וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפד: להעלות הריבית כדי להתכונן ל"בום" הכלכלי

16.4.2015 / 12:41

ג'יימס בולארד, נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, סבור כי ארה"ב תהנה מפריחה כלכלית גדולה ולכן הבנק המרכזי חייב להעלות בקרוב את הריביות. לדבריו, הותרת מדיניות הריבית האפסית עלולה לזעזע את השווקים הפיננסים

ג'נט ילן, הנגידה הנכנסת של הפדרל ריזרב. Alex Wong, GettyImages
ג'נט ילן/GettyImages, Alex Wong

אחד מחברי הפד היוניים ביותר טוען כי הבנק המרכזי של ארה"ב חייב להעלות את הריביות בקרוב כדי להתאים את המדיניות המוניטארית ל"בום" הכלכלי ממנו תהנה בקרוב ארה"ב.

ג'יימס בולארד, נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, נשא דברים אתמול בוועידה הכלכלית השנתית Hyman Minsky, ואמר כי ארה"ב תזכה לפריחה כלכלית נרחבת, אומנם לא בהיקף של ה"בום" הכלכלי בשלהי שנות ה-90 אך עדיין במימדים גדולים.

לדברי בולארד, גם אם התמ"ג יציג צמיחה חיובית רק ברבעון הראשון של השנה, קצב הצמיחה השנתי עדיין יהיה בשיעור של כ-1.5%-3%. הוא ציין כי פוטנציאל הצמיחה השנתי כעת עומד על 2%, כך שגם אם קצב הצמיחה יגיע לטווח התחתון, יהיה זה סימן חיובי עבור הכלכלה. נזכיר, קריאת התמ"ג הראשונה לרבעון הראשון תפורסם ב-29 באפריל.

בניגוד למרבית עמיתיו בפד, בולארד סבור כי שיעור האבטלה יירד מתחת ל-5% (לעומת 5.5% כיום) ואף יגיע לרמה של 4% בשיא ה"בום" הכלכלי. בולארד אומנם לא ציין תאריך ספציפי שבו יש להעלות את הריביות אך ציין כי בישיבת הריבית של חודש יוני הפד ישקול ברצינות להעלות את הריביות. לדבריו, מדיניות הריביות האפסיות עלולה ליצור חוסר יציבות פיננסית.

  • עוד באותו נושא:
  • ארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully