וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: זיכוי לחנות - ללא הגבלת זמן

גבריאלה דוידוביץ'-ויסברג

23.3.2012 / 9:13

הצעת החוק של רונית תירוש אושרה השבוע בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. בנוסף, יוכלו כעת הצרכנים להשתמש בזיכוי גם בקניות במהלך מבצעים

זיכוי שיקבלו הצרכנים בחנות יישאר בתוקף ללא הגבלת זמן - כך נקבע בהצעת חוק שאושרה השבוע בקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק שיזמה חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה) תאפשר לצרכנים להשתמש בזיכוי גם בעת רכישת מוצרים שאינם במבצע. בנוסף, לא יהיה צורך בהצגת חשבונית בעת השימוש בזיכוי. החוק ייכנס לתוקף תוך 30 יום.

תחום הזיכויים הוא תחום פרוץ. במקרים רבים בעלי החנויות לא מקבלים את הזיכוי בתקופות מבצעים או ללא הצגת החשבונית המקורית. מי שעשויים להיפגע מהחוק החדש הם בעלי העסקים הקטנים, שיצטרכו לקבל את הזיכויים ללא כל ויכוח, ובכך אולי להגיע במקרים מסוימים גם להפסדים.

בחורה עם שקיות. ShutterStock
יש לך זמן/ShutterStock

לאחר כניסת החוק לתוקף, הזיכוי יהיה לתקופה בלתי מוגבלת. בנוסף יחויבו בעלי העסקים המנפיקים את הזיכוי להדפיסו על גבי נייר בלתי מחיק כדי לפתור מצבים שבהם הזיכוי דוהה ונהפך לבלתי שמיש. החוק החדש גם יאפשר את מימוש הזיכוי לאנשים שאיבדו את החשבונית המקורית.

הזיכוי בחנויות יהיה תקף גם למימוש בתקופת מבצעים ומכירות מיוחדות. הדבר לא ישפיע על המכירות בפסח הקרוב, שכן החוק ייכנס לתוקפו בעוד חודש. עם זאת, החוק ישפיע על החלפות והחזרות שייעשו לאחר החג. החוק גם קובע כי אם הצרכן מנצל 90% ויותר מסכום הזיכוי, הוא יוכל לקבל את היתרה במזומן. זאת, כדי למנוע מצב שבו בעל העסק יאלץ את הצרכן לרכוש מוצר נוסף ביתרת הזיכוי.

"אין כל סיבה שישראל תהיה בפיגור אחרי העולם המערבי בנוגע לתחום הזיכויים וההחזרים הכספיים לצרכן", אמרה תירוש. "לא ניתן לבעלי עסקים להפוך תירוצים והגבלות שונות בעת מתן הזיכוי לכסף מזומן על גבו של הצרכן הישראלי. בעל עסק שלא יהיה מעוניין לתת זיכוי ללא הגבלת זמן, שיתכבד ויחזיר את הכסף לצרכן, אך שלא יביא את הצרכן לידי מסכת ייסורים עד לקבלת הזיכוי. החוק יגן על כספו של האזרח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully