וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים בוול סטריט: טבע מתקרבת לרכישה גדולה

29.3.2015 / 12:07

מאחורי הזינוק במניית טבע ישנן ספקולציות לפיהן החברה תבצע בקרוב מהלך גדול. JP מורגן העריך לאחרונה שטבע יכולה לקנות את מיילן ויכולה להוציא עד 10 מיליארד דולר לרכישה גדולה. "אנשים מתחילים לשאולך מה הלאה"

ארז ויגודמן. צילום: תמר מצפי, גלובס
ארז ויגודמן/גלובס, צילום: תמר מצפי

אנליסטים בוול סטריט מעריכים שחברת טבע ( 24,750 -0.16% ) ( 61.98 -0.70% ) קרובה מאוד לבצע רכישה גדולה וייתכן שזו תוכרז עד חודש ספטמבר - כך עולה מכתבה רחבה שמפרסמת סוכנות בלומברג על טבע.

הכתבה פורסמה הלילה בארה"ב על רקע רמזים ששיגרו בשבועות האחרונים בכירי טבע, ובהם המנכ"ל ארז ויגודמן, על כך שטבע בוחנת רכישות. מניית טבע רחוקה 4.8% בלבד מהשיא ההיסטורי שלה בוול סטריט.

ויגודמן אמר בחודש שעבר שטבע מוכנה לעבור לאסטרטגיה של "צמיחה לא אורגנית" לאחר תקופה ארוכה בה התרכזו בטבע בהגנה על פטנט הקופקסון וביצוע מהלכי התייעלות מהותיים שנועדו למצב את החברה ליום שאחרי הקופקסון. המשקיעים לא נותרו אדישים ודחפו את טבע לשיא של יותר מ-5 שנים.

"ככל שנתקרב לספטמבר, כך טבע תהיה קרובה לקו הסיום של השלמת עסקה או לפחות הכרזה על עסקה", אמר טימותי צ'יאנג, אנליסט ב-CRT, לסוכנות בלומברג. "לזה השוק מקווה וזה גם מה שאני מקווה".

טבע הצליחה להעביר כבר 60% ממטופלי הקופקסון לגרסה החדשה של התרופה, הניתקת בהזרקה 3 פעמים בשבוע במקום הגרסה הישנה הניתנת מדי יום. הגרסה החדשה מוגנת בפטנט עד שנת 2030. מניית טבע זינקה 8.7% החודש.

"הפוקוס שלנו ב-2014 היה לארגן את הבית קודם כל, לחזק את היסודות, לפתח צילינדר שיירה בשנים הבאות", אמר ויגודמן בשיחת ועידה עם משקיעים ב-5 בפברואר. "כעת אנו משנים את הכיוון במהלך 2015 להשיג צמיחה לא אורגנית גם כן".

ב-JP מורגן העריכו לאחרונה כי לטבע יש יכולת לבצע רכישה של עד 10 מיליארד דולר והיא יכולה לקנות את מיילן האמריקאית, שרק בשנה שעברה קנתה את חטיבת התרופות הגנריות של חברת אבוט. עם זאת, בבנק וולס פרגו טוענים כי הסבירות לכך נמוכה.

אחרי זינוק של 55% במניה משנת 2013, אנליסטים ומשקיעים מצפים מטבע למשהו גדול. בבית ההשקעות BMO מסבירים: "העלייה במניה כבר מגלמת את דחיית כניסת התחרות לקופקסון. כשמניה עולה מ-40 דולר ל-60 דולר אנשים מתחילים לשאול מה הלאה".

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully