וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבדות לתרומה: מתנות מיוחדות לפסח שגם עושות טוב

הילה ויסברג

1.4.2015 / 12:45

במקום הריצה המסורתית לקניון כדי להצטייד במתנות לפסח שלרוב מאופסנות היישר בארון, אפשר לשנות גישה ולרכוש מתנות מעמותות וגופים חברתיים. היתרון: תרומה חשובה לקהילה וערך מוסף לכל הצדדים המעורבים

חג הפסח המתקרב הוא הזדמנות טובה לחלק מתנות לאנשים הקרובים לנו. אלא שבמקום לקפוץ לקניון הקרוב ולקנות – כרגיל – מכל הבא ליד, אפשר לבחור במתנות מזן מיוחד - כאלה שמספקות ערך מוסף חזרה לקהילה. ישנם לא מעט מיזמים עסקיים-חברתיים ועמותות, שמספקים מתנות שימושיות ויפות לחג. רבים מהם מנתבים את ההכנסות המתקבלות מהמכירה חזרה לפעילות החברתית.

כלים שלובים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על המקום: עסק חברתי (ללא כוונת רווח, אך מתקיים עצמאית מרווחיו שלו) – הפועל בשיתוף עם מגוון רחב של עמותות, כאנוש, אלו"ט ועוד. החנות מוכרת שלל מוצרים לחג, שהוכנו על ידי אנשים עם צרכים מיוחדים, המסתייעים באותן עמותות. כל אחת מהמתנות הנמכרות בחנות מלווה בכרטיס המציג את העמותה ופעילותה הייחודית. כלים שלובים שייכת לעמותת שיקום אחר, ומסתייעת בכמה שותפים מטעם הממשלה (ביטוח לאומי, משרד הבריאות) ואחרים. "לבד ממכירת המוצרים, מטרת החנות היא להכשיר אנשים עם צרכים מיוחדים לעבודה בשוק החופשי, באמצעות העסקתם בחנות. עיקר הכנסותינו מגיעות ממכירת המוצרים", מספרים בכלים שלובים.

מה מוכרים: מגוון רחב של מארזים לפסח, צלחות פסח, כיסויים למצה, אפיקומן ולבקבוקי יין, מוצרי מזון כיין וחרוסת; כלי קרמיקה לעיצוב הבית, ערכות תה, מיני שלטים מעוצבים, מפות ועוד.

טווח המחירים: מ-5 שקל למוצרים בודדים ועד ל-300 שקל למארזים.

איפה קונים: בחנות הממוקמת ברחוב דיזנגוף בתל אביב, או בחנות האינטרנטית: - כאן. מתנות למגזר הפרטי והעסקי כאחד.

סטודיו אנד ג'וי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על המקום: עסק חברתי-עסקי, שרוב עובדים – 30 מתוך 36 – הנם אנשים עם צרכים מיוחדים, נפגעי נפש, לקויי ראייה ועוד. העובדים מעצבים, מכינים ואורזים את מגוון המוצרים שמוכרת החנות. המיזם ניזון ממכירות המוצרים בלבד, ואינו נסמך כלל על תרומות או תקציבי מדינה. היזם והבעלים של הסטודיו, נדב עטיה, מסביר כי הקים את המיזם לפני כשמונה שנים במטרה לסייע לאנשים עם צרכים מיוחדים להשתלב בשוק העבודה – מהלך שאינו טריוויאלי לרבים מהם.

עטיה, לדבריו, מחויב למטרה זו על רקע ניסונו האישי כבן לאב הלום קרב. "אבי לא עבד, ונטל הפרנסה נפל על המשפחה כולה. נחשפתי למציאות הקשה שמגבלה כמו שלו מייצרת. עד היום שיקמנו 112 אנשים – אלה אנשים שבאו מרקעים מאוד קשים, לרבות הלומי קרב, שישבו בבית ולא עשו דבר. אצלנו הם צברו ביטחון".

החנות כיום רווחית ומצליחה, אך בתחילת דרכה, "לא רצו לקנות מאתנו", אומר עטיה. "חשבו שמה שמיוצר בידי אנשים עם מוגבלויות לא יפה ולא איכותי. רק בשנתיים האחרונות הצלחנו להחזיר את ההשקעה ולהפוך לחנות בת-קיימא".

מה מוכרים: "החל ממארזי שוקולד, יין, תה ומצות, דרך יינות מיוחדים המלווים בציטוטים וציורי העובדים וכלה בפרחים וזרים ארוזים. הלהיט לחג הוא מארז בצורת סמארטפון".

טווח מחירים: החל מ-10 שקלים לפריטים בודדים ועד ל-500 שקל למוצרי בוטיק.

איפה קונים: בחנות ממוקמת בפארק אפק, ראש העין; ובחנות האינטרנטית (7% הנחה) - כאן . מתנות למגזר הפרטי והעסקי כאחד.

נערי האור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על המקום: עסק חברתי לייצור נרות בעבודת יד, המעסיק בני נוער במצבי משבר. המפעל ממוקם במית"ר (מרכז יום תומך לנוער) באשקלון, וספג פגיעה כלכלית קשה במהלך מבצע צוק איתן. את הפיצויים שתבע מרשות המסים בשל המבצע, טרם קיבל.

"בני הנוער, שנשרו מהמסגרות או בסכנת נשירה, משתלמים בתוכנית של לימודים ופעילות חברתית", מסביר אסף פרסיה, מנהל הפרויקט. "התעסוקה במפעל מסייעת להם להרוויח כסף, המשמש גם לכלכלת המשפחה ומכין אותם לעולם התעסוקה. לעתים ילד שלא הצליח בבית הספר ונותנים לו לעבוד עם הידיים – מגלה צד אחר לגמרי של עצמו". בני הנוער משתתפים בכל תהליך ייצור הנרות; החל משלב התכנון והפיתוח ועד המכירה.

מה מוכרים: נרות בעבודת יד. לקראת פסח הוכן ליין של נרות אביב; "נרות פריחה בצבעים פסטליים". במסגרת שיתוף הפעולה של המפעל עם משק לין, ניתן לקנות גם מארז נרות בליווי דבש וחרוסת.

מחירים: החל מ-15 שקל לנר ועד ל-200 שקל למארז מפואר, הכולל יין וחרוסת.

איפה קונים: ניתן להגיע לחנות למפעל הממוקמת באשקלון (רח' הרב מימון 1, שכונת שמשון), או להזמין אינטרנטית: - כאן. המתנות הן למגזר הפרטי והעסקי כאחד.

עמותת שק"ל (שירותים קהילתיים לאנשים עם צרכים מיוחדים)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על המקום: העמותה עוסקת בשילוב בקהילה של אנשים צרכים מיוחדים ומוגבלויות (פיגור שכלי, אוטיזם). "אנו מאפשרים לאנשים עם צרכים מיוחדים לחיות חיים עצמאיים, מבלי להישלח למוסד, כפי שקורה ב-80% מהמקרים", מסבירה שרון צימר, מנהלת פיתוח משאבים בשק"ל. "אנו מפעילים 80 דירות בקהילה, בכמה אזורים ברחבי הארץ". העמותה מבוססת על תרומות ועל תקציבי משרד הרווחה. את המתנות לחג מכינים האנשים הנעזרים בעמותה – החל מהעיצוב ועד לאריזה – וההכנסות מהמכירות מסייעות לפעילות השוטפת שלה.

מה מוכרים: נרות הבדלה עם הקדשה אישית, צלחות מעוצבות, ערכת בדיקת חמץ, שקית אפיקומן עם מגוון רקמות בעבודת יד ועוד.

טווח מחירים: 15-100 שקל.

איפה קונים: בחנות ביד חרוצים 11, ירושלים; ניתן להזמין טלפונית 02-5480146 או דרך אתר האינטרנט - כאן.. המתנות הן למגזר הפרטי והעסקי כאחד.

  • עוד באותו נושא:
  • פסח
  • מתנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully