וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הוריד את הריבית לחודש יוני ב-0.25%

אדריאן פילוט ונדב נוימן

27.5.2013 / 17:34

ריבית חודש יוני תעמוד על 1.25%. בדיון המוניטרי המיוחד לפני כשבוע תמכו מחצית מחברי הוועדה המוניטרית בבנק ישראל בהפחתת הריבית ל-1.5%

בנק ישראל הוריד היום (ב') את שיעור הריבית לחודש יוני ב-0.25%, לשיעור של 1.25%. זאת, זמן קצר בלבד לאחר הורדת הריבית שלא מן המניין, וההכרזה על התוכנית לרכישת מט"ח.

לפי סקר בלומברג שפורסם לפני החלטת הריבית, כ-57% מהחזאים סבורים כי ריבית בנק ישראל לא תשתנה, ותעמוד גם בחודש יוני על 1.5%. מנגד, תשעת החזאים הנותרים שסיפקו תחזית סבורים כי הוועדה המוניטרית תשלים את המלאכה, ותפחית את הריבית ברבע אחוז נוספים לרמה של 1.25%.

נזכיר כי בתאריכים 12-13 במאי 2013 קיימה הוועדה המוניטרית דיון מיוחד שלא מן המניין, שבסופו התקבלה ההחלטה להפחית את הריבית לרמה של 1.5% ולהפעיל תוכנית לרכישות מטבע חוץ על מנת לקזז את השפעת הפקת הגז על שער החליפין. הפרוטוקול של הדיון המוניטרי המיוחד חשף כי נגיד בנק ישראל היוצא, סטנלי פישר, מנע במו ידיו הפחתת ריבית בסך חצי אחוז, בניגוד לדעת מחצית מחברי הוועדה שדרשו הפחתה כזו. מאז ההחלטה הקודמת נחלש השקל ב-3.1% מול סל המטבעות.

בבנק ישראל מודים כי מטרת הפחתת הריבית האחרונה שלא מן המניין הייתה לעצור את תיסוף השקל - דבר שהושג. כמו כן, בפרוטוקול נכתב כי טרם התקבלו מספיק נתונים כדי לקבוע האם נרשמה החרפה בפעילות הכלכלית של המשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully