וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכן תמצאו את המוצרים הזולים ביותר לבית הספר

23.7.2015 / 11:40

אמנם כל אוגוסט עדיין לפנינו אבל מרוץ ההתחמשות לקראת שנה הלימודים הקרובה כבר נפתח. וואלה! צרכנות בדק היכן תמצאו את המחירים האטרקטיביים ביותר לציוד לבית הספר

אילוסטרציה תלמידים. ShutterStock
אילוסטרציה תלמידים/ShutterStock
"על אף העובדה שהמגמה השנה הולכת לכיוון של יותר מותגים ויותר שמות מוכרים, נראה שהרשתות הבינו כי עליהן גם להציע מבחר גדול של מוצרים לא ממותגים לקהל הלקוחות שמחפש לצמצם את עלות הרכישה"

חופשת הקיץ עוד רחוקה מלהסתיים, אך ברשתות מכשירי הכתיבה והצעצועים כבר נפתח הקרב על כיסו של הצרכן עם מבצעי ענק לקראת תחילת הלימודים ב-1 בספטמבר. על פי סקירה שערכה חברת דן אנד ברדסטריט, יגלגל ענף מכשירי הכתיבה ביולי-אוקטובר, סכום של כ-450 מיליון שקלים. לדברי צח ברקי, מנהל אגף כלכלה מידע ומחקר בחברה, "בתקופה זו גוברת התחרות בין הרשתות והחנויות השונות, כשכל אחת מציעה פריטי חזרה ללימודים במבצעים, לעתים במחירי הפסד במוצרים הבסיסיים".

ציון חזן, בעלי רשת הצעצועים עידן ,2000 אומר כי "התחרות בענף גדלה מדי שנה ולדבר יש השפעה ישירה על המחירים, שמוזילים את סל הקנייה". לטענתו, בניגוד לשנה שעברה, הפעם החלו רשתות השיווק להציע מבצעים והוזלות משמעותיות כבר בתחילת יולי. גל אלון, מנכ"ל ריטייל 3000 שבבעלותה רשת כפר השעשועים, טוען כי השנה מדובר בהורדת מחירים של כ-12% פחות מב-2014. "העובדה שהשוק מוצף בהרבה מאוד סטוקים ישנים של סחורות שאינן מהיבוא האחרון העדכני לעונה 2015, גורמת גם היא להורדת מחירים אגרסיבית יותר מול שנים קודמות", הוסיף.

מבדיקה של וואלה! צרכנות עלה, כי טווח המחירים הממוצע לסל מוצרים לבית הספר השנה יעמוד על 200-450 שקלים – תלוי אם מדובר במוצרים ממותגים או לא ממותגים. כך, למשל, עלותו של קלמר ממותג תהיה 20-45 שקלים, בעוד שקלמר לא ממותג עשוי להימכר ב-5 שקלים בלבד. "על אף העובדה שהמגמה השנה הולכת לכיוון של יותר מותגים ויותר שמות מוכרים, נראה שהרשתות הבינו כי עליהן גם להציע מבחר גדול של מוצרים לא ממותגים לקהל הלקוחות לא קטן שמחפש לצמצם את עלות הרכישה השנה", טוען חזן.

רשת אופיס דיפו, למשל, מציעה סל מלא לבית הספר ב-49.9 שקלים - כולל ילקוט, קלמר ומוצרי בסיס נוספים דוגמת דבק, מספריים ועוד. מדובר במוצרים לא ממותגים במחירים נמוכים הנעים של 1-5 שקלים, אך יש לקחת בחשבון כי הילקוט הנכלל בסל זה אינו אורתופדי. נדב הרטל, סמנכ"ל הקמעונאות בקרביץ מציין כי: המותג הפרטי של רשת קרביץ יכול להוזיל ומוזיל את סל הקניות בתחום הכלי הכתיבה בין 20-35 אחוזים.
בשל כל, השנה אף הוספו מוצרים נוספים תחת המותג הפרטי כך שהצרכן יוכל למצוא תיק לבי"ס במחיר של 40 שקלים בלבד וקלמרים החל מ-10 שקלים.

על-פי השוואת המחירים של וואלה! צרכנות נראה כי רשת עידן 2000 מצטיינת במחירים אטרקטיביים במרבית המוצרים. כך, למשל, שלושת סוגי הילקוטים שנבדקו ברשתות השונות, מוצעים במחיר הנמוך ביותר בעידן 2000 ובפער העומד על כ-10% פחות מברשת היקרה ביותר. יצוין, כי הבדיקה נערכה בחנויות באזורים שונים ברחבי הארץ ועל כן הנתונים עלולים להשתנות בהתאם לאזור שבו נערכות הקניות. זאת, משום שחלק מהרשתות פועלות בשיטת זכיינות המאפשרת לכל זכיין למכור את המוצרים במחירים שונים. אריזת 5של מחברות ממותגות ברשת כפר השעשועים, למשל, נמכרת ב-13.9 שקלים בסניף הרשת בתל אביב, אך מחירה של אותה אריזה בסניף הרשת באשדוד הוא 11 שקלים בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה עצות בדרך לקניות

דבי קצב, יועצת לכלכלת המשפחה, מציעה לשים לב לכמה דברים לפני תחילת קניות המוצרים לבית הספר:

בידקו מה יש לכם בבית ומה באמת חסר. סביר להניח שתופתעו לגלות כי ברשוכם חלק מהציוד המפורט ברשימה שקיבלתם מבית הספר. מיחקו את הפריטים מהרשימה ומרקרו רק את מה שבאמת חסר וחייבים לקנות.

הגבילו את הילד לפריט ממותג אחד. אם ילדכם ממש "חייב" מותג אפשרו לילד לבחור מוצר אחד. הסבירו לו ששאר הפריטים לא יהיו ממותגים כי הם יקרים יותר ללא סיבה.

לקחת את הילדים לקניות או לא? אם אתם נאלצים או רוצים לקחת אותם, אז אל תפסעו אל תוך החנות מבלי שעשיתם להם הכנה מוקדמת. שננו לעצמכם בראש שההרפתקה הקטנה הזו היא הזדמנות לחינוך כלכלי ושאתם מתכוונים להתייחס בסבלנות, בנחת ובאדיבות לבקשות שלהם, אך גם שתעמדו בהחלטות שלכם. אחרת, תגלו בקופה שעלות הסל היא כמעט כפולה ממה שתכננתם וממה שיכלה להיות לו הגעתם לקנייה לבד.

האם כדאי לצבור "סטוקים"? במטרה לחסוך לעצמם זמן במהלך השנה, הורים רבים נוטים לקנות מראש סטוקים של כלי כתיבה, גם אם זה עבור ילד אחד – 5 זוגות מספריים, 10 דבקים, 20 מחקים, 40 עפרונות וכו'. התנהלות זו הגיונית רק בתנאים הבאים: כשקונים רק מוצרים איכותיים שבהם השתמשתם בעבר ואתם בטוחים בהם; כקונים במחיר משתלם לקנייה כמותית; וכששומרים את הפריטים הרחק מעיניהם ומידיהם של הילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully