וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצפון ועד דרום: כמה באמת יעלה לכם ביקור בחוף הים

דנה נחום

10.6.2015 / 11:30

דמי כניסה, דמי חניה, תשלומים עבור כיסאות ושמשיות ומחירים גבוהים בקיוסק. ביקור בחוף הים עלול להסתיים בהוצאה משפחתית כבדה. בסיוע סיירת המועצה לצרכנות, השווינו מחירים ומצאנו עלויות גבוהות לא פחות מהגלים

מתרחצים בחוף הרצליה דרום, 26 במרץ 2013. דרור עינב
מתרחצים בחוף הרצליה דרום, 26 במרץ 2013/דרור עינב

עונת הרחצה בישראל כבר נפתחה באופן רשמי, וגם השנה מסתמן כי מה שאמור להיות הבילוי האולטימטיבי והחסכוני ביותר, עלול בקלות להפוך להוצאה בלתי מבוטלת. בשנים האחרונות נולדו כמה יוזמות מבורכות של ראשי עיריות, שפעלו להורדת המחירים ולהידוק האכיפה על מפעילי השירותים בחופים. כך, למשל, בנתניה ובאילת, הכניסו העיריות סעיף בהסכמי המכרזים, המחייב את זכייני המזנונים בחופים לגבות מחירים אחידים ומפוקחים עבור מוצרים מסוימים - והביאו להוזלה של עד 30%. גם עיריית תל אביב הודיעה כי תפעל החל מעונת הרחצה הנוכחית, שבה יסתיימו החוזים עם זכייניות המזנונים בחופים, להביא להוזלה משמעותית של עלויות הבילוי בחוף. רגע לפני שאורזים את בגד הים, המגבת ומקדם ההגנה, כדאי לזכור שההוצאות בחוף אינן מסתיימות רק בקיוסק. בחלק מהחופים תיאלצו להוציא את הארנק כבר כשתגיעו להחנות את רכבכם, תחויבו בדמי כניסה ותיפרדו מעוד כמה עשרות שקלים אם תחפצו בכיסא ובצל.

חוף הצוק מרכז. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
חוף הצוק/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

משרד הפנים, האמון על התווית המדיניות בנושא החופים, מפרט מדי שנה את רשימת החופים שלהם ניתן האישור לגבות תשלום בכניסה. על-פי פרסומי המשרד, רק ב-8 מתוך 140 החופים המוסדרים לרחצה בישראל - ובהם חוף אכזיב, חוף דור, חוף זיקים וחוף הצוק - מותר לגבות דמי כניסה בגובה של 12 שקלים למבוגר מעל גיל 13. זאת, בנוסף לחופים שהוכרזו שמורות טבע ונמצאים באחריות רשות הטבע והגנים, ובהם גובים כ-30 שקל בממוצע עבור כניסת כלי רכב. כמו כן, בהתאם להנחיות המשרד, על חופים שגובים דמי כניסה נאסר לגבות גם דמי חניה. עוד קובעות ההנחיות, כי חופים הגובים כסף עבור חניה יכולים לעשות כן רק אם יש לרוחצים דרך נוספת להגיע אל החוף, דוגמת תחבורה ציבורית.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
חוף זיקים תחנת כוח רוטנברג זיהום אוויר. ShutterStock
חוף זיקים/ShutterStock

סוגיית חוקיות גביית התשלום בחופים עלתה לא אחת בוועדות הכנסת, והועלתה לסדר היום הציבורי על ידי ארגוני סביבה שמעודדים שימוש חופשי וחינמי בכלל החופים ברחבי הארץ. כך, למשל, ב-2014 הוקמה ועדת משנה לענייני ים וחופים, הכפופה לוועדות הפנים, שמטרתה היתה הקמת רשות חופים וים במדינת ישראל. רשות כזו, טענו מקדמי ההצעה, תמנע את ביזור הסמכויות בנושא בין תשעה משרדי ממשלה, שיוצרים קושי משמעותי בפיקוח ובהגנה על הים והחופים. לאחרונה אף עלה לכותרות מאבקם המתגלגל של תושבים וראשי רשויות, נגד כוונותיה של החברה לפיתוח קיסריה והמועצה האזורית חוף הכרמל לגבות 30 שקלים עבור חניה בחוף האקוודוקט שבקיסריה - ולפטור מהתשלום רק את תושביהן. זאת, על אף שהדבר עומד בניגוד להנחיות משרד הפנים היות ואין דרך הגעה ציבורית אל החוף. את המאבק מוביל ראש המועצה המקומית השכנה בנימינה- גבעת עדה, פינקי זוארץ.

אז כדי שתוכלו להחליט באיזה חוף כדאי לכם לרחוץ בקיץ הקרוב וכמה זה יעלה בדק וואלה! צרכנות בשיתוף סיירת המועצה לצרכנות (סמ"ל), 12 חופים לאורכה של ישראל. בין השאר נבחנו מחיר החניה, דמי הכניסה, מחירי השכרת כיסאות ושמשיות ומחירי מוצרים בקיוסקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • חופי הים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully