וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג: לאיזו עבודה הכי קשה להתקבל?

ג'קלין סמית, פורבס

11.8.2013 / 11:26

כמה כדורי פינג פונג נכנסים למטוס 747 ואיך מחשבים את פליטת הפחמן באיחוד האירופי? המועמדים לתפקידים הנחשקים עומדים בפני הליך ארוך ומפרך

תהליך ראיונות העבודה נוטה גם כך להיות מורט עצבים ומתסכל עבור רבים מאיתנו - אך אם אתם מנסים להתקבל לחברות כמו גוגל, פייסבוק או גרטנר, הוא יכול להיות מלחיץ אפילו יותר.

לאתר פורבס ישראל
.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוגל רק במקום השמיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

דמיינו שאתם צריכים להשלים סדרה של מבחנים בכתב, לענות על שאלות כמו "איך אפשר לבנות מנוע מאפס?" או להתראיין אצל 10 מראיינים בחברה אחת. מפחיד? אלה רק חלק מהקשיים שמועמדים צריכים לעבור כדי להתקבל לעבודה בחברות המובילות, על פי אתר חיפוש המשרות גלאסדור.

גלאסדור פרסם בסוף השבוע את דירוג 25 החברות שעורכות את ראיונות העבודה הקשים ביותר, המבוססת על חוויות ממועמדים לעבודה. האתר אסף דירוגי יותר מ-170 אלף ראיונות שהועלו אליו בשנה האחרונה כדי להרכיב את הרשימה.

על פי גלאסדור, החברה עם ראיונות העבודה הקשים ביותר בעולם היא חברת הייעוץ מקינזי. הקושי הממוצע של הראיונות על פי המועמדים הוא 3.9 מתוך 5. עם זאת, 77% מהמרואיינים אמרו כי החוויה שלהם הייתה חיובית - למרות הקשיים - ו-12% דיווחו על חוויה שלילית.

מה הופך את הראיונות במקינזי לקשים כל כך? מועמדים לתפקיד יועצים, למשל, מתבקשים לעבוד על תיקים מורכבים ולפתור דילמות עסקיות. "במקרה הזה, מקינזי מחפשת לראות כיצד המועמד מארגן את מחשבותיו ואת התהליך שנדרש לו כדי להגיע לפיתרון", אומרת סמנת'ה זופאם, דוברת גלאסדור.

מועמד משיקגו אמר כי למרות שפגש אנשים מעניינים במהלך הדרך, תהליך הראיון היה "מתיש". "לפתור מקרי בוחן במקביל לעבודה במשרה מלאה זה לא דבר פשוט", כתב. "אך זה גם מגדיל את המוטיבציה". מועמד לתפקיד אנליסט עסקי אמר כי בחברה שאלו אותו את השאלה הבאה: "איך ניתן לחשב את פליטת הפחמן השנתית ממכונית חשמלית אל מול מכונית מונעת בגז באיחוד האירופי?".

תהליך ראיונות ארוך וקשה עשוי להיות מרתיע, אך בסופו של דבר גם משתלם. בסך הכל, שביעות הרצון של העובדים במקינזי מגיע לרמה גבוהה של 4.3 מתוך 5.

"אם מעסיק מנהל תהליך ראיונות ברור, אשר מציב באופן שקוף את הדרישות מהמועמדים, כמו גם מחפש להכיר את המועמד, את תחומי העניין שלו ואת האופן שבו הוא יכול לעזור לחברה לנוע קדימה - טבעי שנראה ציון גבוה של שביעות רצון מצד המועמדים. בהתחשב בכך שהמועמדים יקבלו תמונה ברורה של הדברים שכלולים בעבודה והכיוון שאליו צועדת החברה", אומרת זופאן.

במקומות השני והשלישי נמצאות החברות ThoughtWorks ו-BCG (קבוצת הייעוץ של בוסטון). מועמדים לעבודה בשני הארגונים העניקו להם רמות קושי של 3.9 ו-3.8, בהתאמה. רובם המכריע דיווחו על חוויה חיובית ו-14% על שלילית ב-ThoughtWorks, חברת תוכנה ופתרונות IT המעסיקה 2,000 עובדים ב-28 משרדים בעולם. בחברת הייעוץ BCG נרשמה חוויה חיובית ב-74% מהמקרים ו-12% ציינו כי הייתה להם חוויה שלילית.

מועמדת למשרה בהנדסת תוכנה ב-ThoughtWorks התבקשה להמציא סיפור שכותרתו "כובע ירוק". מועמד אחר ציין שתהליך המיון "מעמיק מאוד". "אפילו לתפקיד אדמיניסטרטיבי היו לי 7 ראיונות", היא כתבה. "למרות שזה מתיש, זה גם מועיל מאוד, משום שיצא לי לפגוש אנשים רבים שאעבוד איתם, לשאול שאלות - ולקבל תשובות אמיתיות".

מועמדים ל-BCG צריכים גם הם לעבור מסע ארוך כדי לקבל משרה. אחד המועמדים שם מציע למועמדים האחרים לתרגל את כישורי המתמטיקה הבסיסיים שלהם לפני ראיון בחברה, "בייחוד כפל וחילוק, ולתרגל מול אדם אחר, משום שזה מייצג את הלחץ שבו תעמדו. נראה כאילו טעות קטנה בחישוב יכולה לחרוץ את גורלכם, אז כדאי שתגיעו מוכנים".

מועמד לחברה מפילדלפיה נשאל בראיון: "אם אקח את קורות החיים שלך ואמחוק את השם מהכותרת - איזו שורה תגרום לחברים שלך לקרוא אותם ולזהות אותך?".

לדברי זופאן, "פעמים רבות ראיונות קשים ומאתגרים, יחד עם שאלות שנראות מוזרות, יכולים להיות דרך אפקטיבית לראות כיצד המועמדים חושבים ולספק אפשרות להכיר את המועמד טוב יותר. כשאתה נדרש לאמץ את המחשבה בסיטואציה מלחיצה כמו ראיון עבודה, זה יכול להראות כיצד אתה פותר בעיות בתנאי לחץ".

בדירוג ה-25 נמצאות גם חברות גדולות נוספות כמו גוגל, פרוקטר אנד גמבל, מיקרוסופט ופייסבוק.

זופאן אומרת כי אם אתם לחוצים לפני הראיון, תכננו מראש והתאמנו על האופן שבו תשיבו על התרחישים שאתם חושבים שעשויים לצוץ בראיון. "לפני ראיון כל מועמד צריך להתכונן לשאול שאלות, לעשות מחקר על החברה ועל התפקיד, ולחשוב על תשובות למגוון רחב של שאלות, משאלות נפוצות כמו 'היכן אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים' ועד שאלות כמו 'כמה כדורי פינג פונג אפשר להכניס לתוך מטוס 747?'. ככל שהמועמד יבצע את השלבים הללו טוב יותר, כך הוא ירגיש מוכן יותר לראיון".

היא מוסיפה כי אם יש לכם הזדמנות לדבר עם מגייס או אחראי כוח אדם מטעם החברה לפני הראיון, שאלו אותם עם מי תיפגשו, כמה זמן אתם מתוכננים להישאר שם, מה יהיה אופי הראיון והלאה, היא מציעה

דירוג 25 החברות עם ראיונות העבודה הקשים ביותר בעולם:

1. מקינזי
2. ThoughtWorks
3. The Boston Consulting Group
4. גרטנר
5. Bain & Company
6. רולס רויס
7. ZS Associates
8. גוגל
9. Stryker
10. HubSpot
11. Paycom
12. Vistaprint
13. Teach For America
14. פרוקטר אנד גמבל
15. Avaya
16. מיקרוסופט
17. BlackRock
18. Sapient
19. סיטריקס
20. Nvidia
21. Informatica
22. פייסבוק
23. Guidewire
24. קאטרפילר
25. Rackspace

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully