וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצמאי, צא לחופש!

27.12.2015 / 11:04

המאמן העסקי אלון גל מסביר מדוע חופשה יזומה, דווקא תועיל לעסק שלכם, ולהתפתחותכם כעצמאים, ואיך עושים את זה?

אלון גל. תמונות גולשים
אלון גל. ככה לא בונים חומה/תמונות גולשים

בעשורים האחרונים הפך העולם יותר ויותר תחרותי ואנו מוצאים את עצמנו עובדים הרבה יותר כדי למלא את צרכינו רצונותינו ורצונות משפחתינו. כדי לעשות כן אנו נדרשים, כיאה לחברה קפיטליסטית לעבוד כדי לממן את כל אלו.

ככל שעובר הזמן הרצונות גדלים והמשפחה מתרחבת. הדרישות מאיתנו הולכות וגוברות ואנו מבלים יותר ויותר במקומות העבודה, בעיקר העצמאים שבינינו. קיימים מחקרים רבים שמדברים על לחץ והשפעתו על יעילותינו, אנו מכירים בצרכם של עובדינו לצאת לחופש והתועלת שיוצאת מכך לאורך זמן עבור העובד ועבורנו ברתימתו לתפוקות יתרות.

אך כעצמאים אין מי שישמור עלינו ויאפשר לנו את החופש הזה שמעבר ל-FUN, חשיבותו מגיעה לידי ביטוי ביכולת שלנו ליצור איכות חיים, משם מתחילה הצמיחה האישית והעסקית שלנו.

מנהל/ עצמאי שמאפשר לעצמו חופש בעצם מתחיל את צמיחת העסק שלו, למרות הדעה הרווחת ש"אם לא אהיה בעסק הכל תקוע" אנו לומדים שבמקרים בהם אנו נאלצים שלא להיות בעסק בסיטואציות כאלו ואחרות העסק ממשיך להתנהל כרגיל.
יכולתי כבעל עסק ליצור חופשים יזומים תאפשר לי לחשוב בבהירות על העסק ע"י ניתוק רגעי, זמני ממנו וחשיבה והסתכלות מבחוץ לזמן קצוב.

להסתכל על העסק מלמעלה ולהתנתק מדי פעם

התפוקות של בעל העסק תעלנה בשל החופשים האלו והצמיחה תמהר להגיע, כל זאת עוד לפני שדיברנו על איכות החיים של בעל העסק שתשתפר פלאים כאשר החופשים יהיו יזומים ותכופים.

אדם שמנהל את איכות חייו עוסק בצמיחה והתפתחות אישית וזו באה לידי ביטוי בכל תחום בחייו גם בעבודתו ובעסקו הפרטי.

חיים בתחושה של דוחק ולחץ לא מאפשרים לאדם לחשוב על התפתחות אלא על תפעול הקיים. צמיחה ופיתוח עסקי, מן הסתם יהפכו למשאלת לב ולא לכורח המציאות. זה מושרש בנו עוד מימי קדם. המנגנון במוח שאחראי על השרידות מזהה סיטואציה הישרדותית יקדיש האדם את כל משאביו להשרדות ולכן לא יוכל להתפתח ולא יחווה את עבודתו וחייו כמספקים ומעצימים.

המסר הוא פשוט אבל לא תמיד קל לביצוע: התנהג בחייך בעבודה ובבית כמנהיג מדריך, כזה שמתמקד במשימה ובאנשים בו זמנית. בזר סמכויות ולמד את עובדיך לעבוד בצורה אחראי ומושכלת, בנה תוכניות עבודה עבורך ועבורם, בנה את העסק של יציב בו כל אחד יודע את תפקידיו ומה תלוי בו על מנת למלאם בצורה מושלמת.

הדבר יאפשר לך להסתכל על העסק מלמעלה להתנתק מדי פעם וליצור תוכניות עבודה וצמיחה איכותיות ואף לצאת לחופש כזה שיגביר את איכות חייך ויהווה מנוע צמיחה עבורך בכל מרחב שתבחר בחייך.

רוצה לדעת עוד על ייעוץ מס והשקעות היכנס למגזין הדיגיטלי

וואלה! NEWS בשיתוף לשכת יועצי המס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully