וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד לכל פועל: כמה עולה לשכור חלל במתחמי העבודה החדשים

הילה ויסברג

19.3.2015 / 10:23

עובדים על סטארט-אפ? מקימים חברה? לפני שרצים לשכור משרדים יקרים - קבלו מדריך למתחמי העבודה (האבים) החדשים בישראל, שיספקו לכם את כל התנאים המשרדיים להתניע את העסק בנוחות

אחד הטרנדים העולמיים החמים בתחום המשרדים להשכרה, הוא החללים המשותפים – האבים – המיועדים בעיקר ליזמים טכנולוגיים, אבל לא רק. בשנים האחרונות נחת הטרנד בישראל, ותפס תאוצה בקצב מסחרר. כ-40 האבים פרושים כיום ברחבי הארץ, רובם נפתחו למטרות רווח ומציעים שטחים מעוצבים להשכרה במחירים לא מבוטלים, וקצתם הם יוזמות צנועות יותר, מטעמן של הרשויות המקומיות. לפניכם שישה האבים חדשים, שפתחו שעריהם בשנתיים האחרונות, ולא רואים עצמם רק כמשרד אלא – תמיד – כ"קהילה".

WEWORK (תל אביב, הרצליה)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתובת: דובנוב 7 תל אביב; הרצליה: שנקר 1

שעות פעילות: 24/7

שטח: בשני הסניפים: 5,800 מ"ר. הסניף התל אביבי מתפרש על פני 2600 מ"ר (422 שולחנות), וההרצלייני על פני 3200 מ"ר (453 שולחנות).

שנת הקמה (בישראל): 2014

מספר שוכרים: 800.

בעלים: אדם נוימן ומיגל מקלוי.

רקע: חברה בינלאומית שהוקמה ב-2010, ולה כיום 30 סניפים, הממוקמים בארה"ב, ישראל, בריטניה ואמסטרדם.

שירותים מוצעים: חללים משותפים (אופן-ספייס), לצד משרדים אישיים, אינטרנט חופשי ומדפסות, מטבחון מאובזר (בירה חופשית), הטבות למסעדות, חדרי ישיבות ואירועים, אירועים וסדנאות שוטפים, מנהלי קהילה.

עלות: שולחן באופן ספייס, 700-1,000 שקל לחודש; משרד אישי, 2,500 שקל לחודש. המחיר חודשי בלבד, לא ניתן לשלם פר יום או שעה. ללא התחייבות.

מאפייני השוכרים: מגיעים מתחומי הטכנולוגיה, אופנה, קולנוע, ספורט, מדיה, שיווק, עיצוב ומשאבי אנוש. החברה אינה מסננת את השוכרים: כל מי שמעוניין ויכול לשאת בתשלום, מוזמן.

למה כדאי: "הקהילה נהנית משיתופי פעולה בין המשרדים השונים, וכן יכולה להשתמש בבנייני החברה בעולם כולו ובשירותיה".

שורה תחתונה: אופציה טובה ומגניבה ליזם התל-אביבי או ההרצלייני, שאינו מוגבל תקציבית, ומעוניין בנטוורקינג רב-תחומי.

הקפסולה (נתניה)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתובת: יהושע שטמפפר 4 (בניין הגג), נתניה.

שעות פעילות: א'-ה', 09:00-20:00.

שטח: 120 מ"ר (חלל עבודה משותף, גדול ושקט לצד חלל קטן ורועש, המתאים לחברת סטארט-אפ צעירה של עד שמונה אנשים. מושכר אחת לחצי שנה).

שנת הקמה: 2014.

מספר שוכרים: שישה.

בעלים: עיריית נתניה.

רקע: הקפסולה ממוקמת במרכז הצעירים של נתניה הקרוי "הגג", ונולדה כיוזמה של ראש העירייה, מרים פיירברג, המעוניינת למתג את נתניה כעיר של חדשנות ולספק לצעירי העיר שירותים בתחום היזמות והחדשנות. "הרעיון הוא להעניק לתושבים שירותים מסובסדים, בכדי שלא יצטרכו לעזור את העיר", הסבירו לנו בקפסולה.

שנת הקמה: 2014.

שירותים מוצעים: מרחבי עבודה, חדרי ישיבות והרצאות, מטבחון מאובזר, נטוורקינג ושירותי ייעוץ בתחום היזמות ובניית העסקים. למנויי המקום, פגישה ראשונה עם יועץ היא ללא תשלום.

עלות: 400 שקל למנוי חודשי, ללא צורך בהתחייבות. מקנה השכרת חדרים בחינם במשך 4 פעמים בחודש, כניסה חופשית לאירועים בתשלום וייעוץ ראשון חינם עם איש מקצוע. כרטיסייה לעשר כניסות עולה 350 שקל וכוללת השכרת חדרים בחצי המחיר. כניסה חד פעמית: 40 שקל. השכרת חלל קטן לחברה של עד 8 אנשים – 1,800 שקל בחודש.

מאפייני השוכרים: יזמים המתעסקים בתחום פיתוח האפליקציות או אתרים, בני 22-40. הקפסולה אינה מסננת את השוכרים, אך בתקופות עומס תתעדף יזמים טכנולוגיים על פני בעלי מקצועות חופשיים, בכדי "שהקילה תפרה את עצמה".

למה כדאי: "ממוקמים במרכז העיר נתניה, אז לא צריך לנסוע רחוק. חוויה של יזמות, נטוורקינג שירותי ייעוץ תחת קורת גג אחת, באווירה נעימה וטובה" .

שורה תחתונה: אופציה טובה ונעימה ליזם הנתנייתי הצעיר. מחירים נוחים.

MINDSPACE(תל אביב)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתובת: רוטשילד 45; בעוד כחודשיים יתפרשו על חמש קומות בבניין נוסף – אחד העם 54 – היכן שעמד בניין הבורסה הישן.

שעות פעילות: 24/7.

שטח: 1,800 מ"ר (בעוד כחודשיים 7,000 מ"ר).

מספר שוכרים: כיום 300, צפוי לגדול לכ-1,000 איש.

בעלים: דן זכאי.

רקע: זכאי – "אני יזם וותיק וזיהיתי מגמה עולמית בתחום המשרדים להשכרה; שוק העבודה השתנה, ויש ביקוש לחללי עבודה משותפים ומעוצבים, המקנים מגוון שירותים. העסק צבר תאוצה, הוא רווחי ומתרחב, ואנחנו ומתכננים לצאת לחו"ל בזמן הקרוב".

שנת הקמה: 2014

שירותים מוצעים: אינטרנט, שירותי ניקיון, מטבח מאובזר, חדרי ישיבות ומגוון שטחים ציבוריים לאירוח, מנהלת קהילה, שירותי מנטורינג, הרצאות וערבים חברתיים, הטבות למסעדות באזור ולרכישה של ציוד מחשבים. בעתיד: גג לאירועים, חניית אופניים, מקלחות ומכון כושר.

עלות (לאופן ספייס, משרד ועוד): עלות משרד היא 2,200-5,500 שקל בחודש; המחיר הממוצע לעמדה במשרד הוא 1,600 שקל בחודש. 10% מהיושבים במיינדפייס ממוקמים באופן ספייס. עמדה קבועה באופן ספייס עלותה 1,650 שקל לאדם בחודש, ועמדה לא קבועה – 500 שקל בחודש. לא ניתן לשלם פר יום או שעה. ניתן לשכור חדר ישיבות לשעה, ב-180 שקל. ללא התחייבות.

מאפייני השוכרים: 40% מהשוכרים הם אנשי טכנולוגיה, והשאר הם נציגי חברות זרות, ואנשי המקצועות החופשיים, בתחומי שיווק, פרסום, יח"צ, ראיית חשבון, שוק ההון וקריאייטיב. המקום אינו מסנן את השוכרים, אך על-פי זכאי, "לא ניתן לפירמת עורכי דין לתפוס חצי קומה, וזה נכון גם לסטארט-אפים. אנו מתחשבים בתמהיל האנשים".

למה כדאי: זכאי - "אנשים מאוהבים במקום ועובדים בתפוקה גבוהה, בזכות העיצוב, רמת השירות ותחושת הקהילה".

שורה תחתונה: לאוהבי מינגלינג, משרדים מעוצבים ורחבי ידיים וכמובן – שדרות רוטשילד (וכמובן, למי שיכולים לעמוד בעלויות).

Mesh (מודיעין)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתובת: צלע ההר 1, מודיעין.

שעות פעילות: 24 שעות ביממה, שישה ימים בשבוע.

שטח: 1,500 מ"ר.

מספר שוכרים: 80.

יזמים: משה פורת, אלישע קוצר.

רקע: פורת וקוצר הבינו כי מודיעין משופעת באנשי טכנולוגיה מיושבים, בני 30-40 פלוס, שמחפשים לפתוח מיזם עצמאי וזקוקים למתחם לפעול ממנו. "הרעיון הוא לאפשר ליזמים האלו לפרוח, בפרט כשבגילי 40 פלוס חלק מאנשי ההיי-טק מוצאים את עצמם מחוץ לתעשייה או מחפשים עבודה", הסבירו לנו ב-mesh. "הרעיון הוא לאפשר ליזמים האלו לפעול קרוב לבית, מבלי לנסוע יום-יום להאב רלוונטי בירושלים או תל אביב".

שנת הקמה: 2014

שירותים מוצעים: חללי עבודה משותפים, חדרי ישיבות והרצאות, ארוחות צהריים מסובסדות, הרצאות רלוונטיות, חיי קהילה, שירותי מנטורינג וגישה למשקיעים.

עלות: באופן ספייס, העלות היא 1,000 שקל לחודש; 100 שקל ליום ו-500 שקל לשבוע. עלות השכרת משרד, שיכול להכיל עד שלושה אנשים, היא 2,800-3,500 שקל בחודש. ללא התחייבות.

מספר שוכרים: 50-100. לא קיים תהליך סינון.

מאפייני השוכרים: בעיקר אנשי טכנולוגיה בגילי 32-45, תושבי מודיעין והסביבה, המעוניינים ביציאה לעצמאות, בתום קריירה כשכירים.

למה כדאי: "אנו מציעים סביבת עבודה וקהילה תוססת ליזמים. המקום מסייע למי שנפלט ממעגל העבודה, ומעוניין לצאת לדרך עצמאית".

שורה תחתונה: אופציה נוחה ומעוצבת לאנשי מודיעין והסביבה, שיכולים לעמוד במחירי השכירות (שאינם נמוכים מאלו של ההאבים התל אביבים).

Habanana (רעננה)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתובת: התעשייה 11, רעננה (מול קניון רעננה).

שעות פעילות: א'-ד', 08:00-22:00; ה': 08:00-18:00. חנייה חופשית.

שטח: 300 מ"ר.

מספר שוכרים: 40.

בעלים: עיריית רעננה; מנהל: עידן מאיר.

רקע: המנהל עידן מאיר הוא סטארט-אפיסט, שחיפש האב לעבוד ממנו באזור מגוריו, ומשלא מצא כזה, הציע את הרעיון לעריית רעננה. שם הרימו את הכפפה, וייסדו את ההאב. "הרעיון הוא להציע ליזמים האב במובן הפיסי – מקום לעבוד ממנו – אך גם במובן של יצירת קהילה. ההאב אכן קרוב ל'גאראז', שכן הוא הוקם בשטחה של נגריית בית ספר, שפעלה כאן בעבר. את הציוד המשרדי קיבלתי כתרומה מחברות טכנולוגיה מהאזור, והתקווה של העירייה היא שהחברות שעובדות כיום מהאב, יעשו חסד עם העירייה בשלבים המתקדמים שלהן. ההאב הוא לא למטרות רווח, והוא מכוון בעיקר לנתינה".

שנת הקמה: 2014

שירותים מוצעים: שני חללי עבודה משותפים גדולים, מטבחון מאובזר, חדרי ישיבות, אולם הרצאות, שירותי מנטורינג, חבילת שירותים מבעלי מקצוע כעורכי דין ורואי חשבון, ושרתים מאמזון בשווי 10,000 דולר.

עלות: 160 שקל בחודש (מאיר: "אלו דמי רצינות").

מאפייני השוכרים: יזמים בתחום המובייל וה-web בלבד; 20 חברות סטארט-אפ. השוכרים הם לאו דווקא תושבי המקום. ההאב מסנן את השוכרים הפוטנציאליים ופתוח רק בפני יזמים טכנולוגיים המתעסקים בתחומים שצוינו. מאיר: "אנחנו מעוניינים להעניק למקום בידול, כך שיהיה ערך גם לשירותי המנטורינג והליווי שאנחנו מספקים. ב-2014, שנת הפעילות הראשונה, סך הגיוסים של החברות בהאב, עלה על סכום של 3 מיליון דולר".

למה כדאי: "בזכות הקהילה והנתינה"

שורה תחתונה: משתלם מאוד ליזמים בתחום הווב והמובייל, אך אל תצפו למשרדים נוצצים.

PICO (ירושלים)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתובת: פועלי צדק 2 ירושלים (תלפיות).

שעות פעילות: א'-ה', 08:30-18:30.

שטח: 250 מ"ר.

מספר שוכרים: 35 אנשים.

בעלים: יצחק חסאן, אלי ורטמן.

רקע: חסאן – "חשנו שיש צורך בהקמה של האב טכנולוגי איכותי, בליבה של הסטארט-אפ ניישן, ירושלים. ההאב נותן את מה שבית הקפה לא יכול לתת – קהילה".

שנת הקמה: 2013.

שירותים מוצעים: חללי עבודה, חדרי ישיבות, אינטרנט, מטבחון, מנטורינג ואירועים שוטפים.

עלות: 1,200 שקל לחודש לחמישה ימים בשבוע; 800 שקל לחודש לשלושה ימי עבודה בשבוע. אין צורך בהתחייבות (ניתן לשלם חודש בחודשו). אין מקומות קבועים ("אך אנשים נוטים לשבת באותו המקום").

מאפייני השוכרים: אנשי טכנולוגיה, היי-טק ולואו טק, בני 18-45. המקום לא יקבל לשורותיו אנשי מקצועות חופשיים כרואי חשבון ועורכי דין.

למה כדאי: חסאן: "בגלל האווירה המקסימה".

שורה תחתונה: אופציה טובה ומעוצבת היטב ליזם הירושלמי. מחירי שכירות דומים לאלו התל-אביביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully