וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחתית ב-20 דולר? הנפט צלל ב-5.8% לשפל של כ-7 שנים

משה גולן

8.12.2015 / 8:08

נציגי המדינות בקרטל הנפט אופ"ק נפגשו בסוף השבוע אך לא הסכימו על הורדת התפוקה במטרה להקפיץ את מחירי הנפט. "האם המחירים יצנחו לרמות של 20 דולר לחבית? זה בהחלט אפשרי ב-2016"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

מחירי הנפט נופלים היום בכ-3% לשפל של כ-7 שנים זאת ברקע להתחזקות הדולר והפגישה של קרטל הנפט אופ"ק בסוף השבוע.

ביום שישי נחתמה הפגישה של מדינות החברות בארגון אופ"ק, כאשר המשקיעים התאכזבו לגלות כי נציגי המדינות לא הסכימו על הפחתת תפוקת הנפט במטרה לייצב את מחירי הזהב השחור. לראשונה מזה עשרות שנים, שרי הנפט של המדינות החברות באופ"ק כלל לא התייחסו לעניין התקרה של תפוקת הנפט ולא הסכימו ביניהם לגבי הדרכים של הארגון להתמודד עם הנפט האיראני שעלול להציף את השוק ברגע שמדינות המערב יסירו את הסנקציות שהטילו על הרפובליקה האיסלאמית. כך, התפוקה של קרטל אופ"ק נותרה על כ-32 מיליון חביות ביום, הרבה מעל הביקוש העולמי.

הדולר, שעדיין נסחר ברמות גבוהות, מעיב גם הוא על הזהב השחור. החוזים על הנפט מסוג WTI ירדו היום בכ-5.8% לרמה של 37.6 דולר לחבית, שפל של כ-7 שנים. החוזים על הנפט מסוג ברנט ירדו בכ-5.4% וננעלו ברמה של כ-40.6 דולר לחבית.

"אין ספק שהמחירים ימשיכו לצנוח", סבור וורן גילמן, יו"ר ומנכ"ל חברת CEF Holdings. "התגובה האמוציונלית של הפגישה האחרונה של אופ"ק מצביעה על כך שמחירי הזהב השחור כלפי מטה". בנוגע לשאלה איפה התחתית, גילמן מסביר כי מדובר בשילוב של מספר גורמים, ביניהם אירועים גיאו-פוליטיים, אירועים הקשורים להיצע וביקוש וכן אפקט העדר בשוק. "אין ספק שהנפט בדרכו מטה לרמה של 30 דולר לחבית. האם המחירים יצנחו לרמות של 20 דולר לחבית? זה בהחלט אפשרי ב-2016", כך הוא מעריך.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הנפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully