וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה: לבטל את תאגידי המים; התעריפים יוזלו

יוסי ניסן

18.12.2014 / 12:56

כך לפי המלצות שיוגשו היום ע"י הוועדה שמינו לפני מספר חודשים שר האנרגיה והמים סילבן שלום ושר האוצר דאז יאיר לפיד. השבוע אושרה הפחתה של 10% בתעריפי המים; התעריפים הופחתו בשנה האחרונה בלמעלה מ-15%

ברז עם כתמי מים בחדר האמבטיה. ShutterStock
ברז עם כתמי מים בחדר האמבטיה/ShutterStock

בקרוב יבוטלו תאגידי המים בישראל ותהיה הוזלה צפויה של עוד 9% בתעריפי המים. הוועדה שמינו לפני מספר חודשים שר האנרגיה והמים סילבן שלום ושר האוצר דאז יאיר לפיד לייעול משק המים בישראל צפויה להגיש היום המלצותיה ואלו העקרונות שהיא צפויה להמליץ עליהם. מלשכתו של השר שלום אישרו את הפרטים.

רק השבוע פורסם, כי מועצת רשות המים אישרה הפחתה של 10% בתעריפי המים שתיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2015, ושנובעת בין היתר מהתייעלות נוספת בתאגידי המים, עדכון תעריפים למגזרים שונים ומהתחשבנות עם חברת מקורות. ההוזלה מתווספת להפחתה של 5% בתעריפי המים שבוצעה בינואר 2014 ולירידה נוספת בחודש יולי של כ0.5%. בסך הכל הופחת התעריף בשנה האחרונה בלמעלה מ-15%.

הצוות שמינו בחודש יוני משרדי האוצר והאנרגיה והמים בראשות מנכ"לית משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים והממונה על התקציבים במשרד האוצר בחן את מבנה משק המים בישראל במטרה לבחון, בין היתר, יישום מיטבי של המשך הליך תאגוד המים העירוני, ואת הדרכים והאמצעים הנדרשים להשגת התייעלות במשק המים על מקטעיו השונים, באופן אשר יפחית עלויות עודפות ויאפשר הפחתה של תעריפי המים לצרכן הביתי תוך הבטחת המשך השיפור במצבו של משק המים בישראל. היום, כאמור הוא יגיש את ההמלצות.

לכשיוגשו ההמלצות הן כמובן יצטרכו לעבור לאישור הכנסת וגם דרך הרשויות המקומיות שצפויות להערים קשיים. אבל מסתמן כי לא יוקמו עוד תאגידים בישראל ובמקומם תוקם חברה ממשלתית שתנהל את משק המים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully