וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה: האגרה בכביש 6 צפון תוזל עד 7:30 בבוקר

אבי בר-אלי

2.4.2012 / 15:25

בעקבות דרישת ועדת הכלכלה, הסכים משרד האוצר להאריך את תעריף הלילה בקטע החדש שייסלל בשעה וחצי נוספות. תעריף הלילה נמוך כמעט בחצי משל שעות השיא

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) את תעריפי האגרה הדיפרנציאליים בפרויקט המתוכנן להארכת כביש חוצה ישראל (כביש 6) צפונה, עד מחלף סומך. זאת, לאחר שאגף החשב הכללי במשרד האוצר הסכים להוזיל את תעריפי הנסיעה במקטע החדש גם בין השעות 6:00-7:30 בבוקר.

כפי שפורסם ב TheMarker, החליטו משרדי האוצר והתחבורה לקבוע שני תעריפים למעבר במקטע שממחלף אליקים ועד למחלף סומך: עבור שעות שיא ושעות שפל של הנסיעה בכביש. כך תעריף הנסיעה בשעות העומס בחמש מקטעי הכביש, יעמוד עבור רכב פרטי על 5.6 שקלים לכיוון – כאשר מעבר בשעות השפל יפחית את האגרה בכ-43%, והאגרה תעמוד על 3.2 שקלים בלבד.

אולם, במהלך הדיון בשבוע שעבר בוועדת הכלכלה, התברר כי בכוונת הממשלה לקבוע כי תעריפי השיא יהיו לאורך כל שעות היום: בין 6:00 בבוקר ועד 21:00 בערב, כאשר ההוזלה תתאפשר לפיכך רק עבור הנוסעים בלילה. ביום שבת, יהיו שעות השיא בין 17:00-21:00 בערב. סגן בכיר של החשבת הכללית, גיל שבתאי, הסביר בדיון כי תכלית המהלך לא הייתה לווסת את התנועה בכביש כמעין אגרת גודש – אלא להסיט את המעבר של רכב כבד לשעות הלילה, ולייעל את השימוש בכביש בעת שהוא ריק.

כביש 6. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
הנוסעים ביתר מקטעי הכביש לא יזכו להנחה, משום שאלה מופעלים על ידי קבוצת דרך ארץ, כביש 6/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

אולם, יו"ר ועדת כלכלה, חבר כנסת כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) ביקש מנציגי הממשלה לבחון את האפשרות להאריך את שעות ההוזלה למשך שעתיים נוספות – ולהגיש לו את עלויות הסבסוד העודף שיהיו כרוכות בכך. יש לציין, כי הנהגים הנוסעים ביתר מקטעי הכביש – לא יזכו להנחה, משום שאלה מופעלים בידי חברה זכיינית אחרת, קבוצת דרך ארץ.

בעקבות התנגדות שאמה-הכהן, נדחה האישור לפרסום המכרז. "המהלך יאיץ את קירוב הפריפריה למרכז הארץ, והוא בעל משמעות חברתית וכלכלית לא פחות מאשר הנוחות התחבורתית", אמר שאמה-הכהן. "לאור חשיבות עידוד הפריפריה ופיתוחה וכדי להקל כלכלית על תושבי הצפון, הוועדה אישרה את הצעתי לתת הנחה של כ-40% מהתעריף בשעות הנסיעה לעבודה בין 6:00 ל-7:30 בבוקר", הוסיף.

קטע שבע יחל באליקים, יעבור דרך מנהרה כפולה של כ-1.7 ק"מ בשוליו הדרום-מזרחיים של הכרמל, ויגיע עד מחלף שיוקם באזור תל קשיש סמוך לצומת התשבי. עלות הקמתו מוערכת במיליארד שקלים. קטע שלוש יחל בהמשך הכביש ממחלף תל קשיש, דרך מחלף העמקים ועד מחלף סומך. הקטע כולל שתי מנהרות: רכסים (2.4 ק"מ) ואיבטין (400 מטר). עלות הקמתו תסתכם בכ-2 מיליארד שקלים. הכנסות הזכיין מאגרה מוערכות ב-2.5 מיליארד שקלים למשך תקופת הפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully