וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד בן 7? תתכוננו למסיבת יום הולדת יקרה

רותי לוי

16.4.2012 / 11:11

סף הגירויים של הילדים עולה, ההורים עסוקים ומחירי מסיבות יום ההולדת הולכים ותופחים. איפה כדאי לעשות מסיבה מיוחדת לילד וכמה זה יעלה? מדריך

ביום בהיר באוקטובר התייצבו עומר הראל, רון ברק ורון אודאי בני השבע בגינה הציבורית בשכונת תל ברוך שבתל אביב יחד עם 35 בני כיתתם. "התחלקנו לקבוצות: שדים, אבירים, פיות ואנשי יער", מספרים השלושה. "לאנשי היער היו חולצות מעור של נמר, לאבירים שריונות, לפיות שמלות ולשדים - שריון מעור דרקון. בהתחלה איפרו אותנו והתאמנו לקראת הקרב. היפנטנו את המלך של האבירים והוא היה אתנו, וניצחנו את אנשי הפרא והפיות. שרנו את ההמנון של האבירים. הרגשנו כמו בקרב אמיתי".

מתבונן מהצד לא יבין אולי מה פשר האירוע, אבל מדובר בסך הכל בדרך מקורית שבה בחרו הילדים לחגוג את יום ההולדת השביעי שלהם. החגיגה נמשכה קרוב לשלוש שעות, וההורים שחברו כדי לחלוק בהוצאה הכבדה, שילמו יחד כ-3,000 שקל עבור החגיגה.

"בעשור האחרון קיימת מגמה של מיקור חוץ להפעלות ימי הולדת. ההורים רוצים לתת משהו שונה ומרענן, אבל לא רוצים להתעסק עם הפן הארגוני", מסביר דוד קיסרר, מיזמי אתר יומולדת.קום, שמשמש לוח פרסום למאות מפעילי ימי הולדת בישראל וכלי עזר לעשרות אלפי משתמשים מדי חודש. "האתר מאפשר להורים לקבל רעיונות להפעלות וגם המלצות מהורים אחרים לגבי מפעיל זה או אחר".

קיסרר טוען כי הביקוש הגדול הוא עדיין למפעילים הקלאסיים, כמו ליצנים וקוסמים, אך ככל שעולה גיל הילדים ההפעלות נהיות מקוריות ומפתיעות יותר, למשל: הפעלות בבצק סוכר או יום הולדת סיפורים. "אחד המפעילים שמפרסם אצלנו מציע יום הולדת עם פעילות של מכוניות המופעלות על ידי שלט-רחוק, וזוכה להתעניינות רבה", אומר קסירר, ומציין כי בענף ההפעלות לימי ההולדת התמקחות על המחיר היא עניין מקובל - ומכיוון שהתחרות גדולה, במקרים רבים אפשר להשיג מחירים נמוכים מהמחיר הראשוני שמוצע.

מסקר שערך עבורנו מכון פאנלס בקרב מדגם מייצג של הורים לילדים בגילי 3-10, עולה כי 49% מההורים שמקיימים מסיבת יום הולדת לילדיהם, בוחרים לשכור מקום או מפעיל חיצוני שידאג להעסקת הילדים במסיבה. 23% מההורים משלמים על המפעיל יותר מ-1,000 שקל, כשליש מההורים שילמו בשנה האחרונה סכום שנע בין 700 ל-1,000 שקל להפעלה בודדת, והשליש הנוסף - הוציא 500-700 שקל על ההפעלה. היתר (14%) הצליחו לעבור את האירוע בהוצאה נמוכה מ-500 שקל.

"בשכירת מפעיל יש נוחיות שאני לא מזלזלת בה. הורים שמנהלים קריירות עמוסים ועייפים, ושוכרים סוכני סיוע חיצוניים למסיבה", אומרת הדר קוגל, מנחת הורים בכירה במכון אדלר. "עם זאת, חשוב שגם בתהליך הזה תהיה החלטה משותפת על סוג ההפעלה, מה מתאים ומה עומד במסגרת התקציב. אם ההוצאה כבדה מדי, אפשר להציע לילד לחגוג במשותף עם חבר מהכיתה, לשתף אותו בשיקול האמיתי ולא להסתיר את זה במסווה של 'יותר כיף ביחד'".

לדברי קוגל, שיתוף הילד בתהליך חשוב גם לתחושת הערך העצמי שתגיע אחרי המסיבה. "ההרגשה של הילד שהוא היה שותף פעיל בהחלטות להכנת האירוע, בבחירת הפרסים, בהפקת ההזמנות או בהעדפה של משחק זה או אחר, חשובה", היא מסבירה. "חשוב גם לקחת בחשבון שאנחנו מעלים את הילד לפסגה ומציבים רף גבוה לשנים הבאות. סף הגירוי שלו עולה".

המודעות לתשלומי ההורים הגבוהים בהפקת ימי ההולדת עלתה גם על סדר היום של המחנכים בבית הספר. בטי, אמא לליהי שחגגה את יום ההולדת השביעי שלה במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, מספרת: "המנהלת בבית הספר (בית הספר לאמנויות בתל אביב, ר"ל) מובילה מיזם של ימי הולדת קבוצתיים. כך למשל, עשרה ילדים בכיתה א' חגגו יום הולדת ביחד בפינת החי 'לגעת בטבע' בכפר הירוק. שמו אותם בקרון משותף ונתנו להם להרגיש מיוחדים מאוד. זה לא כמו חגיגת יום הולדת פרטית, אבל זה מפלט טוב מאוד להורים שלא יכולים להשקיע מאות שקלים מדי שנה, וגם לילדים שלומדים בכיתה א' ועדיין מבולבלים". חגיגת יום ההולדת הקבוצתית הזו עלתה כ-200 שקל להורה.

קוגל מברכת על הרעיון: "זה יכול להישמע כמו קיבוץ, אבל הנה, אתה רוצה לתת לילד להרגיש ייחודי, אבל גם לתווך לו סוג של מציאות, כלכלית וחברתית. ההורים רוצים לעשות מה שכולם עושים, שהילד לא יהיה שונה או חריג מהחברים, והנה יש פה הזדמנות לעשות מה שכולם עושים, ובמחיר נוח".

איך בוחרים מפעיל מוצלח? בדרך כלל מפה לאוזן. לצורך הכתבה פנינו לעשרות הורים וילדים בבקשה להמלצה על יום הולדת מיוחד שחגגו בשנה האחרונה מחוץ לביתם, ובחרנו שישה אירועים שהרשימו אותנו במיוחד.

הג'ירף דובל'ה עובר שטח הפתוח של ספארי רמת גן. טיבור יגר, ספארי רמת גן,
הביקור בספארי כולל סיור בגן החיות והאכלת ג'ירפות/טיבור יגר, ספארי רמת גן

לחגוג עם ג'ירפה והיפופוטם

המפעיל: הספארי

מיקום: רמת גן

הממליץ: ג'אז בנדר, שחגג יום הולדת שש

מה עושים: עולים לסיור חווייתי בשטח האפריקאי הפתוח ברכבת הספארי. לאחר מכן עורכים סיור רגלי בגן החיות, משתתפים בהאכלת ג'ירפות ומבקרים במשק החי להאכלה וליטופים. את הכיבוד והעוגה מגישים באזור פתוח, ירוק ומוצל במתחם.

מה זוכר הילד: "היינו ברכבת של ילדים, שמענו סיפורים, שיחקנו בדשא ונתנו לנו להצטלם עם היפופוטם".

משך הפעילות: כשלוש שעות

עלויות: 1,078 שקל עבור כניסה של 25 איש (49 שקל לכל אדם, מינימום 22 משתתפים, שלושה משתתפים נכנסים בחינם).

אביר על סוס. ShutterStock
הילדים מגלמים דמויות בסיפור שאותו הם יוצרים בזמן אמת/ShutterStock

אבירים ליום אחד

המפעיל: מדהו וצוות אבירי השולחן העגול

מיקום: שטח פתוח, כמו גן ציבורי או חורשה בקרבת מקום מגוריו של חתן השמחה

הממליצים: עומר הראל, רון ברק ורון אודאי, שחגגו יום הולדת שבע

מה עושים: משחק תפקידים, שבמסגרתו הילדים מגלמים דמויות בסיפור שאותו הם יוצרים בזמן אמת, בהינתן כמה חוקים מנחים לגבי העולם הדמיוני.

מה זוכרים הילדים: "התחפושות היו ממש יפות. הרגשנו כמו בקרב אמיתי, וזה לא היה מפחיד בכלל. אנחנו וגם שאר הילדים נהנינו מאוד".

משך הפעילות: כשלוש שעות

עלויות: 1,500 שקל להפעלה של איש צוות אחד (עד 15 משתתפים), 3,000 שקל להפעלה של 4 אנשי צוות (עד 40 משתתפים). התשלום כולל איפור, ציוד ותחפושות למשתתפים.

כולנו שחקנים

המפעיל: בית צבי - בית הספר לאמנויות הבמה

מיקום: רמת גן

הממליצים: מתן אסיף ונועם בן שמאי, שחגגו יומולדת שמונה

מה עושים: הילדים שותפים לחוויה של טלי וגלי, שתי שחקניות שנבחרות במפתיע להשתתף בהצגת בכורה שעולה בתוך שעה. יחד עם השחקניות הם עוברים בין כל התחנות להתארגנות להצגה: מרינה תאטרונובה, המורה למשחק; אבי זר, הקשיש ממחסן האביזרים; סימי מחט ממחסן התלבושות; ואור מאור, המנהל הטכני.

מה זוכרים הילדים: "הלכנו לאולם של הצגות והתכוננו להצגה. זה היה מצחיק, הילדים אמרו שהיה כיף. עכשיו גם אנחנו רוצים להשתתף בהצגה אמיתית".

משך הפעילות: כשעה ורבע מופע. בסיום ההצגה יכולים ההורים לכנס את הילדים בלובי לחגיגת יום ההולדת עם עוגה.

עלויות: 900 שקל עבור כניסה של עד 30 ילדים, ו-30 שקל לכל ילד נוסף.

חור שחור. ShutterStock
בסוף הסיור במוזיאון נכנסים הילדים למופע אור-קולי בפלנטריום/ShutterStock

כל הכיתה בחלל החיצון

המפעיל: מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב

מיקום: רמת אביב

הממליצה: ליהי לוי, שחגגה יום הולדת שבע

מה עושים: הילדים מתכנסים להפעלה במוזיאון, הכוללת פעילות יצירה. אפשר לבחור להיות "אבודים בג'ונגל", "לצעוד בעקבות כד המטמון" או לקבל "יומולדת אולימפי". בסוף הסיור במוזיאון נכנסים הילדים למופע אור-קולי בפלנטריום, המדמה טיסה למערכת השמש.

מה זוכרת הילדה: "המדריכה סיפרה סיפור, ופתאום היא לא מצאה את הכד. עברנו בכל מיני תחנות וקיבלנו רמזים כדי למצוא את הכד. בנינו יצירות מהחלל החיצון, וסיימנו עם מצפה כוכבים. המדריכה היתה מאד כיפית".

משך הפעילות: כשעתיים

עלויות: 900 שקל לכניסה של עד 20 ילדים לפלנטריום, סדנת יצירה וחדר יומולדת שההורים יכולים לקשט ולשים כיבוד. עבור כל ילד נוסף ועד 31 ילדים - 48 שקל לילד. עד שני מלווים מבוגרים בחינם, ו-15 שקל לכל מבוגר נוסף.

יום הולדת מהסרטים

המפעיל: קולנוע כוכב

מיקום: רמת השרון

הממליצים: גלעד עמית כהן ויוגב רוזטל, שחגגו יום הולדת שבע

מה עושים: כל הכיתה מתאספת להקרנה פרטית בבית הקולנוע הייחודי. את הסרט ניתן לבחור מתוך מאגר הקיים בקולנוע או להביא מהבית. הסרט מלווה בהפסקה שבמסגרתה הילדים חוגגים את יום ההולדת.

מה זוכרים הילדים: "ראינו את הסרט 'אמיל והבלשים'. היתה הפסקה לעוגה, ואז חזרנו עם פופקורן וטרופית. הילדים אמרו שהיה כיף והיה סרט יפה, אם כי היו קטעים קצרים מפחידים. ילד מהכיתה עשה יום הולדת בקולנוע לפנינו, אז אנחנו עשינו גם משחק 'חפש את המטמון' לפני כן, כי אחרת הילדים היו חושבים שזו מסיבה קצרה".

משך הפעילות: כשעתיים

עלויות: כ-1,500 שקל, כולל פופקורן וטרופית לילדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully