וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המלצות ועדת הריכוזיות לא יאושרו לפני הבחירות"

צבי זרחיה

2.5.2012 / 12:49

ח"כ שאמה-הכהן אמר כי אי אפשר לדעת מה יקרה אחרי הבחירות בנוגע ליישום המלצות ועדת הריכוזיות. "כשטורפים את הקלפים לא יודעים מה יקרה"

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה הכהן אומר כי "הטייקונים ניצחו. לפי המסתמן המלצות ועדת הריכוזיות לא יחוקקו על ידי הכנסת בטרם התפזרותה לקראת הבחירות". הכנסת צפויה להתפזר בתוך כשבועיים לפגרת הבחירות.

בראיון ל-TheMarker TV וערוץ הכנסת אמר שאמה הכהן כי "זה חלק שמעציב אותי. המנצחים עוד לפני פתיחת הקלפיות זה אותם גורמים, ובהם הטייקונים. גורמים אלה לא רצו את יישום מסקנות ועדת הריכוזיות או פירוק הריכוזיות בענף הרכב בהתאם להמלצות ועדת זליכה".

שאמה הכהן הדגיש כי "יש עשרות מיליארדים שמונחים על השולחן. ייתכן שהכנסת הבאה כן תעסוק בכך, ויהיו קואליציה וראשי ועדות שכן יקדמו זאת (צמצום ריכוזיות - צ"ז) וייתכן שלא. כשטורפים את הקלפים לא יודעים מה יקרה".

שאמה הכהן הוסיף כי "הטייקונים, שהיו במצב של נסיגה מוחלטת ולא יכלו לעצור את המגמה, ייהנו מחלוקת הקלפים מחדש, ויכול להיות שיהיה להם (לאחר הבחירות - צ"ז) סידור שהוא נוח יותר".

שאמה הכהן העריך כי "לא תהיה כלכלת בחירות. למדינה ולממשלה ניתן צ'ק פתוח בקיץ לבצע כלכלת בחירות לנוכח התביעות שהועלו במחאה החברתית. העם דרש צדק חברתי בכל מחיר. הממשלה הפגינה אחריות תקציביות ברורה. תקופת הבחירות הולכת להיות קצרה, לכן אי אפשר להנהיג כלכלת בחירות".

באשר להקדמת הבחירות אמר שאמה הכהן כי "ראש הממשלה לוקח סיכון לא מבוטל. אני לא מכיר את כל השיקולים שלו, ולא ברור מה הלחץ להקדים את הבחירות. אני חושש שנדע בדיעבד שהחיפזון (להקדים את הבחירות) לא יהיה חכם".

שאמה הכהן הודיע גם כי "רפורמת המרפסות" לא תחוקק עד להתפזרות הכנסת. "מדובר ברפורמה כבדת משקל, הכוללת מאות סעיפים ונתונה במחלוקת קשה. אני לא רואה את הכנסת מאשרת את הרפורמה על התיקונים, ויש גם מחלוקת בתוך הקואליציה".

בהתייחסו למחירי הדיור אמר כי "כל ממשלה שתזניח את מחירי הדיור לא תהיה לה זכות קיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully