וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטיקה הלפרין זכתה בתביעת לשון הרע נגד יבואנית עדשות צייס

הילה ויסברג

6.5.2015 / 17:35

בתביעה טענה רשת המשקפיים כי חברת לוכסויז'ן הפיצה טענות שקריות במדיה שגרסו כי עדשות המולטיפוקל המשווקת באופטיקה הלפרין - מזויפות. עם זאת, התביעה הוגשה על סך 10 מיליון שקל, אך השופט פסק פיצויים של 84 אלף שקל בלבד

אופטיקה הלפרין. אופטיקה הלפרין,
אופטיקה הלפרין/אופטיקה הלפרין

בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק חלקית לטובתה של רשת המשקפיים אופטיקה הלפרין, בתביעה שהגישה כנגד היבואנית הרשמית בישראל של מותג עדשות הראייה הגרמני צייס, לוכסויז'ן. הלפרין תבעה את לוכסויז'ן בגין לשון הרע וכן פגיעה במוניטין, בשם הטוב ובתחרות.

התביעה, על סך של 10 מיליון שקל, הוגשה ב-2011, לאחר שלוכסויז'ן – כך לטענת אופטיקה הלפרין – הפיצה טענות שקריות במדיה על עדשות המולטיפוקל של צייס, המשווקת ברשת. במסגרת הפרסומים, נכתב על עדשות אלה כי הן מזויפות ומשווקות ללא רישיון. כתוצאה מהפצת מידע מוטעה זה ופנייה ללקוחות, טענו באופטיקה הלפרין, כי המשביר לצרכן ואל-על נסוגו מהסכמים מולה – מה שהסב לה נזק כלכלי רב.

לוכסוויז'ן הכחישה את הטענות, ואף הגישה תביעה שכנגד. היא דרשה פיצוי של 200 אלף שקל בגין לשון הרע ונזק כלכלי בעקבות פרסומים מצד הלפרין – אולם תביעה זו נדחתה.
שופט בית המשפט המחוזי גדעון גינת קיבל אמנם את טענת אופטיקה הלפרין כי לוכסויז'ן פגעה בשמה הטוב, אולם התביעה על סך 10 מיליון שקל צומצמה לכדי פיצויים בסך של 84 אלף שקל בלבד, בתוספת שכר טרחת עורך דין של 38 אלף שקל והוצאות משפט. זאת, שכן לטענת השופט התובעים לא הוכיחו נזק כלכלי שמצדיק את סכום התביעה הגבוה.

"אין ספק שתוכנם של הדברים (שפורסמו במדיה, ה"ו), ודרך הפצתם – נושאים עמם נזק משמעותי לשמה הטוב של התובעת. מדובר באמירות שקובעות עובדות חד-משמעיות לעניין מקוריות העדשות והאחריות עליהן, וכן לגבי יבוא עדשות ללא היתר", נכתב בפסק הדין. "ללא ספק מדובר באמירות הכוללות פוטנציאל ממשי לפגיעה בשמה הטוב של התובעת".

רשת אופטיקה הלפרין החלה לייבא ולשווק בישראל את עדשות המולטי-פוקל של צייס ב-2010, באמצעות יצרן הודי שפעל בשיתוף החברה הגרמנית. כעבור שנה השותפות בין היצרן ההודי לצייס התפרקה, אך היצרן ההודי קיבל את אישור צייס להמשיך ולמכור את העדשות למפיצים במזרח התיכון. בשלב זה החל יבוא מקביל של העדשות בישראל, כשברשת אופטיקה הלפרין שיווקו אותן במחיר נמוך לעומת היבואנית הרשמית. השופט גינת קבע כי ניתן לראות בייבוא ושיווק העדשות מהיצרן ההודי – ייבוא מקביל וחוקי של עדשות מקוריות. פסיקת הפיצויים לאופטיקה הלפרין בגובה 84 אלף שקל, היא בגין לשון הרע וביטול החוזה עם אל על.

מנכ"ל אופטיקה הלפרין, יעקב הלפרין, מסר בהמשך לפסק הדין כי הוא שמח על כך שהשופט קיבל את טענות הרשת בדבר פגיעה במשמה הטוב של החברה, אולם הוא מאוכזב על פיצויים הנמוכים. "אני שמח על כך שהצדק יצא לאור, ושהשופט הכיר בכך שנעשה לנו עוול. עם זאת, אני מאוכזב מכך שסכום הפיצויים לא נותן ביטוי מלא לגודלו של העוול. לא ישנתי במשך ימים. התחושה שהכתימו את שמנו סתם כך – נוראה, והשפיעה גם על 600 עובדינו". בשיחה עם וואלה הוסיף הלפרין כי הוא עומד לערער על פסק הדין: "אין חולק לגבי צדקת טענותינו, אלא לגבי יכולתנו להוכיח נזק בסכום התביעהן. נעבוד כעת על יכולתנו להוכיח נזק זה".

מלוכסויז'ן נמסר: "אנו מכבדים את פסיקת בית המשפט שדחה את מרביתה המכריע של התביעה ופסק לאופטיקה הלפרין כ-1% מסכום התביעה בלבד. בשורה התחתונה, את עדשות המולטיפוקל האיכותיות של חברת צייס גרמניה, ניתן להשיג כיום רק בחנויות הפרטיות המורשות מטעם חברת לוכסויז'ן, היבואנית הרשמית והבלעדית של העדשות האופטלמיות של חברת צייס בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully