וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע קונה את אוספקס תמורת 3.2 מיליארד דולר

30.3.2015 / 14:36

אוספקס נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 2.26 מיליארד דולר, כך שהעסקה משקפת פרמיה של 41% על מחיר השוק. טבע מעריכה שהרכישה תתרום לרווחיה מ-2017. המניה עולה ב-1.5% במסחר המוקדם בוול סטריט

ארז ויגודמן. שרון בוקוב
ארז ויגודמן/שרון בוקוב

חברת התרופות הישראלית טבע ( 61.98 -0.70% )
( 24,890 +0.53% ) קונה את חברת התרופות אוספקס (Auspex, סימול בוול סטריט: ASPX) תמורת 3.2 מיליארד דולר - כך הודיעה היום (ב') טבע בדיווח לבורסה.

אוספקס נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 2.26 מיליארד דולר, כך שהעסקה משקפת פרמיה של 41% על מחיר השוק. טבע עולה ב-1.5% במסחר המוקדם בוול סטריט בעקבות ההודעה על העסקה. החברה מדגישה כי תבצע את הרכישה מעודפי המזומנים שלה ולא תיטול חוב.

"העסקה צפויה לתרום לצמיחת הרווח וההכנסות של טבע ולחזק את תחום הליבה של טבע בטיפול במערכת העצבים המרכזית (CNS) על ידי הוספת צבר המוצרים של אוספקס הכולל תרופות חדשניות לאנשים החיים עם הפרעות תנועה", נכתב בדיווח של טבע לבורסה. תחום ה-CNS נחשב לפעילות ליבה אסטרטגית של טבע.

העסקה כבר אושרה בדירקטוריונים של שתי החברות. רק בסוף השבוע פרסמה סוכנות הידיעות בלומברג כתבה רחבה על רכישה קרובה של טבע, לפי הערכות בוול סטריט. ב-JP מורגן העריכו שטבע עשויה לרכוש את מיילן, מה שלא קרה.

אוספקס, חברה אמריקאית מסן דייגו, מתמחה ביישומים של כימיית דאוטריום במולקולות ידועות במטרה ליצור טיפולים חדשים עם פרופילי בטיחות ויעילות משופרים. החברה מעסיקה 35 עובדים. המוצר הניסיוני המוביל של החברה, SD-809 (הידוע בשם deutetrabenazine), הממנף את טכנולוגיית הדאוטריום של אוספקס, מפותח כטיפול פוטנציאלי בכוריאה (מחולית) המשויכת למחלת הנטינגטון, דיסקינזיה מאוחרת ותסמונת טורט, עם פרופיל פרמקוקינטי המאפשר מתן מינונים נמוכים אשר מביאים לפרופיל בטיחות חיובי.

בשנה שעברה דיווחה אוספקס על תוצאות חיוביות בניסוי קליני שלב 3 במוצר האמור לטיפול במחלת הנטינגטון, מחלה שטבע הכריזה בעבר כי היא מפתחת לה תרופה. אוספקס אמורה לקבל אישור FDA לשווק את המוצר בארה"ב כבר בשנה הבאה.

בנוסף, לאוספקס צבר פטנטטים של 60 מולקולות נוספות.

טבע מעריכה כי העסקה תתרום לרווח שלה החל מ-2017 "ולתרומה משמעותית לאחר מכן", כלומר בטווח בינוני-ארוך.

"הרכישה של אוספקס היא צעד משמעותי לחיזוק עמדת המובילות של טבע בתחום מערכת העצבים המרכזית, וליצירת עמדת מובילות בתחום הפרעות התנועה, אשר אינו זוכה למענה תרופתי הולם כיום", מסר ארז ויגודמן, מנכ"ל טבע. "אנו מצפים להזדמנות להאיץ את הפיתוח והשיווק של צבר המוצרים של אוספקס, בהתבסס על התשתית והיכולות שלנו ועל העמדה החזקה שלנו במו"פ ובשיווק בתחום מערכת העצבים המרכזית. כפי שהצהרנו לאחרונה, אחת מהעדיפויות המרכזיות שלנו לשנת 2015 היא לתמוך בצמיחה של טבע לטווח הבינוני עד ארוך וליצור ערך עבור בעלי המניות שלנו באמצעות עסקאות פיתוח עסקי אשר תואמות בצורה הדוקה לתחומי הליבה הטיפוליים שלנו. עסקה זו מהווה צעד מרכזי ראשון במסגרת מחויבות זו ואנו מתכוונים להמשיך ולהתמקד בה בעתיד".

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully