וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יום של ירידות חדות בבורסות אסיה: שנחאי נופלת

11.1.2016 / 8:21

היואן מתייצב היום בעוד הבנק המרכזי הסיני מאפשר לו לטפס ב-0.2% מול הדולר. בשווקים חוששים מהנתון הבא שיכול להרעיד את הבורסות: נתוני היצוא לחודש דצמבר בסין שיפורסמו ביום רביעי

נפילות בבורסות אסיה. רויטרס
נפילות בבורסות אסיה/רויטרס

בורסות אסיה ממשיכות לרדת גם היום (ב') בעוד בשווקים חוששים מהאטה כלכלית בסין ומפיחות נוסף ביואן, שהיום שומר על יציבות. מחיר הנפט ( 32.6 -1.69% ) ממשיך להתבוסס בשפל שלא נראה מאז 2003 ונסחר סביב 33 דולר לחבית.

"השווקים חוששים מחוסר יציבות פיננסית בסין", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות ב-Perpetual. "הרבה מאוד אנשים חוששים מנחיתה קשה בכלכלת סין, אבל זה לא תרחיש הבסיס שלנו".

מדד MSCI אסיה יורד בכמעט 1% בעוד הונג קונג מובילה את הירידות היום באסיה. בורסת יפן סגורה היום לרגל חג. בשבוע שעבר סין הפסיקה את המסחר פעמיים לאחר שהבורסה שם התרסקה ב-7%.

מטבעות השווקים המתעוררים נופלים היום גם כן, בהובלת הראנד הדרום-אפריקאי שצונח ב-2.3% מול הדולר - הירידה היומית החדה ביותר שלו מאז המשבר ב-2008.

"לצערנו אין לנו סיבה הגיונית למה שקורה, אבל זה מפחיד מאוד", מציין אסטרטג שוק ב-IG. "דרום אפריקה מאוד קשורה לסין ויש חשש מנחיתה קשה בסין".

היואן מטפס היום ב-0.2% מול הדולר בעוד הבנק המרכזי הסיני מאפשר לו להתייצב לאחר שבשבוע שעבר הוא פוחת ב-1.5%. הבנק המרכזי קבע היום את היואן בשער של 6.582 יואן לדולר.

כעת, אחרי שהבורסה בסין נפלה מתחילת השנה בכמעט 12% ורחוקה כ-40% מהשיא, בשווקים מחכים לנתון המקרו החשוב הבא שיכול לגרום לתנודה: נתוני היצוא לחודש דצמבר בסין, שיפורסמו ביום רביעי. אנליסטים מעריכים כי היצוא ירד ב-8% בהשוואה לדצמבר אשתקד, לאחר ירידה של 6.8% בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully