת מי מתאים לצרכים שלה ומחליטה".

יש סיכוי שהעובדים שאינם מתכנתים ימשיכו להיות חיוניים לפייסבוק? "אני מאמין שרוב עובדי החברה יישארו, לא רק ההמנדסים והמתכנתים".

יש לציין כי ההחלטה לראיין את העובדים לגבי הישארותם בחברה יממה לאחר האקזיט היא חריגה מאוד. חברות רבות נוהגות להמתין עם הנושא הפרסונלי לאחר "חגיגות" הרכישה, מאחר שיש בכך טעם רע. בדרך כלל לאחר כמה שבועות או חודשים מתבצעים פיטורים בהיקף כזה או אחר, בעיקר בקרב עובדים שהחברה סבורה שהיא יכולה להסתדר בלעדיהם לאחר הרכישה, מכיוון שיש משרה דומה במטה בארה"ב. אולם בפייסבוק החליטו שלא לחכות ולקיים את סדרת הראיונות כבר עכשיו.

לאורך השנים נלחמו יזמים ומנכ"לים למען העובדים לאחר האקזיט. בחלק מהמקרים מניעת הפיטורים, לפחות בשלב ראשון, הותנתה בהסכם שנחתם עם הרוכשים. אך לא תמיד הדבר עולה בידם של היזמים. לעיתים לאחר שהם בעצמם עוזבים, החברה עוברת תחלופת עובדים מסיבית שעשויה להגיע ל-20% מהיקף כח האדם בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully