וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראש הפירמידה הפיננסית: יועצי המס

2.2.2016 / 10:20

הם שותפי הסוד של בעל העסק, מומחים בהליכי חקיקה, ייצוג מול שלטונות המס, ניהול וחסכון של כסף - ולמעשה מניעים לא מעט מהלכים פיננסיים. לא פלא שלא מעט מחליטנים סבורים ש"יועצי המס מסייעים לכלכלה לצמוח"

מס הכנסה. ShutterStock
מעורבות יועצי המס בולטת בכל הליכי החקיקה/ShutterStock

מסים הם המרכיב העיקרי בהכנסות המדינה, ועל מנת לממן את פעילותיה היא מטילה את תשלום המיסים על אזרחיה. מרבית גביית המס בישראל מוטלת על משרד האוצר והוא מבצע אותה באמצעות רשות המסים בישראל.

מערכת המיסוי חוותה בשנים האחרונות שינויים רבים ומשמעותיים שנוגעים ומשפיעים על כל אחד מאזרחי המדינה ועל כל תחומי הפעילות העסקית על צורותיה, ולכן קשת הלקוחות הזקוקים לייעוץ מס חובקת את כל האוכלוסייה - החל מלקוחות פרטיים הזקוקים לתיאומי מס ותכנון מהלכים אישיים הכרוכים בתשלומי מס, והמשך ללקוחות עסקיים וחברות אשר מהלך הפעילות העסקי מחייב אותם לבצע חשיבה ותכנון מס.


בעלי עסקים וחברות מבינים היום כי יועץ מס יכול לחסוך להם הרבה מאוד כסף בתכנון מס נכון, המותאם לעסק שלהם ולמצבם האישי. מתוך כך, קיים צורך הולך וגובר בכוח אדם מקצועי, מיומן, העומד בתנאים הקבועים בחוק, על מנת לייצג נישומים ברשויות המס השונות, בעל הידע, הכלים והמיומנויות הדרושות כדי להעניק ייעוץ בענייני מס מגוונים, כמו מס הכנסה, מס ערך מוסף, מס מקרקעין וביטוח לאומי.

בשנים האחרונות הורחבו תחומי הפעילות, האחריות והביצוע של יועצי המס, והמעורבות שלהם בולטת כיום בכל הליכי החקיקה, בוועדות המקצועיות, ברשות המסים ובכנסת - מה שהפך אותם לצומת מרכזית של המגזר העסקי, אליה מתנקזות כל הבעיות המחייבות טיפול מקצועי, מקיף, אמין ואחראי. הנישומים רואים ביועץ המס בר סמכא בלעדי עבורם.

הליכי המיסוי במדינת ישראל מורכבים ומסועפים לחוקים ולתקנות שונות הדורשות מומחיות, ובמציאות היומיומית בה חוקי המס משתנים חדשות לבקרים, לאדם הסביר אין את הכלים המתאימים להתמודדות מקצועית מול פקידי המס, ואין לו את הידע והיכולת לקבל החלטות פיננסיות שימקסמו את זכויותיו, ויחסכו לו סכומי כסף משמעותיים.

שלמה מור יוסף, מנכ"ל הביטוח הלאומי, בהגשת דוח העוני של הביטוח הלאומי, דצמבר 2014. דרור עינב
שלמה מור יוסף, מנכ"ל הביטוח הלאומי. מוקיר תודה ליועצי המס/דרור עינב

כאן נכנסת עבודתם של יועצי המס, האמונים בין היתר על ייצוג מול שלטונות המס, ניהול ספרים והכנת דוחות והצהרות הון, הכנת משכורות, ייעוץ בתחום יחסי העבודה והתקשרות עם עובדים, ייעוץ בתחום הפרט בתחומי המס, חיסכון סוציאלי, בחינת סוגיות של מיסוי בינלאומי, ביצוע תכנון מס, ייעוץ ותכנון פרישה, עריכת החזרי מס לשכירים, ועוד מגוון רחב של תחומים שהופכים אותם למלווים הפיננסיים הטבעיים של כל בעל עסק.

חלק ניכר מהמצטרפים ל"משפחת יועצי המס" - לאחר הלימודים וההתמחות - עובדים כעצמאיים, ומנהלים משרדים המרכזים מספרים גדולים של לקוחות. חלק אחר של יועצי מס עובדים במפעלים, בחברות, ברשויות מקומיות, במוסדות כגזברים וכחשבים - וברשות המסים, ובביטוח הלאומי כפקידי מס.

ליועצי המס בישראל ישנו בית – לשכת יועצי המס, שמעמידה לרשות החברים בה את כל הכלים המקצועיים, וה"גב" הנדרש כדי להתמודד עם האתגרים בתחום הפעילות שלהם. הנהלתה מעורבת ומרושתת בכל המערכות הציבוריות, הממלכתיות והממשלתיות בישראל, היא מהווה גורם בעל השפעה, ומעורבת בהחלטות ובמדיניות של הרשות המחוקקת (בעיקר וועדת הכספים) והמבצעת (רשות המסים וביטוח לאומי) – לכן אין זה מפתיע לא מעט נבחרי ציבור ואנשי כלכלה מדגישים את חשיבות המקצוע.

"אתם האנשים שמלווים את העסקים הקטנים והבינוניים בישראל ומציידים אותם בעצות ובכלים שמסייעים להם לגדול - אתם שותפים משמעותיים של לא מעט מהלכים וצעדים שבזכותם הצלחנו להקל על העסקים הקטנים והבינוניים בישראל לצמוח ולהתפתח", אמר חבר הכנסת יאיר לפיד בתפקידו כשר האוצר, ואילו חבר הכנסת ניסן סלומינסקי הוסיף בוועדת הכספים: "יועצי המס הם המומחים שמכירים את השטח יותר טוב מכולם. אתם נחוצים מאוד ומשפיעים מאוד. מגיעה לכם תודה, אתם באמת עוזרים לנו".

הכותבת היא יועצת מס, יו"ר מטה הצעירים ויו"ר מרחב חיפה והצפון בלשכת יועצי המס

רוצה לדעת עוד על ייעוץ מס והשקעות היכנס למגזין הדיגיטלי

יוע"מ דנה זטלאוי בשיתוף לשכת יועצי המס
  • עוד באותו נושא:
  • יועצי מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully