וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 דברים שמעצבנים מנהלי משאבי אנוש

שירות התעסוקה

18.1.2015 / 8:44

אחד השלבים הכי מפחידים בתהליך הקבלה לעבודה חדשה הוא הראיון עם מחלקת משאבי האנוש. הנה כמה דברים שממש לא כדאי לעשות בהתנהלות מולם

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

גם אם אתם מחפשים כרגע עבודה וגם אם רק מתכננים להתחיל, ברור לכם שבקרוב מאוד תפגשו פנים מול פנים את מנהל/ת משאבי האנוש של הארגון אליו אתם מקווים להתקבל. כן... לא מספיק שבכדי להתקבל לעבודה, צריך לעבור מסע כומתה של דרך חתחתים, נוסף לכל תצטרכו לעבור עוד שלב- ראיון משאבי אנוש. שלב שרוב מחפשי העבודה חרדים וחוששים ממנו.

ובצדק, מי מתמחה יותר מאשר מנהל כוח האדם בניהול ראיונות עומק? בזיהוי עקב אכילס של מועמדים לעבודה? בתחקור שתי וערב ובגילוי חולשות וחוסר התאמות?

במחלקת משאבי האנוש לא בודקים רק את היכולת המקצועית שלכם, אלא גם את התכונות האישיות, את החוזקות, החולשות, נטיות הלב, ההתאמה הפוטנציאלית לחברה ולתרבות הארגונית (או לצערכם- חוסר התאמה). בדיקת ההתאמה נעשית כבר בשלב הראשוני של קריאת קורות החיים שלכם וכמובן שגם לאורך כל הדרך על לחתימת החוזה, לרבות בשלב ראיון משאבי האנוש.

אם כך, אתם עשויים לפגוש במנהל הגיוס או משאבי האנוש מספר פעמים בתהליך הזה וטוב תעשו אם תמנעו מביצוע 4 הטעויות הבאות:

הגשת מועמדות למשרה לא מתאימה: בינינו, כולנו יודעים שלפעמים אתם מחליטים לשלוח קורות חיים גם כשאתם לא באמת מתאימים לכל דרישות המשרה, וזה בסדר. לפעמים יש הפתעות ולפעמים משהו בקורות החיים שלכם יאזן את החוסר. אבל! היזהרו עם זה, דעו מתי כדאי לקחת צ'אנס ולשלוח קורות חיים למרות שאתם לא מתאימים בול ומתי עדיף לוותר. אם תמשיכו לשלוח את קורות החיים שלכם לאותה החברה פעם אחר פעם ללא התאמה לדרישות, תגיעו למצב שבו פשוט תכנסו לרשימה השחורה הוירטואלית של המגייס ותהרסו לעצמכם את הסיכוי לקבל ממנו אי פעם זימון לראיון.

שקרים והגזמות: אף פעם אל תכתבו בקורות החיים שלכם על דברים שלא למדתם, שלא עשיתם או שאין לכם בהם ידע. זהו מתכון לצרות. כמעט כל דבר שאתם כותבים בקורות החיים אפשר לבדוק. אפשר להעביר אתכם מבחנים מקצועיים, אפשר לשלוח למכוני מיון, אפשר לברר עם ממליצים, אפשר לחטט בפרופילים שלכם ברשתות חברתיות ואפשר לגלות דברים דרך שאלות רוטיניות בראיונות עבודה. אתם לא רוצים שקורות החיים שלכם יהיו בסופו של דבר יותר מרשימים מכם עצמכם, ואתם לא רוצים ליצור ציפיות שווא שלא יתממשו בראיונות העבודה או אפילו בעבודה עצמה במידה ותתקבלו, נכון?

נדנוד מוגזם: שימו לב, מותר לעשות follow up ומותר ליזום קשר טלפוני עם מנהל מש"א או כ"א, אבל חשוב לשמור על מינון ולא להגזים. הייתם בראיון ואתם רוצים לקבל תשובה? חכו מספר ימים. אם עבר שבוע או יותר- מותר לכם להרים טלפון פעם אחת ולנסות לברר היכן הדברים עומדים. אבל פעם אחת בלבד, אוקיי?! אל תתחילו לנדנד ולהתקשר כל יומיים במטרה לדעת אם "יש חדש?!" האמינו לכך שאם יש חדש ואם מצאתם חן, לא יוותרו עליכם כל כך בקלות וידעו לבד כיצד לאתר אתכם.

חוסר תשומת לב לפרטים ה"קטנים": כן, מנהלי משאבי אנוש מצוינים בבחינת הפרטים הקטנים, הם יסודיים ושמים לב לכל פרט ופרט. זאת גם הסיבה שכשהם מזמינים אתכם לראיון, עליכם להגיע בזמן! וכדאי לכם להתכונן לראיון ולהראות שקראתם על החברה ושחקרתם על התפקיד. הגיעו לבושים כמו שצריך- נקיים ומסודרים. רשמו לעצמכם את שמו של המראיין- ממש לא כדאי לכם להגיע לראיון ולא לדעת עם מי ומה שמו! אל תקטעו את דבריו, אל תכנסו לראיון תוך כדי לעיסת מסטיק ובטח שאל תשכחו לכבות את הטלפון הנייד. כל אלה הם אולי פרטים שוליים, אבל הם לא פחות חשובים ממה שאתם אומרים ואיך שאתם עונים לשאלות. הם חלק מהרושם שאתם משאירים אחריכם לחיוב או לשלילה...

לבלוג שירות התעסוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully