וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה חיובית באסיה: "המשבר באוקראינה יסתיים"

יוסי ניסן

4.3.2014 / 8:48

בורסות אסיה נסחרות בנטייה לעליות למרות המתיחות הגיאופוליטית בין רוסיה ואוקראינה. ובינתיים: רוסיה שלחה 16,000 חיילים לשטח אוקראינה, אך מכחישה אולטימטום לקראת תקיפה צבאית. החוזים בארה"ב עולים

לאחר יומיים של ירידות שערים, ואחרי פתיחה שלילית ברוב הבורסות, המסחר באסיה עבר הבוקר (ג') להתנהל בנטייה לעליות כשהמשקיעים מחפשים סימנים להתאוששות בכלכלה הגלובלית ברקע המשבר בין רוסיה ואוקראינה. רוחות המלחמה עדיין לא שככו, אבל נכון להבוקר זה לא משפיע על הסנטימנט בבורסות המזרח.

נתוני בורסות אסיה 4.3.2014. גלובס
נתוני בורסות אסיה 4.3.2014/גלובס

מדד MSCI אסיה נסחר ללא שינוי משמעותי בהונג קונג, לאחר שעבר בין ירידה לעלייה של כ-0.4%. המדד צנח אתמול ב-0.8% ברקע רוחות המלחמה באירופה. הניקיי היפני עולה כעת כ-0.3% ובורסת הונג קונג עולה בכ-0.4%. בסין נרשמות ירידות של כ-0.8%. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט עולים כעת בארה"ב, והמסחר באירופה צפוי להיפתח במגמה מעורבת.

המתיחות הגיאופוליטית בין רוסיה ואקראינה עדיין מהדהדת ברקע למסחר, לפי דיווחים אוקראינים, רוסיה שלחה 16,000 חיילים לעבר חצי האי קרים כדי להשתלט על שטחו ועל אוניות הקרב האוקראיניות. אתמול דווח כי רוסיה שחררה אולטימטום לפיו אוקראינה חייבת להיכנע עד הבוקר, ובמידה ולא היא תיאלץ להתמודד עם מתקפה צבאית עוצמתית. במשרד ההגנה ובצי של רוסיה מכחישים מכל וכל וטוענים כי "זו שטות גמורה, אין שום אולטימטום".

נשיא ארה"ב ברק אובמה הטיל עיצומים כלכליים ודיפלומטיים על רוסיה במטרה לבודד אותה רוסיה במקרה של פלישה לאוקראינה. הפנטגון אישר הגבלות על המסחר עם רוסיה וביטול תרגילים צבאיים משותפים.

"ישנן הזדמנויות קנייה ברורות והמשקיעים לוקחים אותן", אמר אנדרס אוטרמן מ-Allianz Global Investors. "'המיני-משבר' באירופה הולך להסתיים מבלי ירייה אחת ככל הנראה, ובלי מלחמה היציבות תחזור לאזור ולשווקים", לדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully