וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים לחקיקה אישרה את "חוק הקורנפלקס"

דנה נחום

8.6.2015 / 8:32

החוק יעניק הקלה משמעותית ליבואני מוצרי מזון יבשים, כך שיקוצר משך ההמתנה לשחרור הסחורות ויוסדרו רישיונות היבוא. המהלך עשוי להביא להורדת מחירים של מוצרים כמו דגני בוקר, פסטה ואורז

אוכל לבן. ShutterStock
אורז, בין המוצרים שיוזלו/ShutterStock

צעד נוסף בדרך להורדת המחירים? לאחר דחייה בגלל בעיות ניסוח, אישרה הממשלה אמש (א') את החוק המכונה "חוק הקורנפלס" במסגרת ועדת השרים לענייני חקיקה. החוק, שנוסח בעקבות מסקנות ועדת קדמי ב-2011, נועד להעניק הקלה משמעותית ליבואני המזון אל מול הרגולציה של משרד הבריאות בכל הקשור ליבוא מוצרי מזון יבשים לישראל. יבואני המזון מצדם, יתחייבו מראש לעמוד בקריטריונים המחמירים של משרד הבריאות וכך לא יצטרכו להוכיח את עמידתם בקריטריונים אלה עוד בשלבים שלפני יבוא הסחורות מארצות המוצא שלהן לישראל.
מטרתו העיקרית של החוק היא להביא לקיצור משמעותי של משכי זמן שחרור הסחורות מהנמלים וכן להסדיר את רישיונות היצרן והיבואן שניתנים על ידי שירות המזון הארצי ובכך לתרום להפחתת מחירי המוצרים. בין המוצרים שיתווספו לסל הרפורמה וצפוי כי מחירם ירד בעקבות הגברת התחרותיות: דגני בוקר, פסטה, עוגיות, אורז, חטיפים וריבות.

הרפורמה החדשה גובשה בממשלת נתניהו הקודמת בעקבות המלצות הצוות לבחינת נושא היבוא המקביל, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז, הראל לוקר ובהובלתם של ראש הממשלה, שרי האוצר, הבריאות והכלכלה. שרת הבריאות אז, יעל גרמן, בתיאום עם שרי האוצר והכלכלה, גיבשו בזמנו תזכיר חוק שיתאים את דרישות היבוא של מזון רגיל לישראל לשיטה הנהוגה באיחוד האירופי. כמו כן, הוגדרו מסמכים מסוימים שאותם יצטרך יבואן להנפיק שיעידו על תקינות המזון שהוא מייבא לישראל.

על פי נתוני הלמ"ס ל-2014, היקף היבוא של מוצרי מזון לא רגישים מהווה כ-50% מסך יבוא מוצרי מזון לישראל, כשהיבוא הכולל נאמד בכ-4.3 מיליארד דולר. ישראל תאמץ את השיטה האירופית לייבוא מזון, לפיה ייבוא מוצרים שאינם רגישים מתקיים ללא הגבלה, והם נכנסים למדינות האיחוד ב"מסלול ירוק" ובלבד שהם עומדים בסטנדרטים שנקבעו מראש על ידי האיחוד האירופי.

  • עוד באותו נושא:
  • חוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully