וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים לצרכן: הירקות זינקו ב-3.8%

ואדים סבידרסקי

15.6.2012 / 15:36

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ההלבשה וההנעלה התייקרו ב-1%, בעוד שמחירי השכירות בדיור עלו אף הם. בין הירידות הבולטות: 1.5% בריהוט, 0.8% בתחבורה, 0.4% במזון

מדד המחירים לצרכן של חודש מאי, שפורסם על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נותר ללא שינוי.

מתחילת השנה עלה המדד ב-1.3%, ובשנים עשר החודשים האחרונים עלה המדד ב-1.6%. העליות נרשמו במיוחד בסעיפי הירקות והפירות (3.8%). ההלבשה וההנעלה התייקרו ב-1%, וסעיף הדיור (מחירי השכירות) רשם עלייה של 0.3%.

מנגד, הסעיפים שבלטו בירידות מחירים היו הריהוט שהוזל ב-1.5% במהלך מאי, התחבורה שהוזלה ב-0.8%, ומחירי המזון שירדו ב-0.4%.

על רקע מהפכת הסלולר המתחוללת בשוק, נראה כי ההוזלה המשמעותית טרם קיבלה ביטוי במחירים וסעיף התקשורת רשם ירידה צנועה של 0.1% בלבד במהלך מאי.

אילוסטרציה. ShutterStock
הזהב האדום/ShutterStock

על-פי נתוני המגמה לתקופה זו, קצב הגידול השנתי של מדד המחירים לצרכן הגיע ל-2.3%, ואילו קצב הגידול ללא סעיף הדיור הגיע ל-2%. קצב גידול המדד ללא סעיף הדיור וללא סעיף הירקות והפירות הגיע ל-1.5%.

כמו כן, הלמ"ס פירסמה לקט נתונים המהווים אינדיקאציה על שוק הדיור ולא נכללים במדד המחירים הכללי. מנתונים אלה עולה, כי במהלך חודש אפריל השנה, עלו מחירי הדירות ב-1.4% בהשוואה לחודש פברואר. יתרה מזו, בהשוואה לתקופה אשתקד, התייקרו מחירי הדירות באפריל ב-2.1%.

ההערכות הקודמות היו כי המדד יעלה ב-0.3% - כך לפי 7 מתוך 12 כלכלנים שהשתתפו בסקר בלומברג, כאשר התחזית האגרסיבית ביותר היתה לעלייה של 0.4% על פי תחזיתם של 3 כלכלנים. זאת, לאחר שמדד אפריל קפץ ב-0.9%.

מדד המחירים לצרכן הוא אחד הפרמטרים החשובים שבוחן בנק ישראל בבואו לקבוע את גובה הריבית במשק.

החלטת הריבית במשק לחודש יולי מתקרבת. הכלכלנים מתחלקים כעת בדעתם האם החלטת בנק ישראל תהיה דרמטית ותבשר של הורדת ריבית במשק, או שתישאר על כנה.

על פי הסקר שנעשה על ידי ספקית מידע פיננסי, בלומברג, 13 מתוך 21 הכלכלנים המקומיים והזרים שהשתתפו סבורים כי הריבית תישאר ברמת 2.5%, ואילו 8 הנותרים צופים להורדת ריבית של 0.25%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully