וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם בין ישראל ותאילנד לגיוס עובדים בחקלאות

ההסכם בין הממשלות נועד להגן על העובדים ועל זכויותיהם, תוך ביטול דמי התיווך הגבוהים הנגבים מהעובדים. עם חתימת ההסכם יגויסו עובדים בחקלאות מתאילנד בלבד או מכל מדינה אחרת עמה ייחתם הסכם דומה

לאחר תקופה ארוכה בה התנהלו דיונים ומגעים בין ממשלת ישראל לבין ממשלת תאילנד, בתיווך ארגון ה- IOM (ארגון בין-לאומי שדואג למהגרי עבודה) לגיוס עובדים בתחום החקלאות ישירות בין המדינות, נחתם היום (רביעי) הסכם ובחודשים הקרובים יצא הפרויקט לדרך.

משמעותו של ההסכם היא כי עובדים תאילנדים בתחום החקלאות יגויסו ישירות באמצעות הממשלה וארגון ה-IOM ולא באמצעות חברות כוח אדם, כנהוג היום. על פי העדויות, גובות חברות כוח האדם כיום עשרות אלפי שקלים מהעובדים המגיעים לישראל, כדמי תיווך- נוהג אשר ייפסק מיד עם תחילת יישום ההסכם הבילאטרלי.

בתהליך נטלו חלק רשות האוכלוסין וההגירה, משרד החוץ, הג'וינט, משרד האוצר ומשרד החקלאות. בהתאם להחלטות ממשלה, עם חתימת ההסכם יגויסו עובדים בחקלאות מתאילנד בלבד או מכל מדינה אחרת עמה ייחתם הסכם דומה.

בשבוע הקרוב ייצאו נציגי רשות האוכלוסין וההגירה לתאילנד, במטרה לסכם עם ממשלת תאילנד נהלי עבודה סופיים, כשהכוונה היא ליישם את ההסכם כבר בחודשים הקרובים, עוד לפני תום שנת 2011.

ההסכם בין הממשלות נועד להגן על העובדים עצמם ועל זכויותיהם, תוך ביטול דמי התיווך הגבוהים הנגבים מהעובדים וכן הכנסת כל תחום העסקה בחקלאות לתוך מסגרת מבוקרת ומפוקחת.

מדי שנה מגיעים לישראל בין 3,000 ל-5,000 עובדים בחקלאות, המחליפים את קודמיהם שסיימו תקופת עבודה בת 5 שנים, כמצוין בחוק הכניסה לישראל. בשנת 2011 ניתנו 26,000 היתרים לכ-5,000 מעסיקים בעלי משקים.

מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אמנון בן עמי, הביע סיפוק מחתימת ההסכם ואמר כי "מדובר בהסכם עליו דובר רבות ואנו שבעי רצון מתוצאותיו. כולי תקווה כי ההסכמים יהוו מנגנון פיקוח ובקרה על הנעשה בתחום העסקת העובדים הזרים ויאפשר העסקה הוגנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully