וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה לחיים בריאים

27.7.2015 / 9:15

כשספורט הופך למקצוע: מעוניינים להחליף את התחביב האהוב שלכם לקריירה באמצע החיים? כך תעשו את זה נכון

בדיוק כפי שהצלחה בדיאטה והפחתת משקל לא הופכת אותנו לתזונאים מוסמכים, כך גם עיסוק מאסיבי בספורט, על כל תחומיו, לא מקנה לנו את הסמכות המורשית להעביר את הידע שצברנו. כחובבנים שמלקטים כל פיסת מידע באובססיה של כורי זהב, על תזונה נכונה, אנטומיה, ציוד מקצועי ושיאים שמתנפצים אי שם בספרות המקצועית, עלינו לזכור שדרוש הרבה יותר מאהבה לריצה או רכיבת אופניים כדי להדריך אחרים.

במחשבה ראשונה, זה די מייאש. הרי אין דבר מהנה יותר מאשר לחלוק עם אחרים את הידע שצברת בזיעה וכאבי שרירים. אבל היי, אולי באמת הגיע הזמן לחשוב על הוספת קריירה או אפילו שינוי מקצועי שיבטיח לכם פרנסה והנאה לאורך זמן.

כל מי שהיה אי פעם חלק מקבוצת ספורט כלשהי – משחיה ועד סקווש – לא יכול היה שלא לחוש קנאה במאמן בכל פעם ששילם את דמי החבר החודשיים. הזכות להתפרנס מהאהבה הכי גדולה שלנו היא בגדר חלום עבור רבים מאתנו.

נכון, לא מדובר בצעד פשוט. אבל אם אתם חדורים מספיק ומזהים את נקודות החזקה שלכם, זה אמור להיות יותר קל.

שינוי קריירה או הסבה מקצועית משמעותן כהכנה לריצת מרתון. יסודיות, מיקוד, ארגון, טיפוח הרגלים חדשים ותמיכה נפשית הן רק חלק מהדרישות המתבקשות, לזה יש להוסיף כמובן את הטכניקה, תקופת הלימודים והפרקטיקה שמתלווה לתהליך כולו. בתחום הספורט למשל, זה תהליך קצר יותר, שניתן לשלבו במקביל עם הקריירה הנוכחית והעיסוק בו יכול להתבצע בשעות הבוקר המוקדמות או בסופי שבוע.

צעירים עם מחברות. shutterstock, ShutterStock
חפשו מוסד לימודי מוכר/ShutterStock, shutterstock

כמו לרוץ מרתון

אז מי מתאים להיות מדריך ואיך עושים זאת נכון? הנה חמישה צעדים ראשונים:

ריכוז מטרות – תחביבים הם דרך מצוינת לנצל את שעות הפנאי, אבל תתפלאו לדעת כשהם הופכים לתחום עיסוק לצורך פרנסה, הדינמיקה משתנה פלאים והמוטיבציה לעסוק בהם עלולה לפחות. לפיכך, מומלץ לצמצם את התחום הנבחר ככל האפשר ולא להרחיבו לתחומי משנה. לפני הכל, התמקדו בבחירת מוסד לימודי מוכר שמציע תכניות הסבה מגוונות. מאמן רכיבת אופניים או מאמן שחייה הוא לא מאמן כושר כללי. אם בחרתם ללכת רחוק יותר, תחום הוראת החינוך הגופני הוא מטרה מצוינת לקריירה חדשה.

להשקיע, לא לשקוע – חשוב כבר בהתחלה לטפח הרגלים מתונים שלא יובילו למיצוי מהיר של הקריירה החדשה שלכם. זה אומר לקחת את השינוי באופן הדרגתי ולא להרוג את עצמכם בריצה אחרי ריבוי משימות ומטרות. הקפידו להמשיך בשגרת חיים זהה לזו שהתרגלתם אליה עד כה ושימו לב שאין שינוי בשעות השינה או שעות הארוחות.

תגדירו שגרה יומית – על מנת שלא לאבד את המיקוד והאמביציה, נסו לתכנן כמה זמן אתם הולכים להשקיע בקריירה החדשה שלכם. נסו להעריך את המשימות הדרושות והגדירו לעצמכם את הדרך הריאלית להשגתן. אל תשכחו שאם אתם עדיין מחזיקים בקריירה הראשונה, מוטב לתחזק גם אותה ולא לשכוח אותה. נסו למקד את השעות הפנויות שלכם כדי לפגוש אנשים או לקוחות פוטנציאליים שמתחזקים אהבה לתחום שלכם.

שלטו בחזון שלכם – תכנון קריירה חדשה הוא מתכון בטוח לפיזור דעת. כולנו רוצים להרחיב את היריעה ככל שאפשר כדי לאסוף יותר תחומים ולקוחות פוטנציאליים, אבל כאן נמצאת המלכודת האמיתית. אל תתפזרו והישארו ממוקדים בחזון הראשוני שלכם. הרבה יותר קל לעבוד עם מומחים בתחומם מאשר עם מומחים בכל. גם כשאתם בוחנים את המתחרים שלכם, זכרו שהם לא בנו עצמם ביום אחד.

חזקו קשרים – בכל תחום חדש אליו נכנסים, יש אנשי מפתח שכולם מכירים. נסו להתחבר אליהם וללמוד את המוטיבציה והכישורים שלהם לעסוק בתחום שאתם רוצים. לא תמיד זה אפשרי, אבל תוכלו לקבל מהם תמיכה גם דרך הרשתות החברתיות והפורומים המקצועיים.

הטיפ האחרון אמור להזכיר לכם שלמרות שהחלטתם לאמץ את התחביב שלכם למקצוע מפרנס, אל תשכחו להזכיר לעצמכם למה בחרתם בו מלכתחילה. לעתים קרובות, כשמגיע הכסף אובדת התמימות ואין לכם רצון להעניק ידע לא תמים לסביבה הקרובה שלכם. עכשיו אתם יכולים לצאת לדרך.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף המכללה האקדמית בווינגייט
  • עוד באותו נושא:
  • ווינגייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully