וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התעופה המוזלות מגבירות את פעילותן בישראל

זוהר בלומנקרנץ ורינה רוזנברג

12.1.2012 / 9:29

חברות ה-Low Cost נענות לפוטנציאל העסקי הטמון בישראל ומעלות את תדירות הטיסות ממנה. איזיג'ט דיווחה על גידול של 55% בנפח הפעילות בארץ - יותר מ-225 אלף נוסעים בשנה

חברת התעופה המוזלות (Low Cost) איזיג'ט דיווחה אתמול על גידול של 55% בנפח הפעילות בקווים לישראל וממנה ב-2011 לעומת 2010. לדברי המנהל המסחרי של החברה בבריטניה, יו איטקן, החברה הטיסה ב-2011 יותר מ-225 אלף נוסעים בשלושת הקווים שהיא מפעילה מישראל - ללונדון, לז'נווה ולבאזל.

נוכח הצלחתו של הקו החדש לבאזל, שהחל לפעול לפני שנה, הגדילה החברה את מספר הטיסות משלוש לארבע בשבוע. בשנה הראשונה להפעלתו טסו בקו זה יותר מ-50 אלף נוסעים. לדברי איטקן, "קו באזל-נתב"ג מושך מטיילים כמו גם אנשי עסקים, בשל העובדה שנמל התעופה של באזל מהווה צומת בין שווייץ, גרמניה וצרפת. איזיג'ט מרוצה מתוצאות הפעלתו של הקו. כדי להתמודד עם הביקוש הגדלנו את מספר הטיסות השבועי בו".

איזיג'ט החלה להפעיל טיסות בישראל רק בנובמבר 2009, עם השקת קו נתב"ג-לונדון (לוטון), שבו היא מבצעת כיום טיסה יומית. באוגוסט 2010 השיקה החברה את הקו מנתב"ג לז'נווה ובסוף אותה שנה את הקו השני משווייץ - בין נתב"ג לבאזל - בהם היא מפעילה כיום ארבע טיסות בשבוע.

איזיג'ט היא חברת ה-Low Cost הבולטת בישראל, אך לא היחידה בתחום. הרחבת פעילותה בישראל, לצד כניסתן של חברות טיסות מוזלות נוספות, מעידות על הפוטנציאל הטמון בפעילותן של חברות אלה בישראל.

מחיר כרטיסי הטיסה של חברות ה-Low Cost אמור להיות זול יותר מאשר מחיר כרטיסי הטיסה בחברות התעופה הסדירות. ואולם יש לציין כי לצורך השגתם יש להזמין אותם כמה חודשים מראש. מספר המקומות במחיר המוזל מוגבל לעתים, וככל שמתקרב מועד הטיסה המחיר עשוי להתייקר. בנוסף, בטיסותיהן של חברות ה-Low Cost, הנוסע משלם מחיר נוסף על שרותים כמו מזוודה לתא המטען או הזמנה של ארוחה - שאינם כלולים במחיר הטיסה.

לצדה של איזיג'ט בולטת בארץ פעילותה של חברת התעופה אייר ברלין, המפעילה טיסות מוזלות ישירות מנתב"ג לארבעה יעדים בגרמניה מדי שבוע - ברלין, מינכן, קלן ודיסלדורף.

נוסף עליהן, פועלות בישראל חברות התעופה ג'ט-2 שמפעילה קו למנצ'סטר; חברת ג'רמן ווינגס, שטסה לקלן; חברת אייר מדיטראנה, שטסה בקו לפאריס; חברת ג'ט אייר פליי, שטסה לליאז' שבבלגיה; חברת סמארטווינגס, שמבצעת טיסות לפראג; חברת קימבר, שטסה לקופנהאגן; וחברת נורוויג'אן, שטסה לשטוקהלם.

מבין חברות התעופה הישראליות, ניתן לאפיין כ-Low Cost את טיסותיה הבינלאומיות של ארקיע לפריס ולאמסטרדאם תחת המותג ארקיע-אקספרס, שפיתחה מטיסותיה הפנים ארציות לאילת.

בדרך להסכם חדש

בסך הכל מדובר בתשע חברות לואו-קוסט זרות שטסות מישראל ל-13 יעדים באירופה, וחברה ישראלית אחת שטסה לשני יעדים באירופה.

ביניהן, לא רק איזיג'ט זוכה להצלחה בקרב הנוסעים בישראל. על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), חברות Low Cost אחרות הפועלות בישראל נמצאות אף הן במגמת עלייה - במספר נוסעיהן בקווים לישראל וממנה.

כך לדוגמה, אייר ברלין הטיסה כ-160 אלף נוסעים ב-2011 - גידול של כ-15% לעומת 2010; ג'ט-2 הטיסה יותר מ-40 אלף נוסעים ב-2011 - גידול של כ-11.5% לעומת 2010; וג'רמן ווינגס הטיסה יותר מ-24 אלף נוסעים ב-2011 - גידול של כ-29% לעומת 2010.

ישראל ונציבות האיחוד האירופי יקיימו באמצע השבוע הבא בבריסל שיחות על הסכם תעופה חדש לפתיחת השמים לתחרות מלאה. לא ברור עדיין אם הצדדים יגיעו להסכמה בתום סבב שיחות נוסף זה, אך ידוע שלאחר חתימה עליו ויישומו צפויות חברות ה-Low Cost להגדיל עוד את יעדי טיסותיהן מאירופה לישראל וממנה. כך למשל, לא הסתירו ראשי חברת איזיג'ט כי בכוונתה להוסיף יעדים לטיסות, כמו למשל ספרד, לאחר חתימה על הסכם התעופה החדש.

עם זאת, יש לזכור כי ישנן חברות תעופה, דוגמאת bmi, שהפסיקו את פעילותן בקו מבריטניה לישראל בגלל חוסר כדאיות כלכלית, לאחר שהציעו מחירים זולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully