וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרופון תפצה לקוחותיה שקיבלו פרסומות

3.8.2015 / 8:45

במסגרת הסדר תפצה חברת גרופר המפעילה את אתר גרופון את לקוחותיה בשווי כולל של מיליוני שקלים לאחר ששלחה להם פרסומות בצורה לא מובלטת מספיק ועם מנגנון הסרה מסובך

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

חברת "גרופר קניות חברתיות" המפעילה את אתר הקופונים והרכישות הקבוצתיות "גרופון" ישראל, תפצה את לקוחות החברה ומנויים לרשימת התפוצה שלה בשווי כולל של מיליוני שקלים, כך עולה מפסק דין שניתן אתמול (ראשון) על ידי שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שושנה אלמגור, במסגרת הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה כנגד החברה ב-2012.

על פי כתב התביעה המקורי שהוגש על ידי משרד עורכי דין חן שטיין ושות', פעלה חברת גרופר בניגוד לסעיף 30א של "חוק התקשורת" האוסר הפצת דברי פרסומת, בין היתר באמצעות הודעה אלקטרונית, אלא בכפוף להתקיימותם של תנאים המפורשים כקבוע בחוק. "הלקוח פתח חשבון חבר באתר והחל לקבל פרסומות מבלי לדעת שבכך הפך להיות שבוי בעל כורחו וקורבן לפרסומות החברה השונות וכל ניסיונותיו הרבים להשתחרר מזרועות התמנון בהן עטפה אותו הנתבעת (גרופר) לא יועילו לו", לשון התביעה. אחת הטענות העיקריות שהעלו עו"ד ליאת וחן שטיין כנגד התנהלות החברה היא כי כלל ההודעות שנשלחו ללקוחות לא כללו את המילה "פרסומת" בכותרת, כמחויב בחוק וכן לא ציינה בהודעות אלה כתובת תקפה של המפרסם לצורך מתן הודעת סירוב. כך למשל במקרים רבים לטענת התביעה, לקוחות שניסו להסיר עצמם מרשימת התפוצה קיבלו הודעת אישור על כך ובה נכתב כי "כתובת הדואר הוסרה בהצלחה", אך בפועל גרופר המשיכה לשלוח לתובע פרסומות, בניגוד לרצונו.

עו"ד ליאת שטיין שניהלה את התביעה הייצוגית ואת הסדר הפשרה מול החברה אומרת כי "לקוחות לא היו מודעים לעובדה שקיימות מספר רשימות תפוצה המחולקות לפי אזורים גיאוגרפים ותחומי עניין ולכן גם אם ביקשו להתנתק מאחת הרשימות, הם עדיין המשיכו לקבל פרסומות מעצם היותם מנויים לרשימות אחרות ומבלי שידעו על כך".

גרופר מצידה טענה במסגרת שלב הסיכומים כי האפשרות להסרה מרשימת התפוצה אינה מסובכת וכי כל מנוי יכול לבחור במספר אלטרנטיבות לסגירת חשבונו אל מול החברה, בין אם דרך לחיצה על הלינק המצורף בתחתית המייל או על ידי יצירת קשר טלפוני עם שירות הלקוחות של החברה. כמו כן, טענה גרופר כי כדי להתיר פסיקת פיצוי על פי דין יש לתת הוכחת נזק וגרסה להגנתה כי על פי פסק הדין "המבקש לא הצביע על נזק שנגרם לחברים בקבוצה ולא הסביר כיצד חישב את שווי הנזק שאינו ממוני".

פסק הדין שניתן אמש אישר למעשה את הסכם הפשרה אליו הגיעו שני הצדדים לאחר הקדם-משפט הראשון. במסגרת הסכם זה, כל לקוחות החברה אשר היו מנויים לרשימת התפוצה שלה וחוו קשיים כאשר ביקשו להסיר עצמם ממנה וכן מנויים שקיבלו הודעות שלא נרשם בכותרתן "פרסומת", יהיו זכאים להטבה מיוחדת בשווי 10 שקלים, כהנחה ממגוון מוצרים, או כשובר מימוש ל-20 עסקאות לפחות, ששווין 10 שקלים (דוגמת מזון, אביזרים, כרטיסי כניסה לאטרקציות ועוד) וללא צורך להוסיף ולו שקל אחד. כמו כן, תעביר החברה סכום של 100 אלף שקלים לארגון הסיוע ההומניטרי "לתת". את האפשרות למימוש ההטבה, יוכל לדרוש על פי פסק הדין כל אדם הרואה עצמו עונה על הגדרת הקבוצות החייבות בפיצוי וזאת מבלי שיצטרך להוכיח כי הסרת כתובתו מרשימת התפוצה הייתה כרוכה בקשיים.

במקביל, בעקבות ההסדר שנתקבל, התחייבה חברת "גרופר" לערוך שורה של שינויים בשירות ההודעות שלה. כך למשל הוסיפה אופציה להסרה של מנויים מכלל רשימות התפוצה בלחיצה אחת וללא צורך להסרה מכל רשימה בנפרד. בנוסף, שירות ההודעות יאפשר כעת מראש לכל לקוח שיירשם אליו לבחור מאיזו רשימת תפוצה ירצה לקבל הודעות וכן התחייבה לכלול בכל תחילת הודעה את המילה "פרסומת", דבר שהינו מחויב המציאות על פי "חוק התקשורת". לבסוף התחייבה החברה כי תשנה את כתובת המייל ממנה נשלחו ההודעות למנויים לכתובת "non reply" שתבהיר באופן ברור לאלו המעוניינים להסיר עצמם מהרשימה כי כתובת זו הינה כתובת ללא מענה וכי אם ברצונם להתנתק מהשירות עליהם יהיה ללחוץ על הלינק המצורף בתחתית ההודעה.

  • עוד באותו נושא:
  • גרופון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully