וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייפאל רוכשת את חברת CyActive הישראלית ב-60 מיליון דולר

שירי חביב ולדהורן ורועי גולדנברג

5.3.2015 / 16:37

זאת, לאחר שהושקעו בחברה כ-2 מיליון דולר בלבד. החברה, שהוקמה ב-2013 על-ידי לירן טנקמן (מנכ"ל) ושלומי בוטנרו (סמנכ"ל טכנולוגיות), היא חלק מחממת הסייבר של קרן ההון סיכון JVP בבאר שבע

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ענקית התשלומים המקוונים פייפאל (PayPal) מבצעת רכישה נוספת בישראל. ל"גלובס" נודע כי פייפאל רכשה את חברת אבטחת הסייבר CyActive מבאר שבע בסכום של כ-60 מיליון דולר. העסקה נחתמה וצפויה להיסגר סופית בתקופה הקרובה.

סייאקטיב, שהוקמה ב-2013 על-ידי לירן טנקמן (מנכ"ל) ושלומי בוטנרו (סמנכ"ל טכנולוגיות), גייסה עד היום כ-2 מיליון דולר מקרן ההשקעות של חברת סימנס הגרמנית, מקרן ההון סיכון הישראלית JVP וממשקיע זר נוסף.

החברה היא חלק מחממת הסייבר של קרן ההון סיכון JVP בבאר שבע, שהוקמה לפני כשנה וחצי כחלק מפארק ההיי-טק בבאר שבע. מדובר באקזיט ראשון עבור החממה הצעירה, בניהול שותפי הקרן יואב צרויה וד"ר נמרוד קוזלובסקי. עבור JVP זוהי הצלחה נוספת בתחום הסייבר, לאחר שלפני כחצי שנה הונפקה בארה"ב חברת CyberArk - ש-JVP היא בעלת המניות העיקרית בה (כ-45% לפני ההנפקה) - וכיום היא נסחרת לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר.

סייאקטיב פיתחה אלגוריתם שנולד בהשראה של עולם הביולוגיה, שממנו מגיע המנכ"ל והמייסד טנקמן. בוטנרו היה בעבר מנהל מרכז המצוינות בתחום הסייבר בחברת מטריקס. החברה מגדירה את עצמה כ-predictive cyber security company, כלומר חברה שיודעת לחזות מראש מהם איומי הסייבר הפוטנציאליים על הלקוח ובכך למנוע התקפות.

באתר האינטרנט של החברה נכתב כי אבטחת הסייבר היא אחד מהאתגרים הגדולים ביותר במאה הנוכחית, ודאגה הן של ממשלות והן של ארגונים. "הפרדיגמה הנוכחית בתחום היא מחזוריות של תגובה: אם וכאשר נחשף איום, הוא מנותח, ומתוכנן פתרון-נגדי. זמני התגובה נעים בין שבועות לשנים. אפילו אם יש פתרון זמין, התוקפים יכולים בקלות לשנות את הקוד המקורי ולהתחמק מהאבטחה המעודכנת, ושוב נולד איום חדש".

תחום הסייבר נחשב לתחום חם שייצר לא מעט אקזיטים ועסקאות בזמן האחרון. בין היתר, חברת Intellinx מאור יהודה נמכרה לבוטומליין מארה"ב ב-67 מיליון דולר, והייפרוויז של שלמה קרמר נרכשה תמורת כמה עשרות מיליוני דולרים על-ידי ענקית האבטחה המקומית, צ'ק פוינט.

עבור פייפאל מדובר ברכישה השנייה שלה בישראל לאחר שב-2008 היא רכשה את חברת FraudScience, המתמחה בניטור הונאות כספיות, ב-169 מיליון דולר. על בסיס רכישה זו, הקימה פייפאל את מרכז בקרת ההונאות של החברה במגדל אלקטרה בתל אביב ובהמשך גם פתחה בישראל פעילות שיווק ומכירות לעולם התשלומים המקוונים שהחברה מובילה בו בעולם. פייפאל היא חברה בת של איביי, שגם לה נוכחות משמעותית בישראל.

מפייפאל נמסר כי החברה אינה מגיבה לשמועות וספקולציות. לא ניתן היה להשיג את תגובת JVP ו-CyActive.

  • עוד באותו נושא:
  • פייפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully