וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי לפתיחה חיובית של שבוע המסחר בבורסה

הלל קורן

26.10.2014 / 8:25

מדד ה-S&P 500 סגר את שבוע המסחר הטוב ביותר שלו ב-2014. פער הארביטראז' במדד המעו"ף חיובי ועומד על 0.4%. בנק לאומי: קנו מניות - התנודתיות בשווקים היא רק תיקון ולא תחילת מפולת

בניין הבורסה החדש בתל אביב, יוני 2014. דרור עינב
בניין הבורסה בתל אביב/דרור עינב

הבורסה בתל אביב תפתח הבוקר (א') את המסחר ברקע עליות השערים הניכרות שחתמו בסוף השבוע את המסחר בוול סטריט, כשמדד ה-S&P 500 סגר את שבוע המסחר הטוב ביותר שלו ב-2014. פער הארביטראז' במדד המעו"ף חיובי ועומד על 0.4%.

בבנק לאומי כתבו בסוף השבוע האחרון, אל מול התנודתיות הרבה ששררה בשוקי העולם, כי התנודתיות הזו היתה בסך הכל "תיקון" ולא תחילתה של מפולת בשווקים. אבל באותה נשימה הם אומרים כי רמת התנודתיות לא צפויה לרדת חזרה לרמות הנמוכות שנרשמו בחודשים מאי-יוני. הכלכלנים ממשיכים להמליץ על השקעה במניות וטוענים כי זהו האפיק המועדף לנטילת סיכון, כאשר עיקר הסיכון נובע מהתפתחויות שליליות בכלכלת אירופה. הערכתם מתבססת על צפי לשיפור מתון בכלכלה העולמית במהלך שנת 2015, צפי להמשך עלייה ברווחיות הפירמות בעולם, והערכה שסביבת הריביות הנמוכה תשתנה רק באופן הדרגתי. [לסיפור המלא]

מחר, נזכיר, בנק ישראל יפרסם את החלטת הריבית לחודש נובמבר. נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג והוועדה המוניטארית יאלצו להתחשב בכך שבסטמבר נרשמה אינפלציה שלילית (בשיעור שנתי של 0.3%) והמשק נכנס למצב של דפלציה. בנוסף, הדולר המשיך להתחזק מול השקל בשיעור של כ-10% מחודש יולי. האם פלוג תחליט להפחית את הריבית פעם נוספת? או אולי תודיע על צעדים מוניטארים אחרים כגון רכישות אג"ח? נחכה ונראה.

מניות במוקד

כלל ביוטכנולוגיה ( 388.3 +0.21% ) מכרה את הזיכיון למוצר לטיפול בסרטן של חברת קיורטק לחברת medivation האמריקנית, הנסחרת בנאסד"ק ב-7.6 מיליארד דולר. במסגרת העסקה, ישולמו לכת"ב 5 מיליון דולר מיידית, עם אפשרות להכנסות של עד 325 מיליון דולר בתשלומי אבני דרך מבוססי הצלחה, ותמלוגים של 4%-11% אם המוצר יגיע לשוק.

נתוני בורסה 26.10. גלובס
נתוני בורסה 26.10/גלובס

ביום ה' האחרון נחשף ב"גלובס" כי חברת הנדל"ן האמריקאית מויניאן (Moinian Group) שבשליטת ג'וזף מויניאן, בוחנת גיוס אג"ח בהיקף עצום של כ-500 מיליון דולר (קרוב ל-2 מיליארד שקל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully