וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים בעליות שערים

נמרוד הלפרן

12.11.2011 / 0:00

בורסות וול סטריט על רקע ההתפתחויות הפוליטיות ביוון ואיטליה. מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס עלה החודש לרמתו הגבוהה מאז יוני

צעדי הצנע הנדרשים כדי לבלום את משבר החוב המכביד זה שנתיים על כלכלת גוש היורו. עלייה חדה מהצפוי בבטחון הצרכנים בארה"ב, אשר עלה לשיא של חמישה חודשים, תמכה אף היא במדדים.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-2.2% בדרכו לעלייה שבועית של 1.4%; מדד S&P 500 טיפס ב-2% - עלייה יומית שנייה ברציפות - בדרכו לעלייה שבועית של 0.9% ועלייה של 0.6% מתחילת שנת 2011; מדד נאסד"ק הוסיף 2% ושב אף הוא ועלה מעל לרמתו בתחילת השנה, אולם נסוג ב-0.3% בסיכום שבועי; שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר ביציבות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נותרה ללא שינוי ברמה של 2.05%.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס עלה החודש לרמה של 64.2 נקודות - רמתו הגבוהה מאז יוני - לעומת 60.9 נקודות באוקטובר, לפי נתונים ראשוניים שפורסמו היום. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 63 נקודות. עם זאת, המדד עודנו נמוך באופן ניכר מרמתו לפני המשבר הכלכלי העולמי. כך למשל, בשנה שקדמה למיתון הכלכלי האחרון בארה"ב היתה רמתו הממוצעת של המדד כ-87 נקודות.

כמו כן, צפויים הערב שני נאומים של חברי הבנק הפדרלי: ג'ון וויליאמס, נשיא הבנק הפדרלי של סן פרנסיסקו, וצ'ארלס אוונס, נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו. המשקיעים יעקבו אחר דבריהם בניסיון נוסף לקבל תמונת מצב על שוק ההון האמריקאי ועל הצעדים שהבנק אולי מתכנן לבצע. גם עונת הדו"חות ממשיכה במלוא המרץ.

סוחרים בבורסת ניו יורק. Richard Drew, AP
סוחרים בבורסת ניו יורק/AP, Richard Drew

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי פחתו במעט החששות מפני החרפה במשבר החוב באירופה לקראת כניסתם הצפויה של ראשי ממשלה חדשים לתפקידם ביוון ובאיטליה. התשואה על האג"ח הממשלתיות באיטליה, אשר זינקה שלשום מעל לרמה של 7%, נפלה זה היום השני ברציפות, ומרווח התשואות בין האג"ח של צרפת וגרמניה הצטמצם משיא של עידן גוש היורו אליו התרחב אתמול, לאחר שהסנאט של איטליה אישר תוכנית צנע שנועדה לצמצם את הגירעון בתקציב הממשלה ולהשיב את אמון המשקיעים בכלכלה השלישית בגודלה בגוש היורו.

שווי השוק של ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל נחתך השבוע ב-15 מיליארד דולר על רקע דיווחים על האטה בהיקף הייצור של מכשיר הסלולר אייפון ומחשב הטאבלט אייפד הפופולריים של החברה, ככל הנראה בשל מחסור ברכיבים שנגרם עקב השטפונות הקשים בתאילנד.

מניית אפל איבדה כ-4% מתחילת השבוע על רקע דיווחים באסיה על צמצום קצב קווי הייצור של אייפון ואייפד. אנליסט השבבים כריס קאסו מחברת ססקוהנה העריך כי היקף הייצור של הסמארטפון אייפון 4S צומצם בארבע מיליון יחידות במהלך הרבעון הרביעי.

"מידע נקודתי שעלה מבדיקות שערכנו גרם לנו להעריך שקיצוצים אלו נובעים כנראה מבעיות אספקה שנובעות מצוואר בקבוק שנוצר בתאילנד, ולא עקב האטה בביקוש", כתב קאסו בדו"ח למשקיעים. "עם זאת, אין בידינו די מידע כדי לקבוע זאת בוודאות בשלב זה".

ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני בכינוס מדינות ה-G-20, קאן, צרפת, 6 בנובמבר 2011. רויטרס
התשואה על האג"ח הממשלתיות באיטליה, אשר זינקה שלשום מעל לרמה של 7%, נפלה זה היום השני ברציפות. ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני/רויטרס

הדו"ח של קאסו בא יום אחד בלבד לאחר שהאנליסט ריצ'רד גרדנר מבנק סיטי העריך כי אפל סובלת ממגבלות ייצור של מעגלים מודפסים המיועדים למכשירי אייפון, אשר מיוצרים בתאילנד. "חשוב להבהיר כי לא מדובר בבעיה בתחום הביקוש, אלא בתחום ההיצע", כתב גרדנר, אשר דבק בתחזיתו כי אפל תמכור 28 מיליון מכשירי אייפון ברבעון הרביעי של השנה.
עם זאת, לא כל האנליסטים שותפים להערכה כי נרשמה האטה בקצב ייצור אייפון. האנליסט ג'ין מאנסטר מפייפר ג'פרי העריך ביום רביעי כי "השמועות שהתרוצצו באחרונה על צמצום הייצור של אייפון 4S, הן חסרות בסיס", ודבק בתחזיתו למכירת 26 מיליון מכשירי אייפון ברבעון הנוכחי.

בחזית הדו"חות הכספים: ענקית המדיה וולט דיסני דיווחה על רווח רבעוני של 1.09 מיליארד דולר, או 58 סנט למניה - זינוק של 30% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 59 סנט למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 55 סנט למניה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-10.4 מיליארד דולר לעומת מכירות של 9.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל.
עוד במגזר המדיה: חברת ויאקום הודיעה היום כי המסחר במניותיה יועבר מבורסת ניו יורק (NYSE) לבורסת נאסד"ק החל מתחילת דצמבר. סימולי המניה יישארו ללא שינוי: VIA ו-VIAB.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: בית משפט פדרלי לערעורים אישר החלטה בערכאה נמוכה יותר ודחה את בקשתה של חברת טבע להוציא צו מניעה נגד המשך השיווק של גרסה גנרית של הגלולה נגד הריון Seasonique על ידי חברת ווטסון. טבע ביקשה להפסיק את השווק עד לפסיקה בתיק העיקרי במשפט הפטנטים שהיא מנהלת עם ווטסון. טבע טוענת שהגרסה הגנרית של ווטסון מפרה פטנט שרשמה על סיזוניק שתוקפו עד 2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully