וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת מגה בדרך לביהמ"ש: תבקש הגנה מפני הנושים

אילנית חיות

29.6.2015 / 8:31

ההחלטה להגיש את הבקשה לבית המשפט באה לאור הערכות כי הקבוצה לא תצליח להגיע להסדר כספי עם הספקים

מגה בעיר. שרון בוקוב
מגה בעיר/שרון בוקוב

רשת מגה תפנה היום (ב') לפני הצהריים לבית המשפט בבקשה להגנה מפני נושים ובקשה לקיום אסיפות נושים, כך נודע ל"גלובס". בשעה זו שוקדים היועצים המשפטיים של קבוצת אלון, בעלת הרשת, על הבקשה שתוגש.

ההחלטה להגיש את הבקשה באה לאור הערכות כי הקבוצה לא תצליח להגיע להסדר כספי עם הספקים ומכיוון שכך, אלה עלולים להפסיק לספק סחורה באופן מיידי לרשת מגה ובכך למוטט בפועל את הרשת.

ביום רביעי בשבוע שעבר נפגשה הנהלת קבוצת אלון עם הספקים. בפגישה נטלו חלק נשיא החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל) רוני קוברובסקי וכן מנכ"ל הקבוצה איציק תמיר, המשמש גם כיו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, מנכ"ל קבוצת תנובה אריק שור, מנכ"ל קבוצת שטראוס גדי לסין, בעל חברת יפאורה תבורי רוני גת, בעלת חברת מנעמים ליאורה בירנהק מרקוס ובעל חברת ביסקול ליאור לוי, המשמש גם כיו"ר מפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים.

מטעם קבוצת אלון השתתפו בפגישה מנכ"ל הקבוצה אביגדור קפלן, ומנכ"ל מגה רביב ברוקמאייר.

לדברי ספקים, קפלן ביקש מהם שבחודשיים הקרובים התשלומים ספקים יידחו בשבועיים ובנוסף, ביקש את הסכמת הספקים לדחות תשלום של 30% מהחוב ולפרוס אותו על פני חמש שנים. קפלן מסר בפגישה כי לבד מ-220 מיליון השקלים שבעלי המניות באלון יזרימו למגה, הוא מוכן לספק להם בטחונות נוספים. אלא שהספקים ביקשו לקבל מקפלן תכנית עבודה וגם אמרו לו משהו בסגנון: "אנחנו מצפים שבעל הבית יכניס את היד לכיס ויביא כסף ולא רק 220 מיליון שקל".

ספקים עמם שוחח "גלובס" אמרו כי הם לא נוטים להסכים לפריסת החובות כיוון שמגה לא הציגה עד כה תכנית משכנעת שתוציא אותה מהבוץ בו היא שקועה. אותם ספקים גם מעריכים כי בכל מקרה, מגה לא תעביר השבוע את התשלומים שהיא חייבת להם.

לדברי אחד הספקים: "אנחנו הולכים למצב דרמטי משמעותי. יש כאלה שטוענים שקריסה של מגה תנקה את השוק מחובות ומבעיות אבל אז השוק יתנקה גם מתחרות וגם מספקים. בכל מקרה, אם קפלן החליט ללכת לבית המשפט היום הוא אומר לספקים ניסיתי ועכשיו 'זו לא תכנית כבקשתכם'".

ספק אחר אומר ל"גלובס": "המצב ברשת מגה הרבה יותר גרוע ממה שמתואר. המצב הכי בעייתי במגה הוא לא הפיננסי אלא האמון הצרכני שלא קיים ברשת. הסניפים ריקים וביומיום המצב ממשיך להיות יותר גרוע. הבור ממשיך להעמיק. אין כרגע שום תכנית. יש תכנית שמחויבת מהמצב הפיננסי אבל אין שום דבר שיגרום לרשת לצמוח מחדש. גם מכירת רשת המרכולים AM:PM לא תפתור את הבעיות של מגה".

החלו פיטורים אצל הספקים

לדברי ספק קטן שעמו שוחח "גלובס" אתמול הוא כבר החל בפיטורים בחברה שלו וזאת לאור המצב ברשת מגה. לדבריו: "קפלן הלך יותר מדי על הקצה. הוא מתח את החבל עם הספקים יותר מדי והראייה לכך היא שאתמול עלה דירוג האשראי של קבוצת אלון. סימן שלקבוצה יש כסף. הבעלים לקחו דיבידנד של 800 מיליון שקל מאז שהם רכשו את מגה. הם צריכים לעשות מאמץ להציל את 5,000 המשפחות של עובדי מגה ועוד אלפי העובדים של עשרות הספקים מסביב. לספקים הקטנים והבינוניים אין ביטוח אשראי וזה נשמע רע מאוד. בכל מפעל יש כמה מאות עובדים ומגה היא ספק מרכזי אצלם. כמה אנשים יצטרכו ללכת הביתה? אני התחלתי כבר אתמול בפיטורים לצערי הרב בגלל המצב במגה".

עם זאת, מקורות מעריכים כי במגה מודעים למצבם הקשה של הספקים הקטנים ובבקשה היום לבית המשפט הם לא יבקשו דחייה תשלומים לספקים שהחוב אליהם הוא עד 1.5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully