וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קק"ל תעביר למדינה מיליארד שקל עד סוף 2015

עמירם ברקת

5.10.2014 / 13:55

האוצר ניסה לקדם בחוק ההסדרים חקיקה שתחייב את קק"ל להפריש לפחות 65% מהכנסותיה לטובת תקציב פיתוח שישמש לקידום זמינות קרקעות להקמת דירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במסגרת ההסדר סוכם כי קק"ל תקצה מתקציבה תקציבים לטובת פרויקטים לפי רשימה שתיקבע על-ידי ועדת מנכ"לים/מערכת וואלה!, צילום מסך

קק"ל תקצה מיליארד שקל עד סוף 2015 לטובת פרויקטים בתחום התשתיות ופיתוח קרקעות למגורים בתמורה להסרת יוזמת החקיקה נגדה, בה הוחל במסגרת הצעת התקציב 2015. כך סוכם היום (א') בפגישה בין נציגי משרדי האוצר והמשפטים לנציגי קק"ל.

בנוסף, ייצגו את המדינה בפגישה הממונה על התקציבים אמיר לוי וסגנו לענייני נדל"ן ערן ניצן, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אבי ליכט והיועצים המשפטיים של משרד ראש הממשלה והאוצר. את קק"ל ייצגו המנכ"ל מאיר שפיגלר ועו"ד דניאל טבקוב יועצו של יו"ר קק"ל אפי שטנצלר.

במסגרת חוק ההסדרים קידם האוצר חקיקה שתחייב את קק"ל להפריש לפחות 65% מהכנסותיה המתקבלות מרשות מקרקעי ישראל לטובת תקציב פיתוח שישמש לקידום זמינות קרקעות להקמת יחידות דיור. באוצר הסבירו כי קבעו שיעור זה משום שזהו חלקה הראוי של המדינה בהכנסות הקרן, שהיה מגיע אילו היו מוטלים עליה המסים המקובלים.

משתתף בפגישה היום אמר כי היא התנהלה "באווירה חיובית על בסיס הסכמות והבנה של האילוצים של כל אחד מהצדדים". נציגי המדינה ביקשו בפגישה לקבע את ההסדר גם לשנים הקרובות אך נציגי קק"ל הסבירו כי אינם יכולים להתחייב על כך, לאור העובדה שצמרת הקרן תעמוד לבחירות בעוד שנה. בעקבות כך הודיעו נציגי האוצר כי ידחו את יוזמת החקיקה לשנה הבאה.

במסגרת ההסדר סוכם כי קק"ל תקצה מתקציבה תקציבים לטובת פרויקטים לפי רשימה שתיקבע על-ידי ועדת מנכ"לים. הכוונה בעיקר למתקני טיהור שפכים, עבודות תשתית ופיתוח קרקע קק"ל מבצעת כבר היום עבודות פיתוח קרקע להקמת שכונות מגורים, הקמת מאגרי מים ופיתוח קרקע, נטיעות, פארקים וסלילת שבילי אופניים, בהיקפים של מאות מיליוני שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully