וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העברת השליטה בבנק לילדיו של ורטהיים לא אושרה

עירית אבישר

18.1.2015 / 10:19

מהודעת בנק מזרחי טפחות לבורסה עולה הסיבה לסירוב היא על רקע נימוקים משפטיים. הודעה זו באה שנה לאחר שמוזי ורטהיים הודיע כי הוא מוריש את מניותיו בחברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל) לילדיו

מוזי ורטהיים. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מוזי ורטהיים/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בנק ישראל אינו מעניק היתר שליטה לילדיו של מוזי ורטהיים בבנק מזרחי טפחות, כך עולה מהודעה שפרסם היום (א') הבנק בבורסה.

"יחידת הרישוי בפיקוח על הבנקים בבנק ישראל שלחה מכתב לפיו על רקע טעמים משפטיים ופרוצדוראליים, הפיקוח על הבנקים אינו יכול להמליץ לנגידת בנק ישראל לתת את ההיתר המבוקש. ורטהיים בוחנים את המכתב האמור ואת השלכותיו", נכתב ממשרד עו"ד רון גזית העובד עם משפחת ורטהיים. עוד צוין כי מוזי ורטהיים ימשיך להישאר בעל השליטה בבנק.

נזכיר כי לפני קרוב לשנתיים הודיע ורטהיים בן ה-84, כי הוא מחלק את מניותיו במזרחי טפחות (22%) לילדיו דוד ודרורית. הודעה זו באה שנה לאחר שמוזי ורטהיים הודיע כי הוא מוריש את מניותיו בחברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל) לילדיו. חלוקת המניות הייתה אמורה להיות כך ש-63% מתוכן יחולקו לדוד ו-37% לדרורית.

מאז עברו השניים תהליך ארוך של קבלת היתר שליטה בבנק, אך נראה כי באופן מפתיע תהליך זה לא צלח, ובבנק ישראל הודיעו כי השניים לא יקבלו את ההיתר.

נזכיר כי מעל המשך שליטת משפחת ורטהיים בבנק קיים סימן שאלה, וזאת לאור חוק הריכוזיות הקובע כי המשפחה תצטרך למכור את אחת מהחזקותיה - החברה למשקאות קלים או מזרחי טפחות - בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully