וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו רוצה לפנות את בסיסי המרכז למימון המעבר לנגב

מוטי בסוק

17.4.2011 / 9:10

לפי תוכניתו של ראש הממשלה, הקרקעות שיפונו יימכרו ויוסבו למגורים כדי להקל על מצוקת הדיור באזור המרכז. עלות המעבר מוערכת ב-19 מיליארד שקל

ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא היום לאישור הממשלה הצעת החלטה להעברת יחידות מערך התקשוב בצה"ל ויחידות אגף המודיעין מאזור המרכז לנגב - עד סוף 2018. העלות התקציבית של המעבר היא 19 מיליארד שקל. לפי התכנון, מתוך סכום זה, 4 מיליארד שקל יגיעו מתקציב משרד הביטחון, 9 מיליארד שקל ממקורות משרד האוצר ו-6 מיליארד שקל ממכירת קרקעות הבסיסים שיפונו ויימכרו על ידי מינהל מקרקעי ישראל.

הצעת ראש הממשלה קובעת מפורשות כי הקרקעות שצה"ל יפנה ייועדו לבניית מתחמי מגורים, כדי להקל על מצוקת הדיור באזור המרכז.

בניית בסיס המודיעין החדש בדרום הארץ צפויה לעלות 12 מיליארד שקל, ועלות בניית בסיס התקשוב תהיה 7 מיליארד שקל. לפי הצעת ראש הממשלה, הקצאת התקציב במזומן לביצוע שני הפרויקטים, על ידי הגורמים המממנים, תהיה בהתאם לביצוע בפועל של הפרויקט מדי שנה. כדי למנוע מצב בו תזרים הכספים יהווה חסם לביצוע פרויקט העברת הבסיסים, יעמיד מינהל מקרקעי ישראל לרשות הפרויקט, בהתאם לצרכים, קדם מימון בהיקף של 3-6 מיליארד שקל, בכל נקודת זמן, עד להשלמת המעבר.

עד יולי 2011 אמורה מערכת הביטחון להחזיר למינהל מקרקעי ישראל את מחנה קסטינה שליד קרית מלאכי, שאינו מאויש. עד סוף 2014 יחזיר משרד הביטחון למינהל את מחנה תל חיים (הגבעה), מחנה תל ברוך בצפון תל אביב, מחנה שירותי האחזקה בבית דגן, מחנה הדלקים באשדוד, כל מחנה השלישות הראשית ברמת גן ומתחם קרן הקריה. כל מתחמי התקשוב והמודיעין, בשורה של מחנות צבאיים, יפונו עד סוף 2019. בנוסף לכך יפונו כל מחנה סירקין, כל מחנות גלילות, כל מחנה תל השומר, כל מחנה צריפין, מחנה הדלקים בנשר ומחנה שדה דב.

קיפאון של שנים בתוכנית

החלטת נתניהו נועדה לשים קץ לקיפאון בן שש שנים, שמעכב את ביצוע התוכנית להעברת מחנות הצבא לדרום. הגורם לקיפאון הוא מחלוקת תקציבית בין משרדי הביטחון והאוצר. שר האוצר יובל שטייניץ ושר הביטחון אהוד ברק צפויים להתנגד היום בישיבת הממשלה לחלק מהצעת ראש הממשלה.

לפי הצעת נתניהו, יעברו יחידות התקשוב של צה"ל מהמרכז לקרית המדע בבאר שבע. משרד הביטחון יסיים את שלב התכנון והמכרזים לפרויקט ויחל בשלב ההקמה והעבודה עד סוף 2012. עד סוף 2017 תסתיים העתקת יחידות התקשוב לקרית המדע. יחידות חיל המודיעין יעברו למתחם לקית עומר.

משרד הביטחון יסיים את שלב התכנון ופרסום המכרזים לפרויקט ויתחיל את שלב ההקמה והעבודה בשטח של המקום לא יאוחר מסוף 2013. העתקת יחידות חיל המודיעין ואיכלוס המתחם החדש יושלמו עד סוף 2018. במקביל לבניית הבסיסים החדשים יפנה צה"ל את בסיסי יחידות התקשוב והמודיעין באזור המרכז, ויחזיר אותם למינהל מקרקעי ישראל כשהם נקיים ממפגעים.

אם משרד הביטחון לא יעמוד בלוחות הזמנים למעבר ולהקמת המחנות, רשאית ועדת ההיגוי לפרויקט להגדיל את שיעור ההשתתפות של משרד הביטחון במהלך. מאידך, במידה וסך התקבולים משיווק הקרקע יעלה על 6 מיליארד שקל, תועבר 34% מהיתרה לתקציב משרד הביטחון והשאר לאוצר.

על ביצוע הפרויקט המורכב תהיה אחראית ועדת היגוי עליונה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ובהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון, ראש אגף התקציבים באוצר ואחרים.

לפי ההצעה שהממשלה תתבקש לאשר היום, ועדת ההיגוי תגבש תוכנית למתן תמריצים לעידוד מעבר אנשי הקבע ומשפחותיהם לנגב, לרבות הקצאת משאבים.

השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, קרא בסוף השבוע לנתניהו לקבל החלטת ממשלה שתחייב את משרדי האוצר והביטחון לבצע בפועל את העברת בסיסי המודיעין והתקשוב לנגב. לדבריו, "העברנו החלטה על סבסוד עלויות פיתוח לאנשי הקבע. אנחנו מסייעים בסבסוד שכר דירה לאנשי הקבע בבאר שבע, דימונה, ערד, ירוחם ואופקים ומובילים להקמת שכונות ייעודיות למשפחות הקבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully