וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוצפה ישראלית: אריזת חומוס בנתב"ג - 27 שקלים

2.11.2015 / 10:46

הגולש סמיון גרפמן גילה כי מחיר החומוס בדיוטי פרי עומד על כמעט 7 דולרים - מחיר הגבוה בהרבה מהמחירים ברשתות השיווק. ככה מתחילים טיול לחו"ל עם טעם רע בפה

צילום: מתוך דף הפייסבוק של סמיון גרפמן

כל מי ש"זכה" לשתות כוס קפה במתחם הדיוטי פרי של נתב"ג, כבר יודע שמדובר בחוויה לא זולה בכלל. כך גם באשר למרבית חנויות ורשתות המזון הפועלות בשטחי המתחם, שמרבות להפקיע את מחירי מוצריהן וגורמות לנוסעים לרוב, להתחיל את הטיול עם טעם רע בפה. כעת נראה כי גם המאכל הלאומי לא ממש זוכה להנחות מיוחדות ואף נמצא כי מוצרי החומוס נמכרים במחירים הגבוהים פי 2.5 מאלו שתוכלו למצוא ברשתות השיווק.

מי שהבחין בפערים המקוממים הוא סמיון גרפמן, שהפך ל"כוכב" בפייסבוק בזכות סרטוניו הביקורתיים ומלאי ההומור. גרפמן העלה בשבוע שעבר סרטון לרשת בעת ששהה בדיוטי פרי בדרכו מישראל למוסקבה ובו הוא מציג את מפרט המחירים של סלטי צבר שנמכרים בחנות chocolate & more"", שבמתחם. כפי שניתן לראות בסרטון, מראה גרפמן כי מחירה של קופסת חומוס צבר, 400 גרם, בשלל טעמים ותוספות, תעלה לצרכן 6.90 דולרים, שהם כ-27 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצורך ההשוואה, ערך גרפמן בדיקת מחירים מהירה באתר mysupermarket, שהעלתה כי מחיר החומוס בדיוטי גבוה בין 55 ל-70 אחוזים ממחירו ברשתות השיווק השונות ברחבי הארץ. הבדיקה שערך גרפמן בסרטון מתייחסת למחירו של חומוס צבר 1 ק"ג ברשתות השיווק, אך בדיקה שערכנו מעידה על כך שגם מחירו של חומוס צבר 400 גרם, גבוה בפער ניכר ממחירו בדיוטי פרי, כשזה נע בין 8.90 שקלים ברשתות כמו רמי לוי ויש חסד ומגיע עד ל-11.90 שקלים ברשתות מגה ו-you.

בדומה לסרטונים נוספים שהעלה גרפמן, העוסקים ביוקר המחיה, גם הסרטון הזה זכה בימים האחרונים למאות אלפי צפיות ולא מעט שיתופים של גולשים שחלקם מתייחסים לעובדה שמדובר פשוט בניצול של התיירים שמעוניינים לקנות חומוס כדי לקחת איתם למדינתם. אך אין ספק כי גם עבור הישראלים המתגוררים או בחו"ל או כאלו שפשוט רוצים לקחת עמם "טעם של בית", מדובר בעושק של ממש.

בניסיון להבין את ההיגיון מאחורי התמחור המופקע, פנינו לחברת "סלטי צבר" שמהם נמסר בתגובה כי "לסלטי צבר אין שום נגיעה למחיר בו נמכר המוצר בחנות בדיוטי פרי וכי מחיר המוצר נקבע אך ורק על ידי החנות". "קבוצת סקאל", המפעילה את רשת החנויות chocolate & more"" במתחם הדיוטי פרי סירבה להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully