וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילים להיערך לקיץ: איך לבחור קייטנה ולחסוך בעלויות

דבי קצב ויעל עיני

12.5.2015 / 10:48

ההרשמה לקייטנות הקיץ נפתחת בימים אלה - וההיצע גדול. איזה אפשרויות עומדות בפניי ההורים? מה מתאים לצרכים שלכם? ואיך אפשר להוריד מחירים? מדריך

קייטנת מוזיאון תל אביב. יחצנים,
קייטנה במוזיאון ת"א. למצולמים אין קשר לידיעה/יחצנים

חופשת הקיץ היא עול כלכלי לא קטן על הורים לילדים קטנים - בעיקר בשל הצורך למצוא להם תעסוקה והשגחה בשעות היוםן שבהן ההורים נמצאים בעבודה. חלק ניכר מההורים מוצאים פתרון חלקי בשליחת ילדיהם לקייטנות, שהחודש נפתחה רשמית עונת ההרשמה אליהן.

ההיצע בשוק הקייטנות מגוון מאוד - הן בעלויות והן מבחינת הסוגים השונים. חשוב לציין, כי בתחום זה השונות בין עיר לעיר גבוהה מאוד. בבדיקה שערכנו מצאנו כי לעתים ההבדלים - אפילו בין הערים השכנות שבהן כל אחד מאתנו מתגוררת (כפר סבא והוד השרון) - משמעותיים מאוד ולא ניתן להשליך מהמתרחש בעיר אחת על המתרחש בעיר אחרת.

לקטנטנים הנמצאים במסגרת פרטית כשלהי (גן, משפחתון, מעון) השגרה נמשכת בדרך כלל עד לסוף השבוע הראשון או השני של אוגוסט. בהמשך מוצעת בדרך כלל קייטנה בתשלום נפרד בגן עצמו, הנמשכת עד 20 באוגוסט לכל המאוחר, בתשלום יומי (120-220 שקל ליום). זאת, בנוסף לתשלום המלא על חודש אוגוסט.

גני יום לימודים ארוך: עובדים כל או רוב יולי במחיר הרגיל. באוגוסט, במרבית הערים, יש גנים המקיימים קייטנה שאורכה נע בין שבוע לשבועיים, כאשר טווח המחירים תלוי באורך הקייטנה ובעיר (לדוגמה בכפר סבא המחיר הוא 1,400 שקל לשבועיים).

גנים שאינם יום לימודים ארוך (כלומר מסתיימים עד 14:00): בחלק מן הערים, באפשרות הגננת או גננת מוסמכת אחרת להציע קייטנה בגן עצמו. כך, לדוגמה, בכפר סבא השנה חלק מהגנים מציעים קייטנה לכל יולי עד השעה 14:00, כולל ימי שישי, בעלות של 1,350 שקל, כשגם ילדים שאינם ילדי הגן בשוטף יכולים להירשם במידה ויש מקום בשכבת הגילאים המתאימה. בהוד השרון, לעומת זאת, יש השנה מפעיל פרטי מטעם העירייה המציע קייטנה בשני מוקדים של העיר במחיר של 1,490 שקל - אך רק ל- 3 שבועות.

תוכנית משרד החינוך, "בית הספר של החופש הגדול" מתקיימת גם השנה באותה המתכונת של השנה שעברה - לבוגרי כיתות א' ו- ב', עד 21 ביולי, במחיר התחרותי ביותר בשוק (300-450 שקל, תלוי באשכול הלמ"ס לתוכו מסווגת הרשות בה הנכם מתגוררים). התוכנית מציע פעילות מ-08:00 ועד 13:00.

מבוגרי כיתות ג' ומעלה – האפשרות היחידה היא קייטנות פרטיות אשר מחירן נע מ-1,400 שקל בקירוב (עד השעה 13:00) ועד כ-2,500 שקל (עד השעה 16:00) לכל מחזור (כאשר "מחזור" מוגדר כשלושה שבועות). שימו לב שקייטנות המפורסמות על ידי העירייה לגילאים אלה הן גם קייטנות פרטיות המשתמשות בהתקני העירייה, ולכן הן לא בהכרח זולות יותר.

איפה מתחילים?

ראשית, בקבלת החלטה אישית – איך אנחנו רוצים שהחופש הגדול יירה עבורנו ועבור הילדים שלנו. לאחר מכן מומלץ לשבת עם הילדים ולשמוע מה הם רוצים, על מנת שיהיו שותפים מלאים בתהליך, דבר שיפחית את תחושת חוסר הודאות וגם יאפשר שיתוף פעולה גדול יותר מצדם.

איך תדעו איזו קייטנה לבחור?

ראשית, "הרוב קובע". מרבית הילדים לא אוהבים להיות זרים. הרשמה משותפת עם חברים לקייטנה, מאפשרת תחושת נוחות לילד גם אם המקום זר לו.

שנית, כדי להסתמך על המלצות של הורים אחרים. העובדה שהקייטנה מפזרת פרסומים צבעוניים ואיכותיים לא מעידה על תוכנה ולא על איכותה. בררו עם הורים (וגם עם ילדים) שהיו בקייטנה בשנה שעברה כדי לקבל חוות דעת.

שלישית, חפשו ה שתומכת בערכים שלכם. גם כאן, חשוב לשים לב מה התוכן של הקייטנה, בחזקת "לא כל הנוצץ זהב" ולא כל תוכן מתאים לכם ולערכים שלכם. אל תתפשרו על הערכים שלכם, אפילו אם "זה רק לשלושה שבועות" ו-"כל הילדים בכיתה הולכים" (אם תתקשרו להורים נוספים, תגלו שלא כל הילדים הולכים).

לבסוף, ביקור במקום הקייטנה יאפשר לכם לבדוק כי הוא אכן יכול לספק את "הסחורה" שהוא מבטיח.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

איך להוזיל עלויות?

יש כמה צעדים שבהם אפשר לנקוט על מנת להוריד את מחירי הקייטנה:

• רישום מוקדם (מלבד הוזלה קטנה זו נקודה חשובה גם כי קייטנות מסוימות מתמלאות מהר וסוגרות את ההרשמה כבר במאי).
• רישום כ"קבוצת הרשמה" יכולה להוריד את מחיר הקייטנה בכ-100 שקל.
• בקשת הנחות – אין צורך להתבייש. יש מגוון סיבות לגיטימיות לקבלת הנחה כגון הורה חד-הורי, יותר מילד אחד בקייטנה, ועדי עובדים, רישום לשני מחזורים מראש.
• קבלת החזר ממקום העבודה - ארגונים גדולים רבים משתתפים בחלק מעלות הקייטנה, בררו זאת במקום עבודתכם ובזו של בן/בת הזוג. במידה וכן, אל תשכחו לבקש קבלות ממפעילי הקייטנה.
• קייטנת הורים – קייטנה מסוג זה מתאימה להורים העובדים פחות ממשרה מלאה או במשמרות או שמעוניינים לקחת מספר קטן יותר של ימי חופש, ובמיוחד לילדים מגיל טרום חובה ומעלה. נדרשת התארגנות של כ-4 עד 6 הורים, החלטה לגבי מספר השעות שבהן תופעל הקייטנה ומהם היום והפעילות המתאימים לכל הורה. קייטנה מסוג זה זולה ובטיחותית יותר, מוציאה מאתנו את היצירתיות הטמונה בנו, מאוד מגבשת וכמובן כיפית. נכון, זה קל יותר לאלה הגרים בבית עם גינה אך גם בדירה ניתן להסתדר.

העלות הסופית והכוללת לקייטנה לילד תלויה ב 3 פרמטרים: גיל, הצורך בצהרון ומשך התקופה שתצטרכו שיהיה במסגרת. לדוגמה, ילד בכיתה א' או ב', שאין לכם צורך בצהרון עבורו (כי אתם עובדים רק בבוקר או מהבית או כי יש לכם סידור חינמי אחר משעת הצהריים) ותקופה שאחרי המחזור הראשון של הקייטנות כלומר מ-21 ביולי עד לסוף אוגוסט. במקרה זה, העלות תהיה רק 300-450 שקל (קייטנה של בית הספר).

בקצה השני, אם אתם צריכים עבור ילד בגיל זה סידור מלא עד 13 באוגוסט (התאריך שבו מסתיימות רוב הקייטנות הפרטיות) אזי תוציאו כ- 4,200 שקל – 450 על קייטנת בי"ס (באשכולות למ"ס 8-10) + 800 שקל צהרון, ועוד כ- 3,000 שקל לקייטנת יום מלא מ-21 ביולי במסגרת פרטית. זאת מול כ-1,800 שקל בחודש וחצי של צהרונים בחודש לימודים – פי 2.3.

דבי קצב, היא יועצת לכלכלת המשפחה. יעל עיני היא מחזקת קשרים בין הורים וילדים.
לאתר של דבי קצב
לאתר של יעל עיני

  • עוד באותו נושא:
  • קייטנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully