וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה קשה למשק: מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.3% בחודש יוני

ערן אזרן

15.7.2012 / 18:41

הערכות האנליסטים היו כי המדד יעלה ב-0.1% לעומת חודש מאי. המדד הנמוך הושפע מעלייה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה, שתקוזז בירידת מחירי הדלק ומחירי השיחות בסלולרי

הפתעה קשה למשק: המדד ירד ב-0.3% בחודש יוני. הערכות האנליסטים היו כי המדד יעלה ב-0.1% לעומת חודש מאי. לפי ההערכות, המדד הנמוך הושפע מעלייה עונתית גבוהה במחירי ההלבשה וההנעלה, שתקוזז בירידת מחירי הדלק ומחירי השיחות בטלפונים סלולריים. ב-2011 עלה מדד יוני ב-0.4%.

בלידר שוקי הון העריכו היום כי מדד יוני צפוי להישאר ללא שינוי. עם זאת, ציינו שם כי קיימת אי ודאות לגבי עוצמת השפעת הוזלת שירותי הסלולר על המדד. "מדד חודש יוני עלול להפתיע בשני הכיוונים, כשהתחזית שלנו עומדת על אפס", כתבו ביום. "זאת, בשל הקושי להעריך איך ומתי הלמ"ס תמדוד את המהפכה בשוק הסלולר. כידוע, בחודש מאי הלמ"ס לא התייחסה כלל להוזלות בשוק בהיעדר נתונים מהחברות הוותיקות".

תחזית האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים היא 2% - בדיוק באמצע יעד האינפלציה השנתי של הממשלה (1%-3%). תחזית האינפלציה ל-2012 היא 2.2%. כמעט כל האנליסטים מעריכים כי לאחר הורדת ריבית הבסיס במשק ביולי ל-2.25%, ברוב של חמישה מחברי הוועדה המוניטרית של בנק ישראל מול מתנגד אחד, הבנק יימנע משינוי בריבית עד סוף 2013, וייתכן שגם בתחילת 2014. בנק ישראל הוריד את הריבית ביולי ברבע נקודת האחוז, כדי לסייע לצמיחה ולתעסוקה, לאחר שמדד מאי לא השתנה לעומת אפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully