וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום חתם על רפורמה ברישוי העסקים

16.7.2015 / 17:17

הרפורמה כוללת מפרטים אחידים לתהליך רישוי העסק ונועדה לפשט אותו ולהנגישו לןבעלי העסקים. סמכויות ירדו לרמת הרשות המקומית

סילבן שלום ותומכי הליכוד בגני התערוכה בהכרזה על התוצאות, 17 במרץ 2015. ראובן קסטרו
סילבן שלום/ראובן קסטרו

שר הפנים, סילבן שלום, חתם היום (ה') על רפורמה מקיפה לרישוי עסקים במטרה להקל ולהפחית את הרגולציה על הוצאת הרישיון והפיכת התהליך לנגיש יותר עבור בעלי העסקים. הרפורמה כוללת 11 מפרטים אחידים ותועבר לאישור השרים שלוקחים חלק מרכזי ברפורמה לרבות שר הבריאות, הכלכלה, בטחון פנים, החקלאות והגנת הסביבה.

המפרטים האחידים הם חלק מרכזי ברפורמה ומטרתם ליצור תחושת ודאות לעסק ולוודא כי בעל העסק ידע מראש מה נדרש ממנו על מנת להוציא את רישיונו ומבלי שהתנאים לכך ישתנו אחת לתקופה.

כמו כן הרפורמה כוללת מסלול מזורז לעסקים עם סיכון נמוך, וכן שקיפות של הדרישות הן ברמה הארצית והן ברמת הרשות, כך שבעל העסק ידע שיוכל לערער על קביעת נותני אישור או רשות מקומית.

כמו כן בוצעו שינויים בכך שהוצעו עסקים מחובת רישוי, יוטלו קנסות במקום להעמיד לדין וכן הורדו סמכויות מרמה ארצית לרמה רשותית ובכך יקטנו זמני מתן הרישוי.

שר הפנים אמר לאחר חתימת הרפורמה כי "עסקים קטנים ובינוניים הם מנוע הצמיחה של המשק, וחשוב שנוכל לסייע לבעלי העסקים להיות עצמאיים, ולהקים עסק שמייצר עוד מקומות עבודה. עד היום הדרישות של משרדי הממשלה השונים כתנאי למתן רישוי עסק, לא היו אחידות, והגיעה העת לעשות סדר בנושא, כך שכל בעלי העסקים יידעו מה נדרש מהם בלי הפתעות ובלי בירוקרטיה מיותרת. אנחנו פה כדי לדאוג לאזרחים, ולקצר תהליכים בנפתולי הבירוקרטיה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully