וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכירים? אתם חייבים לעצמכם להיות גם עצמאיים

תוכן שיווקי

16.11.2014 / 9:05

עולם התעסוקה משתנה, ונעשה הרבה פחות צפוי. גם אם מצאתם משרה טובה, זה לא אומר שהיא תהיה שלכם מחר. "להיות יזם זה לא מפחיד. להיפך, זה עשוי להיות רשת ההצלה שלכם בעתיד", אומר שי ניסים, מנכ"ל לי מרשל

איש עסקים נחוש. ShutterStock
איש עסקים נחוש/ShutterStock

אם יש שיעור אחד שכל צעיר בישראל צריך ללמוד, הוא שהעולם השתנה, ואסור לשים את כל הביצים בסל אחד. אם אתה משקיע במניות, כדאי לשים קצת גם באג"ח. ואם אתה שכיר, כדאי שיהיה לך עוד אפיק הכנסה, למקרה שיפטרו אותך מחר. "הדבר הכי חשוב שצעירים צריכים להבין הוא שהם יזמים, וזה בכלל לא משנה שיש להם עבודה כשכירים. מי אמר שהאחד סותר את השני?", אומר שי ניסים, מנכ"ל לי מרשל.

אפשר להבין את הפחד של כולנו: אנחנו יוצאים לשוק עבודה ורוצים רק "להסתדר". קשה להתפרנס בישראל ואנחנו לא חולמים כבר על להיות עשירים, אלא למצוא עבודה שתאפשר לנו לשרוד. מה זה אומר? עבור רובנו, זה אומר להיות כשכירים, שכל חודש תיכנס משכורת קבועה, ויפרישו לנו לפנסיה. אם אנחנו בני מזל ומוצאים מקום כזה - אנחנו נצמדים ולא עוזבים. הצעירים הישראלים מדברים על הגשמה עצמית והליכה עד הסוף בעקבות הלב, אבל תכל'ס, כשהם במקום בטוח - הם לא יסתכלו הצידה.

אבל אם אתם קוראים את מדורי הכלכלה אתם כבר אמורים לדעת שבעולם של היום - צורת המחשבה הזו, לא רק שהיא לא רלוונטית יותר, היא אפילו מסוכנת לכם. במציאות שבה אנחנו חיים, אסור לשים את כל הביצים בסל, וחייבים לחשוב על אלטרנטיבות. זה שמצאתם עבודה טובה לא אומר שאתם יכולים לנוח על זרי הדפנה. למרבה המזל, העולם החדש הזה גם מציע כל מיני הזדמנויות, ומדי יום קופצות בפנינו תזכורות לכך שזה שאנחנו שכירים - זה לא אומר שאנחנו לא יכולים להיות גם יזמים עצמאיים, במקביל.

היום נראה לכם שכל הדלתות פתוחות בפניכם, ובכל זאת שווה לעצור רגע ולחשוב על העתיד. כולנו מקנאים באנשי ההיי-טק שמכניסים משכורת יפה ויש להם תנאים נהדרים, אבל אנחנו שוכחים את הכתבות על כך שבגיל 45 רבים מהם מפוטרים ונאלצים למצוא עבודה חדשה, לפעמים בתחום חדש ובשכר נמוך בהרבה. וזה לא רק הם. עצוב מפחיד ככל שזה יישמע, הכל יכול להשתנות מהיום למחר, לכל אחד מאיתנו.

"הרבה שכירים חושבים שני דברים: הראשון הוא שהמשרה שלהם בטוחה לתמיד. זה בטח לא נכון כיום. השני הוא שהם לא יכולים לעשות עוד דברים במקביל. וזה לא היה נכון אף פעם וגם לא יהיה נכון אף פעם", מסביר שי ניסים. "הצעירים של היום חייבים להבין שהאפשרויות להכנסה הן בלתי מוגבלות ורק צריכים לדעת איך לחפש ואיך לנצל הזדמנויות".

שי ניסים טוען שכולנו משקיעים, וזה לא משנה מהי העבודה היומיומית שלנו. הנטייה הזו קיימת בכל אחד ואחד מאיתנו, וצריך רק לשחרר אותה. "אנחנו מפחדים לשחרר אותה, כי חינכו אותנו לעבוד מ9:00 עד 18:00. אבל גם מי שעובד ככה חייב לעצמו ולמשפחה שלו לחשוב על מקור הכנסה נוסף. זה לא שלהיות שכיר זה רע, מה פתאום? זה רק לא כל התמונה".
בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר צעירים שמשלבים את שני העולמות, ועובדים כשכירים וכעצמאיים ביחד. אחד בוחר לעבוד כרואה חשבון, אבל גם שותף בבית קפה. אחר, עובד בהיי-טק, אבל למד קורס בהשקעות ובנה לעצמו תיק השקעות מניב. שלישי - עובד כמורה, אבל הלך לקורס נדל"ן ומחפש הזדמנויות רווחיות במיוחד בעולם הקרקעות. זה לא משנה מה - מה שחשוב הוא שיהיה על מה ליפול אם אחד מאפיקי ההכנסה נעלם פתאום. "יזמות היא בדיוק ההיפך ממה שנדמה לנו. אנחנו מפחדים להיות יזמים כי נדמה לנו שזה לא בטוח, בעוד שיזמות היא רשת הצלה, מקדם בטחון לימים גשומים יותר", מסכם שי ניסים.

המדור בשיתוף לי מרשל

לכתבות נוספות

  • עוד באותו נושא:
  • השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully