וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חברת פינוי-בינוי: כך טיפלנו בדייר סרבן

שלומית צור

18.11.2014 / 9:29

שי הניג, מנכ"ל חברת אפגד: "יש סרבנים שמניחים שבגלל שהם שיפצו את המטבח לאחרונה, מגיעה להם תמורה גדולה מאחרים. הפסיקות נותנות כלים נגדם". וגם: מה הוא למד מהפרשה לגבי הפרויקט הבא?

בית ודירה בצפון. משה אסרף, ג'יליס
בית ודירה בצפון/ג'יליס, משה אסרף

בשבוע שעבר חשף "גלובס" את ההחלטה התקדימית של לשכת ההוצאה לפועל בתל אביב למנות כונס נכסים למכירת דירתו של דייר סרבן בפרויקט פינוי-בינוי בנווה שרת, לאחר שלא קיים פסק הדין המורה לו לפצות את שכנו במיליון שקל.

"לפני 8 שנים נכנסנו לפרויקט, כשהאזור כבר הוכרז לפינוי-בינוי ואושר לבנייה. לכן מירב המאמצים שנותרו כדי להניע את הפרויקט היו מול הדיירים", מספר שי הניג, מנכ"ל אפגד, היוזמת את הפרויקט. "באתר יש 120 דירות שבמקומן נקים 324 דירות. כל בעלי הדירות הוותיקים חתמו על ההסכם, חוץ מאותו דייר שמחזיק בשתי דירות בבניין אחד. הבנייה ופינוי הדיירים נעשים בשלבים, ולכן את הבניין הראשון כבר התחלנו לבנות, אך את השלב השני לא יכולנו להתחיל כי שם נמצאות דירות הדייר הסרבן. משום כך לא היה גם טעם להתחיל לפנות משם את הדיירים ולשאת בהוצאות. שכן בבניין תבע את הדייר הסרבן וניתן פסק הדין כבר לפני שנה שהורה לו לשלם 75 אלף שקל פיצוי, גם אם יחתום על ההסכם, ועוד 850 אלף שקל נוספים אם ימשיך לסרב. הוא אמנם ערער על פסק הדין וההליך עדיין מתנהל, אך גם הגיש בקשה לעיכוב ביצוע, אשר נדחה על ידי בית המשפט המחוזי וגם על ידי בית המשפט העליון. למרות פסק הדין, הוא גם לא חתם על ההסכם, וגם לא שילם את הפיצוי שנקבע".

- הוא טען שהעסקתם אותו כפרויקטור ולא שילמתם לו.

"בתחילת הדרך הוא הציג את עצמו כמי שיכול להחתים את הדיירים בבניין, והוא לא הוכיח את עצמו, לכן החלפנו אותו בחברה חיצונית. בדיוק כמו שבפרויקט רגיל אני מחליף את המשווק אם הוא לא עומד ביעדים".

- תימנע בעתיד להעסיק דייר כאחראי על החתמת הדיירים?

"לא בהכרח. הפסיקות החוזרות בבתי משפט, שדוחות את טענות הדיירים הסרבנים, יעזרו לנו. דיירים סרבנים צריכים להבין שכוונת המחוקק והנטייה של בתי המשפט היא לאפשר לאנשים לממש פינוי-בינוי בנכס הישן שלהם, להגן על עצמם מרעידות אדמה ולשפר את איכות חייהם".

- מה למדת מזה לפרויקט הבא?

"שיש סרבנים ויש סרבנים. הרבה פעמים דיירים מסרבים בהתחלה לחתום בגלל מחסור במידע, וכשמסבירים להם מה התוצאה של הפרויקט, הם חותמים. אבל יש סרבנים שמניחים שבגלל ששיפצו את המטבח לאחרונה, מגיעה להם תמורה גדולה מאשר לדיירים אחרים. הפסיקות נותנות כלים נגד דיירים סרבנים, כך הם מבינים שהם חשופים לתביעה מהשכנים ושבתי המשפט בעד טובת הרוב, ויחשבו פעמיים לפני שירוצו לעכב את הפרויקט".

- השבוע אושר סוף סוף חוק המע"מ בוועדת הכספים. אתם סובלים מקיפאון בשיווק דירות באשקלון כתוצאה מההמתנה הממושכת?

"מי שקונה מאיתנו דירות הם לא הזוגות הצעירים הזכאים, אלא משפרי דיור. אנחנו החלטנו לא לעשות הרשמות לזכאים שמחכים, כי אי אפשר לחכות לממשלה ולפוליטיקה, אנחנו צריך לעבוד. לכן את הדירות הגדולות שיווקנו מראש למשפרי דיור מאשקלון, ואת הדירות הקטנות למשקיעים, במקום לזכאים. פנינו במיוחד לירושלמים שאוהבים ים, ופרסמנו את הפרויקט בעיתונות בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully