וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה מעורבת בבורסות אסיה אחרי ניצחון השמאל ביוון

26.1.2015 / 9:20

ירידות של כ-0.5% במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. האירו רושם עלייה קלה ונסחר סביב 1.113 דולרים לעומת 1.111 דולרים לאירו במהלך המסחר ביום שישי. ירידות בטוקיו, עליות קלות בשנחאי

ירידות שערים בבורסה בסין. Eugene Hoshiko, AP
ירידות שערים בבורסה בסין/AP, Eugene Hoshiko

בורסות אסיה נסחרות היום (ב') במגמה מעורבת בפתיחת שבוע המסחר, על רקע הנצחון הסוחף של מפלגת השמאל הקיצוני סיריזה ביוון, שזכתה בכ-36% מהקולות ותזכה לכמחצית הקולות בפרלמנט היווני. ירידות של כ-0.5% נרשמות במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. בורסות אירופה צפויות לפתוח את השבוע בירידות של כ-1.1% במדדים המובילים.

"באופן מדהים העם היווני הצביע נגד מדיניות הצנע", כך הודיעה "סיריזה" לאחר פרסום המדגמים הצופים את נצחונה ההיסטורי. "התוצאות עשויות להיות הצעד הראשון להתפתחויות מתקדמות בכל רחבי אירופה. הממשלה תיישם את התכניות הפוליטיות שלה הנוגעות למשבר ההומינטרי וכן תתחיל את המו"מ עם השותפים שלה באירופה".

בבחירות התמודד ראש הממשלה הנוכחי אנטוניס סמראס בראשות מפלגת "הדמוקרטיה החדשה" נגד מנהיג האופוזיציה אלכסיס צפירס ומפלגת "סיריזה". צפירס התחייב בקמפיין הבחירות שלו לבצע ארגון מחדש לחובותיה של יוון, כלומר "תספורת" לנושים, וכמו כן לזנוח את תוכנית הצנע שכפתה אירופה (בהובלת גרמניה) על יוון שכתנאי להמשך קבלת סיוע לשם תשלום החובות.

בחודשים האחרונים איים צפירס להוציא את יוון מגוש האירו אם לא ייענו דרישותיה, אולם בימים האחרונים הוא נשמע מתון יותר בראיונות לתקשורת ואמר כי יוון תכבד את התחייבויותיה. מצד שני, הוא ממשיך לתבוע הפחתת חובות והפסקת תוכנית הצנע, צעד לו מתנגדות גרמניה ומדינות אירופה.

האירו רושם עלייה קלה ונסחר סביב 1.119 דולרים לעומת 1.111 דולרים לאירו במהלך המסחר ביום שישי. איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית Smart Capital, מציין כי "אנו צופים המשך היחלשות של האירו מול כלל המטבעות ובייחוד מול הדולר האמריקאי לרמת התמיכה של 1.1 אירו לדולר בטווח הבינוני. חוסר הוודאות בכלכלת אירופה מושפע מהבחירות המתקיימות ביוון. במידה והסקרים יתבררו כנכונים ומפלגת סיריזה תיבחר להרכיב את הממשלה, הפיחות ביורו אף יואץ. המפלגה מבססת את המצע שלה על הפסקת מדיניות הצנע המונהגת. צעד זה יוביל ליציאה של יוון מגוש האירו, כ-300 מיליארד אירו שלא יחזרו לבעליהם ולטלטלה נוספת רחבה בהיקפה ביבשת אירופה".

ביפן דווח היום כי היצוא גדל ב-12.9% בדצמבר 2014 לעומת דצמבר 2013 ולעומת צפי כלכלנים לגידול של כ-11%.

בטוקיו רושמת מניית הונדה מוטור ירידה של 2.2%. ניקון יורדת ב-1.8% על רקע התחזקות הין היפני. בסיאול רושמת מניית יונדאי מוטור ירידה של 2.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully