וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום יתחדשו דיוני התקציב: אין הכרעה במחלוקת נתניהו-כחלון

עמירם ברקת

5.7.2015 / 6:37

המחלוקת העקרונית: האם התקציב יכלול גם את שנת 2017. באוצר טוענים כי לא ניתן לקבוע מה תהיה ההוצאה עד שלא יפורסמו מסקנות ועדת לוקר

קבינט הדיור כונס לראשונה. עומר מירון
משה כחלון/עומר מירון

דיוני התקציב יתחדשו היום (א') על רקע אי בהירות לגבי מסגרות התקציב והמחלוקת העקרונית בין נתניהו ואנשיו לבין שר האוצר משה כחלון ובכירי משרדו בשאלה האם התקציב יכלול גם את שנת 2017.

הכוונה המקורית באוצר הייתה להציג לממשלה כבר מחר את מסגרות התקציב ("המצרפים" בעגה המקצועית) הכוללות את תחזית ההכנסות, ההוצאה התקציבית ויעד הגירעון. בפועל יש בידי האוצר רק את תחזית ההכנסות, בעוד שלגבי ההוצאה התקציבית יש עדיין אי בהירות רבה.

באוצר טוענים כי לא ניתן לקבוע מה תהיה ההוצאה עד שלא יפורסמו מסקנות ועדת לוקר לגבי תקציב הביטחון ולא ימוצה הניסיון לקצץ משמעותית בתקציבים שהובטחו למפלגות במסגרת ההסכמים הקואליציוניים: כחלון שואף לקצץ ב-50% את הסכומים בסך 8 מיליארד שקלים שהובטחו למפלגות ב-2016.

מנכ"ל האוצר שי באב"ד הודה אתמול בתוכנית "פגוש את עיתונות" כי "אנחנו עדיין לא סגורים על המספרים".

בתוך כך מתברר כי באב"ד והממונה על התקציבים אמיר לוי נפגשו בשישי עם נתניהו לפגישה נוספת לבקשתו של ראש הממשלה שביקש להבין מדוע הם מתנגדים להוספת 2017 לתקציב. ככל הידוע הפגישה הסתיימה ללא תוצאות כל צד נותר דבר בעמדתו.

"גלובס" חשף בחודש שעבר כי הממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי מתנגד עקרונית לדרישת נתניהו וכי המחלוקת המתפתחת עשויה להפוך למשבר של ממש בין ראש הממשלה לשר האוצר, המעניק גיבוי מוחלט לדרג המקצועי. גם שותפיו הקואליציוניים של נתניהו מתנגדים להוספת 2017 לתקציב.

דרישתו של נתניהו להוסיף את 2017 נובעת מהרצון לחסוך העברת תקציב 2017 בכנסת, לאור חולשתו הברורה של ראש הממשלה, שקיבלה ביטוי השבוע בסוגיית מתווה הגז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully